31.5 C
València
Dissabte, 5 juliol, 2025

Detingut un home per intent d’homicidi a Canals

 

- Advertisement -Telegram València Diari

La Guàrdia Civil de Canals, en el marc de l’operació “DASER”, ha detingut un home de 39 anys, de nacionalitat espanyola, per un delicte de temptativa d’homicidi, detenció il·legal, robatori amb violència i intimidació i aplanament de morada al municipi de Canals.

L’operació va començar l’any passat, quan la Policia Local de Canals va informar la Guàrdia Civil que havia estat requerida, per uns veïns de la localitat, perquè hi havia un home d’edat avançada, que era a la via pública, lligat de mans i emmordassat.

La víctima, de 88 anys, tenia el cap, totalment, precintada amb cinta de cel·lofana des del front fins a la barbeta. Li havien introduït un mocador a la boca i no podia respirar. Els signes d’ofegament eren més que evidents.

Entre diversos agents de la Guàrdia Civil de Canals i de la Policia Local del mateix municipi, van alliberar la víctima. Va ser atés pels serveis mèdics i, posteriorment, traslladat a un hospital. Els facultatius mèdics van poder confirmar que este home havia patit un infart de miocardi com a conseqüència de la situació que havia viscut.

Al llarg d’esta investigació, els agents van aconseguir descobrir que l’autor va accedir a la vivenda de la víctima, que vivia sola, ubicada a Canals, i la va esperar, pacientment, fins que va arribar a casa seua. Després, la va reduir, va lligar, li va robar la targeta de crèdit i el va obligar a facilitar-li el número d’identificació personal. A continuació, va emmordassar la víctima i va fugir de la casa. La persona gran, al límit de les seues forces, va aconseguir eixir del seu domicili i els veïns van telefonar a la Policia Local de la localitat.

Finalment, el 10 de gener, agents de la Guàrdia Civil de Canals van procedir a la detenció d’un home de 39 anys, de nacionalitat espanyola, per un delicte de temptativa d’homicidi, detenció il·legal, robatori amb violència i intimidació i aplanament de domicili al municipi de Canals.

Les diligències han estat lliurades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 3 de Xàtiva i s’ha decretat l’ingrés a la presó del detingut.

Últimes notícies

El PPCV ressalta compromisos clau del PP nacional en finançament, aigua i fiscalitat per a afectats per la dana

El PPCV destaca que el Partit Popular nacional ha assumit compromisos estratègics per a la Comunitat Valenciana en finançament, infraestructures hidràuliques i exempcions fiscals per a afectats per la dana.

Confinen Alcàsser per avaria de camió amb mercaderies perilloses en l’A-7

El confinament temporal d'Alcàsser es va produir després de l'avaria d'un camió que transportava àcid clorhídric en l'A-7. Bombers van controlar la situació i van prendre mesures de seguretat.

València Basket reforça la seua plantilla amb el fitxatge de Yankuba Avenc per tres temporades

El pivot internacional espanyol Yankuba Avenc s'unix al València Basket en un contracte per tres anys, completant el renovat joc interior de l'equip.

La Policia desmantella a Sagunt un grup dedicat al tràfic de drogues i deté a huit persones

La Policia Nacional ha desarticulat un grup criminal a Sagunt dedicat a la venda de drogues, arrestant a huit persones i confiscant substàncies i armes.

Home de 72 anys mor després de parada cardíaca a la platja de Canet (València)

Un home de 72 anys va morir a la platja de Canet, València, després de patir una parada cardíaca mentres es banyava. No va ser un cas d'ofegament.

El Govern ordena la retirada i destrucció ambientalment segura de vehicles danyats per la DANA a València

El Govern començarà a traslladar des de la Zona d'Activitats Logístiques del port de València els vehicles afectats per la DANA d'octubre per a la seua destrucció i descontaminació segons criteris ambientals.

Confinament temporal a Alcàsser per l’avaria d’un camió amb mercaderies perilloses

Un camió amb mercaderies perilloses, incloent-hi àcid clorhídric, avariat en l'A-7 provoca el confinament temporal a Alcàsser i restriccions en el polígon de Picassent.

Detingut a València un home radicalitzat que difonia propaganda d’Hamàs

La Guàrdia Civil va detindre a València a un home radicalitzat que difonia propaganda del grup terrorista Hamàs, implicat en adoctrinament i violència terrorista.