10.6 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Detingut un presumpte jihadista en Elda, reclamat per Alemanya des del 2017

Detención en Elda (Alicante) de un presunto colaborador de Daesh reclamado por Alemania

Fotografia de la detenció del presumpte jihadista | Europa Press

 

ACTUALITZAT 11.15 hores. La Policia Nacional ha detingut en la localitat d’Elda, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), a un home reclamat per Alemanya per la seua presumpta col·laboració amb DAESH, segons ha informat este cos de seguretat. L’individu estava reclamat per Alemanya des de la seua fugida en 2017 i s’ocultava en Espanya després de moure’s de manera clandestina per diversos països, detalla la Policia en el seu compte de Twitter.

 

Els agents han procedit a l’arrest de l’home com a presumpte col·laborador de l’entramat jihadista, que ha sigut localitzat en el municipi d’Elda (Alacant). El xic, un jove d’origen marroquí de 25 anys que respon a les inicials E. M. A., suposadament integrava la cèl·lula de l’aparell d’exterior de l’organització terrorista

 

La detenció s’ha materialitzat en compliment d’una Ordre Europea de Detenció i Lliurament (OEDE) emesa per Alemanya, després de la desarticulació per part de les autoritats germanes d’una estructura de falsificació i suport logístic al DAESH. L’arrest ha sigut a càrrec de la Comissaria General d’Informació de la Policia en col·laboració amb les Brigades Provincials d’Informació de Guipúscoa i Alacant. Se l’acusa de falsedat documental, frau fiscal i estafa.

 

 

Identificat per un intent d’atemptat en París

Els membres operatius de la trama havien planejat executar un atemptat amb kalàixnikovs l’1 de desembre de 2016 en París, que finalment no es va produir gràcies a l’acció policial, destaca la Policia en un comunicat. Durant el desplegament d’eixa investigació, es va identificar a tres persones, pertanyents a eixa estructura de l’aparell exterior de DAESH, que operava des d’Alemanya i proporcionava suport logístic i documentació falsa a altres terroristes, que la utilitzaren en els seus desplaçaments per Europa.

 

Posteriorment, en 2017, les autoritats germanes van realitzar una operació en la que es va detindre a dos dels integrants del grup de suport logístic, si bé E. M. A. va conseguir escapar i va fugir d’Alemanya, ocultant-se i movent-se de forma clandestina per diferents països, fins a arribar a Espanya, tal com es va descobrir gràcies a una anàlisi policial posterior.

 

Segons els investigadors, E. M. A. tenia la intenció de quedar-se de forma permanent en Espanya i va intentar passar inadvertit. D’eixa manera, i per a evitar ser detectat, prenia diferents mesures de seguretat. No obstant això, els agents van conseguir seguir els seus passos en el nostre país i detindre’l en Elda, a on s’ocultava. L’operació ha sigut dirigida pel Jutjat Central d’Instrucció número 2 i coordinada per la Fiscalia de l’Audiència Nacional.

 

Connexions internacionals

Encara que esta detenció s’ha produït sobre la base d’una ordre europea alemanya, el seu origen es forja en la investigació d’una estructura pertanyent a l’aparell exterior del DAESH, fet per la Comissaria General d’Informació. És en el marc d’eixa investigació, que s’ha identificat al grup que operava des d’Alemanya, donant suport logístic, i s’ha detingut a E. M. A.

 

Però les connexions d’eixe grup de suport logístic no acaben en Espanya. Altres detinguts en França, la mateixa Alemanya i el Marroc, que també formaven part de l’estructura de l’aparell exterior de l’organització terrorista, van comptar amb el suport que de l’estructura centreeuropea.

 

Eixa detenció s’emmarca en l’estratègia impulsada per la Comissaria General d’Informació en la lluita contra el terrorisme jihadista, «una mostra de com abordar un fenomen delictiu global que requerix un esforç que transcendix les fronteres i exigix una sòlida cooperació policial i judicial internacional», conclouen des de la Policia.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.