Detingut un presumpte jihadista en Elda, reclamat per Alemanya des del 2017

Detención en Elda (Alicante) de un presunto colaborador de Daesh reclamado por Alemania

Fotografia de la detenció del presumpte jihadista | Europa Press

 

ACTUALITZAT 11.15 hores. La Policia Nacional ha detingut en la localitat d’Elda, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), a un home reclamat per Alemanya per la seua presumpta col·laboració amb DAESH, segons ha informat este cos de seguretat. L’individu estava reclamat per Alemanya des de la seua fugida en 2017 i s’ocultava en Espanya després de moure’s de manera clandestina per diversos països, detalla la Policia en el seu compte de Twitter.

 

Els agents han procedit a l’arrest de l’home com a presumpte col·laborador de l’entramat jihadista, que ha sigut localitzat en el municipi d’Elda (Alacant). El xic, un jove d’origen marroquí de 25 anys que respon a les inicials E. M. A., suposadament integrava la cèl·lula de l’aparell d’exterior de l’organització terrorista

 

La detenció s’ha materialitzat en compliment d’una Ordre Europea de Detenció i Lliurament (OEDE) emesa per Alemanya, després de la desarticulació per part de les autoritats germanes d’una estructura de falsificació i suport logístic al DAESH. L’arrest ha sigut a càrrec de la Comissaria General d’Informació de la Policia en col·laboració amb les Brigades Provincials d’Informació de Guipúscoa i Alacant. Se l’acusa de falsedat documental, frau fiscal i estafa.

 

 

Identificat per un intent d’atemptat en París

Els membres operatius de la trama havien planejat executar un atemptat amb kalàixnikovs l’1 de desembre de 2016 en París, que finalment no es va produir gràcies a l’acció policial, destaca la Policia en un comunicat. Durant el desplegament d’eixa investigació, es va identificar a tres persones, pertanyents a eixa estructura de l’aparell exterior de DAESH, que operava des d’Alemanya i proporcionava suport logístic i documentació falsa a altres terroristes, que la utilitzaren en els seus desplaçaments per Europa.

 

Posteriorment, en 2017, les autoritats germanes van realitzar una operació en la que es va detindre a dos dels integrants del grup de suport logístic, si bé E. M. A. va conseguir escapar i va fugir d’Alemanya, ocultant-se i movent-se de forma clandestina per diferents països, fins a arribar a Espanya, tal com es va descobrir gràcies a una anàlisi policial posterior.

 

Segons els investigadors, E. M. A. tenia la intenció de quedar-se de forma permanent en Espanya i va intentar passar inadvertit. D’eixa manera, i per a evitar ser detectat, prenia diferents mesures de seguretat. No obstant això, els agents van conseguir seguir els seus passos en el nostre país i detindre’l en Elda, a on s’ocultava. L’operació ha sigut dirigida pel Jutjat Central d’Instrucció número 2 i coordinada per la Fiscalia de l’Audiència Nacional.

 

Connexions internacionals

Encara que esta detenció s’ha produït sobre la base d’una ordre europea alemanya, el seu origen es forja en la investigació d’una estructura pertanyent a l’aparell exterior del DAESH, fet per la Comissaria General d’Informació. És en el marc d’eixa investigació, que s’ha identificat al grup que operava des d’Alemanya, donant suport logístic, i s’ha detingut a E. M. A.

 

Però les connexions d’eixe grup de suport logístic no acaben en Espanya. Altres detinguts en França, la mateixa Alemanya i el Marroc, que també formaven part de l’estructura de l’aparell exterior de l’organització terrorista, van comptar amb el suport que de l’estructura centreeuropea.

 

Eixa detenció s’emmarca en l’estratègia impulsada per la Comissaria General d’Informació en la lluita contra el terrorisme jihadista, «una mostra de com abordar un fenomen delictiu global que requerix un esforç que transcendix les fronteres i exigix una sòlida cooperació policial i judicial internacional», conclouen des de la Policia.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.