Detingut un presumpte jihadista en Elda, reclamat per Alemanya des del 2017

Detención en Elda (Alicante) de un presunto colaborador de Daesh reclamado por Alemania

Fotografia de la detenció del presumpte jihadista | Europa Press

 

ACTUALITZAT 11.15 hores. La Policia Nacional ha detingut en la localitat d’Elda, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), a un home reclamat per Alemanya per la seua presumpta col·laboració amb DAESH, segons ha informat este cos de seguretat. L’individu estava reclamat per Alemanya des de la seua fugida en 2017 i s’ocultava en Espanya després de moure’s de manera clandestina per diversos països, detalla la Policia en el seu compte de Twitter.

 

Els agents han procedit a l’arrest de l’home com a presumpte col·laborador de l’entramat jihadista, que ha sigut localitzat en el municipi d’Elda (Alacant). El xic, un jove d’origen marroquí de 25 anys que respon a les inicials E. M. A., suposadament integrava la cèl·lula de l’aparell d’exterior de l’organització terrorista

 

La detenció s’ha materialitzat en compliment d’una Ordre Europea de Detenció i Lliurament (OEDE) emesa per Alemanya, després de la desarticulació per part de les autoritats germanes d’una estructura de falsificació i suport logístic al DAESH. L’arrest ha sigut a càrrec de la Comissaria General d’Informació de la Policia en col·laboració amb les Brigades Provincials d’Informació de Guipúscoa i Alacant. Se l’acusa de falsedat documental, frau fiscal i estafa.

 

 

Identificat per un intent d’atemptat en París

Els membres operatius de la trama havien planejat executar un atemptat amb kalàixnikovs l’1 de desembre de 2016 en París, que finalment no es va produir gràcies a l’acció policial, destaca la Policia en un comunicat. Durant el desplegament d’eixa investigació, es va identificar a tres persones, pertanyents a eixa estructura de l’aparell exterior de DAESH, que operava des d’Alemanya i proporcionava suport logístic i documentació falsa a altres terroristes, que la utilitzaren en els seus desplaçaments per Europa.

 

Posteriorment, en 2017, les autoritats germanes van realitzar una operació en la que es va detindre a dos dels integrants del grup de suport logístic, si bé E. M. A. va conseguir escapar i va fugir d’Alemanya, ocultant-se i movent-se de forma clandestina per diferents països, fins a arribar a Espanya, tal com es va descobrir gràcies a una anàlisi policial posterior.

 

Segons els investigadors, E. M. A. tenia la intenció de quedar-se de forma permanent en Espanya i va intentar passar inadvertit. D’eixa manera, i per a evitar ser detectat, prenia diferents mesures de seguretat. No obstant això, els agents van conseguir seguir els seus passos en el nostre país i detindre’l en Elda, a on s’ocultava. L’operació ha sigut dirigida pel Jutjat Central d’Instrucció número 2 i coordinada per la Fiscalia de l’Audiència Nacional.

 

Connexions internacionals

Encara que esta detenció s’ha produït sobre la base d’una ordre europea alemanya, el seu origen es forja en la investigació d’una estructura pertanyent a l’aparell exterior del DAESH, fet per la Comissaria General d’Informació. És en el marc d’eixa investigació, que s’ha identificat al grup que operava des d’Alemanya, donant suport logístic, i s’ha detingut a E. M. A.

 

Però les connexions d’eixe grup de suport logístic no acaben en Espanya. Altres detinguts en França, la mateixa Alemanya i el Marroc, que també formaven part de l’estructura de l’aparell exterior de l’organització terrorista, van comptar amb el suport que de l’estructura centreeuropea.

 

Eixa detenció s’emmarca en l’estratègia impulsada per la Comissaria General d’Informació en la lluita contra el terrorisme jihadista, «una mostra de com abordar un fenomen delictiu global que requerix un esforç que transcendix les fronteres i exigix una sòlida cooperació policial i judicial internacional», conclouen des de la Policia.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.

Camarero defén que es va fer tot el possible durant la dana en la Comunitat Valenciana

Susana Camarero sosté davant la comissió d'investigació de Les Corts que el Consell va actuar al màxim de les seues possibilitats durant la dana de 2024 i assegura que tots els usuaris de teleassistència que van demanar ajuda van ser atesos.

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.