Daesh podria estar interessat en captar controladors aeris i pilots per a cometre atemptats

Un controlador aeri radicalitzat podria suposar una gran amenaça | Cedida

 

El gihadisme continua sent una de les majors preocupacions dels diferents departaments de seguretat i policials del món, inclòs el departament de Seguretat Nacional d’Espanya. Al-Qaeda va marcar una fita per a eixa classe de terrorisme amb l’atemptat de Nova York de les Torres Bessones, l’11 de setembre del 2001. Ara, es tem que altres grups com Daesh vullguen repetir la jugada tornant a utilitzar un avió com a arma.

 

Els terroristes han fet una clara amenaça contra el trànsit aeri, fins i tot al del nostre país. És per això que estaria dins de la seua estratègia «la captació i radicalització ideològica dirigides a personal vinculat amb l’entorn aeri». Això inclouria a «tripulacions, controladors aeris i treballadors d’aeroports, per a induir-los o coaccionar-los a participar, planejar i cometre actes terroristes».

 

Altres formes d’atemptar en el nostre espai aeri

No obstant això, eixa no seria l’única manera en què els membres de Daesh s’estarien plantejant diferents atemptats. Seguretat Nacional veu com una clara amenaça l’ús que puguen fer d’aeronaus no tripulades, és a dir, els drons. Els drons poden ser utilitzats per a provocar accidents o per a atacar des de l’aire, tirant explosius o armes químiques o bacteriològiques.

 

En el mateix informe sobre seguretat aeroespacial, es contempla la possibilitat que els grups terroristes duguen a terme alguna classe de sabotatge aeri. A través de programari informàtic, es podria buscar la fallada d’un avió o el boicot a una torre de control.

 

L’ISIS pretén cometre un atemptat en l’aire | Revista Dabiaq

 

Finalment, recorden que eixes cèl·lules gihadistes poden tindre accés a armes de destrucció massiva. Més de 30 països, expliquen, disposen de míssils que els permeten atacar a desenes de quilòmetres del seu objectiu. Que estes armes puguen caure en mans terroristes és una realitat, a més que el mateix Daesh ha confirmat que compta amb els seus propis llançamíssils, tot i que són bastant rudimentaris.

 

Com previndre possibles atemptats d’esta classe

Evitar esta classe d’amenaces terroristes passaria, segons el Departament de Seguretat Nacional, per la coordinació de totes les administracions i departaments que tinguen competències en l’espai aeri. Fa falta una anàlisi de possibles riscos i prendre mesures contra «ciberatacs o actes terroristes» en aeroports o en avions. 

 

Sol·liciten que es creen canals de distribució d’intel·ligència sobre amenaces específiques en el sector aeri espacial i sobre les noves tècniques que preparen els terroristes. Un punt clau ha de ser també l’augment de «la seguretat del personal que treballa o opera en les instal·lacions aeroportuàries», establint uns nivells de seguretat d’accés a les àrees més sensibles.

 

L’objectiu a escala nacional és vetlar per la seguretat dels més de 266 milions de passatgers que volen cada any. És primordial estar preparat contra una amenaça que també perjudicaria un dels nostres motors econòmics com és el turisme, perquè el 80% dels estrangers que ens visiten arriben a Espanya amb avió.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un home ferit d’un tret en el coll després d’una discussió en un barri d’Alacant

La Policia Nacional investiga un tiroteig en el barri Verge del Carmen d'Alacant en el qual un home resulta ferit en el coll durant una discussió, possiblement d'origen familiar.

Dos guàrdies civils reanimen a un veí amb RCP i un desfibril·lador a Alfafar

Dos guàrdies civils de la caserna d'Alfafar reanimen a un veí que va patir un infart a l'eixida del poliesportiu gràcies a les maniobres de RCP i a l'ús d'un desfibril·lador.

Alvise defén davant el Parlament Europeu mantindre la seua immunitat enfront de la causa del Suprem

La comissió d'Assumptes Jurídics del Parlament Europeu ha escoltat a Luis 'Alvise' Pérez abans de decidir si demana retirar la seua immunitat per una investigació del Tribunal Suprem per assetjament a una fiscal de delictes d'odi.

Alemanya vincula a un detingut a Elda i a una dona en Rheine amb un suposat espionatge per a Rússia

La Fiscalia alemanya atribuïx a un ucraïnés detingut a Elda i a una romanesa arrestada en Rheine labors de seguiment contra una persona vinculada a l'enviament de drons a Ucraïna.

El sector aeroespacial valencià es reforça amb un pla estratègic fins a 2030

El sector aeroespacial valencià, amb un creixement pròxim al 50% en el numere d'empreses i una facturacion anual de 735 milions, es recolza en un pla estrategico fins a 2030 per a guanyar posicion internacional. El full de ruta es basara en innovacion, sostenibilitat i colaboracion publique-privada, encara que fins i tot no té pressupost ni terminis tancats.

Detingut en l’aeroport de Múrcia un anglés per l’homicidi d’un txec en una platja de Torrevieja

La Guàrdia Civil ha detingut en l'aeroport de Múrcia a un ciutadà britanico de 40 anys amb antecedents, acusat de matar d'un tret al cap a un home txec en una platja de Torrevieja el passat 1 de març.

Compromís aplaudix que Mazón declare davant la jutgessa per la gestió de la DANA de 2024

Compromís celebra que la jutgessa cite com a testimoni a Carlos Mazón per la gestió de la DANA de 2024 i li recorda que està obligat a dir la veritat quan declare.

Debat en Les Corts per la Setmana Santa de Sagunt: tradició, igualtat i possible pèrdua de festa nacional

El PP defén compatibilitzar arrelament i inclusió en la Setmana Santa de Sagunt mentres PSPV i Compromís exigixen més fermesa per a garantir la igualtat de les dones en la confraria.