15.7 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Daesh podria estar interessat en captar controladors aeris i pilots per a cometre atemptats

Un controlador aeri radicalitzat podria suposar una gran amenaça | Cedida

 

El gihadisme continua sent una de les majors preocupacions dels diferents departaments de seguretat i policials del món, inclòs el departament de Seguretat Nacional d’Espanya. Al-Qaeda va marcar una fita per a eixa classe de terrorisme amb l’atemptat de Nova York de les Torres Bessones, l’11 de setembre del 2001. Ara, es tem que altres grups com Daesh vullguen repetir la jugada tornant a utilitzar un avió com a arma.

 

Els terroristes han fet una clara amenaça contra el trànsit aeri, fins i tot al del nostre país. És per això que estaria dins de la seua estratègia «la captació i radicalització ideològica dirigides a personal vinculat amb l’entorn aeri». Això inclouria a «tripulacions, controladors aeris i treballadors d’aeroports, per a induir-los o coaccionar-los a participar, planejar i cometre actes terroristes».

 

Altres formes d’atemptar en el nostre espai aeri

No obstant això, eixa no seria l’única manera en què els membres de Daesh s’estarien plantejant diferents atemptats. Seguretat Nacional veu com una clara amenaça l’ús que puguen fer d’aeronaus no tripulades, és a dir, els drons. Els drons poden ser utilitzats per a provocar accidents o per a atacar des de l’aire, tirant explosius o armes químiques o bacteriològiques.

 

En el mateix informe sobre seguretat aeroespacial, es contempla la possibilitat que els grups terroristes duguen a terme alguna classe de sabotatge aeri. A través de programari informàtic, es podria buscar la fallada d’un avió o el boicot a una torre de control.

 

L’ISIS pretén cometre un atemptat en l’aire | Revista Dabiaq

 

Finalment, recorden que eixes cèl·lules gihadistes poden tindre accés a armes de destrucció massiva. Més de 30 països, expliquen, disposen de míssils que els permeten atacar a desenes de quilòmetres del seu objectiu. Que estes armes puguen caure en mans terroristes és una realitat, a més que el mateix Daesh ha confirmat que compta amb els seus propis llançamíssils, tot i que són bastant rudimentaris.

 

Com previndre possibles atemptats d’esta classe

Evitar esta classe d’amenaces terroristes passaria, segons el Departament de Seguretat Nacional, per la coordinació de totes les administracions i departaments que tinguen competències en l’espai aeri. Fa falta una anàlisi de possibles riscos i prendre mesures contra «ciberatacs o actes terroristes» en aeroports o en avions. 

 

Sol·liciten que es creen canals de distribució d’intel·ligència sobre amenaces específiques en el sector aeri espacial i sobre les noves tècniques que preparen els terroristes. Un punt clau ha de ser també l’augment de «la seguretat del personal que treballa o opera en les instal·lacions aeroportuàries», establint uns nivells de seguretat d’accés a les àrees més sensibles.

 

L’objectiu a escala nacional és vetlar per la seguretat dels més de 266 milions de passatgers que volen cada any. És primordial estar preparat contra una amenaça que també perjudicaria un dels nostres motors econòmics com és el turisme, perquè el 80% dels estrangers que ens visiten arriben a Espanya amb avió.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Domingo amb cels buidats i pujada general de les temperatures

El diumenge arriba amb estabilitat per altes pressions, sense pluges i amb un ascens general de les temperatures. Hi haurà calitja a Canàries i boires matinals en diverses zones.

Un home ha resultat ferit en caure al fossat d’una tomba mentres reparava una làpida a Torrevieja

Un home ha caigut uns tres metres al fossat d'una tomba quan reparava una làpida en el cementeri de Torrevieja. Va ser rescatat amb escala i matalàs de buit i traslladat a l'hospital

Castro advertix: no és el millor moment per a mesurar-se al Barça

El tècnic del Llevant va alertar que el Barça arriba més concentrat després d'una derrota. Va detallar un pla per a minimitzar pèrdues, defendre junts i atacar els espais.

Corberán veu a la plantilla en un moment de forma i ambició molt positius

El tècnic del València va afirmar que l'equip arriba amb bona forma i ambició abans de visitar al Vila-real. Va insistir en la necessitat de sumar malgrat la rivalitat regional.

Pedri, al rescat d’un Barcelona tocat davant un Llevant que somia amb fer història

Pedri està recuperat i el Barcelona busca redreçar el rumb davant un Llevant penúltim que mai ha puntuat al Camp Nou. El dol, el diumenge a les 16.15 hores.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una motocicleta a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945, a l'altura del quilòmetre 5,8 de Los Montesinos, després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Un home de 63 anys ha resultat ferit per policontusiones i ha sigut traslladat a l'Hospital Vega Baixa.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Tres hòmens han sigut detinguts i han ingressat a la presó per enviar càpsules seques de cascall a diverses províncies i als Estats Units. La Guàrdia Civil ha intervingut 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete després d'interceptar paquets en l'aeroport d'Alacant-Elx.

Dos anys de l’incendi de Campanar: la reconstrucció de l’edifici avança cap a la seua recta final

En el segon aniversari, el bloc de Campanar seguix en rehabilitació integral després del desenrunament i amb millores previstes en seguretat i eficiència. La comunitat commemora a les víctimes i confia a tornar a la fi d'any.