Mouctar Diakhaby va tornar a treballar sobre la gespa de la Ciutat Esportiva un mes després de lesionar-se en la musculatura isquiotibial de la cama dreta. En la mateixa sessió, Largie Ramazani va començar a realitzar exercicis amb pilota com a següent pas en el seu procés de recuperació.
Pas avant en la recuperació
Diakhaby, que va caure lesionat en els primers minuts de la trobada davant el Girona del 4 d’octubre, va deixar el gimnàs després de setmanes de tractament mèdic, fisioteràpia i readaptació. Es va exercitar de manera individual amb un readaptador i va fer carrera contínua, una fase que marca l’inici del treball específic sobre el camp i que permet comprovar sensacions sense exigir encara accions de major risc com els canvis de ritme o els dols.
Ramazani, amb una lesió en el cuádriceps dret des de mitjan octubre, ja va tocar pilota. Este tipus d’exercicis sol introduir-se quan la càrrega muscular ho permet i servixen per a recuperar coordinació i confiança abans d’integrar-se en tasques col·lectives. Encara que els dos van avançar, van continuar lluny del grup per a ajustar temps i minimitzar recaigudes.
Dimitri Foulquier i Filip Ugrinic van prosseguir la seua recuperació en el gimnàs. En el cos tècnic confien a poder comptar amb ells després de l’aturada de seleccions, per la qual cosa el seu pla es manté orientat a afermar l’última fase de la posada a punt sense precipitar terminis.
Després de la derrota davant el Reial Madrid en el Santiago Bernabéu (4-0), l’equip va tornar al treball amb la vista posada en el Betis, rival d’este diumenge a Mestalla. El grup es va entrenar dividit com és habitual en un dia postpartit: els titulars van fer treball de descàrrega en el gimnàs i els suplents es van exercitar sobre la gespa per a acumular ritme competitiu.
El València necessita sumar tres punts per a tallar una ratxa de sis trobades sense guanyar abans de l’aturada internacional. Una victòria alleujaria la pressió i permetria afrontar eixe descans amb millors sensacions, a més de preparar amb més marge el retorn de lesionats. Després de l’aturada arribarà el derbi valencià davant el Llevant, un context que reforça la importància d’estabilitzar resultats i recuperar efectius clau en defensa i en els extrems.



