La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens de 18 i 22 anys amb requisitòries judicials i policials en vigor per la seua presumpta implicació en furts a persones majors mitjançant el mètode de l’abraç als voltants d’una entitat bancària del Campello (Alacant). Els arrestos s’emmarquen en un dispositiu orientat a protegir usuaris d’edat avançada en les seues gestions bancàries.
Els fets que van motivar la intervenció es van produir el 31 d’octubre, quan patrulles que realitzaven seguretat preventiva a l’entorn d’una sucursal van detectar a un individu en actitud sospitosa. En advertir la presència policial, l’home va intentar ocultar-se acatxant-se després d’un vehicle estacionat i, tot seguit, va accedir a un turisme parat en doble fila al costat de la porta del banc, una maniobra que va elevar les sospites dels agents.
Operatiu entorn de la sucursal
En donar l’alt al vehicle, els agents van comprovar que pesava sobre ell una requisitòria de la Comissaria Provincial de València sol·licitant la identificació dels seus ocupants per possible implicació en delictes de furt pel mètode de l’abraç. A l’interior viatjaven dos hòmens i es van trobar gorres, roba de canvi, sabatilles i una màscara d’Halloween, material susceptible de dificultar la seua identificació i de facilitar canvis d’aspecte durant la comissió de robatoris. El cotxe, que figurava a nom d’una tercera persona, va ser intervingut i traslladat a dependències oficials de la Guàrdia Civil del Campello.
La consulta de les bases de dades policials va permetre constatar que els dos hòmens pertanyen a la mateixa família. A un se li buscava per la Policia Nacional de Cartagena per un furt; l’altre acumulava dos requisitòries, del Jutjat de Menors 1 de Granada per estafa i de la Policia Nacional de Sagunt per furt, a més de diverses per esbrinament de domicili i parador.
Amb estos indicis, els dos van ser detinguts i llocs a la disposició del Jutjat de Guàrdia del Partit Judicial d’Alacant, que va decretar la seua posada en llibertat amb mesures cautelars. La resolució implica que continuaran subjectes al procediment i a les condicions imposades mentres avancen les diligències.



