La Guàrdia Civil ha detingut a dos persones per l’homicidi d’un home que va desaparéixer a Sueca al febrer. Durant les diligències es van localitzar restes d’un cos en una parcel·la utilitzada per un dels investigats i s’investiga si pertanyen al desaparegut.
La investigació es va iniciar l’11 de març, quan l’exmuller de la víctima va alertar que portava quinze dies sense notícies. Cap dels seus reunits havia pogut contactar amb ell, i l’últim dia en què es va tindre constància del seu parador va ser el 20 de febrer.
Investigació centrada en l’entorn
En el marc de l’operació Sueca 125, els agents van aconseguir focalitzar la investigació en dos persones pròximes a la víctima, la qual cosa va reforçar la hipòtesi que no es tractava d’una desaparició voluntària. Es va remenar que l’home podria haver mort la tard-nit del 20 de febrer i que es tractava d’un homicidi, una línia que s’ha corroborat amb l’avanç de les perquisicions.
L’1 de desembre, el Grup d’Homicidis va detindre als dos investigats, de 49 i 55 anys, a Polinyà de Xúquer i en la zona dels Palmeres, a Sueca. Als dos se’ls atribuïxen delictes d’homicidi, furt i estafa continuada, càrrecs que apunten a un possible aprofitament il·lícit de béns del desaparegut a més de la seua mort violenta.
Durant les detencions, els registres i la resta de diligències practicades, els agents van localitzar restes humanes en una parcel·la emprada per un dels investigats. Es continua amb les gestions per a confirmar oficialment la identitat, un pas clau per a tancar la fase de busca i completar el relat de l’ocorregut.
La investigació ha sigut desenrotllada pel Grup d’Homicidis de València, en coordinació amb l’Equip Territorial de Policia Judicial d’Almussafes. Les diligències han sigut remeses al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Sueca, que manté el cas mentres es verifica la correspondència de les restes amb la persona desapareguda.



