14.3 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Educació permet que el 16 de març de 2026 siga festiu en els col·legis de València per Falles

Per a l’alumnat de la ciutat de València, el 16 de març de 2026 serà festiu per les Falles. La Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats ha autoritzat de manera excepcional esta modificació del calendari del curs 2025/2026, que es compensarà ampliant el final de curs un dia, fins al 22 de juny, per a mantindre íntegre el còmput de dies lectius.

L’autorització arriba a petició de l’Ajuntament de València i després de l’acord unànime del Consell Escolar Municipal. La direcció general de Centres Docents, competent per a fixar els criteris generals del calendari escolar en la Comunitat Valenciana, ha avalat la proposta en ajustar-se a la normativa, que permet canvis sempre que no es reduïsquen els dies de classe.

Motius i abast de la mesura

La Conselleria ha assenyalat que concorren circumstàncies excepcionals lligades a les Falles, una celebració amb profund arrelament i reconeguda per la UNESCO com a Patrimoni Cultural Immaterial. L’informe favorable de la Inspecció Educativa apunta a la complexitat organitzativa i de mobilitat d’eixes dates, inclosa el lliurament de premis de les falles infantils i les directrius d’ocupació del domini públic aprovades per la Junta de Govern Local, que alteren el normal desenrotllament de l’activitat educativa i l’accés als centres.

El director general de Centres Docents, Jorge Cabo, ha explicat que, ‘una vegada rebuda la proposta divendres passat, s’ha acceptat la seua valoració pel fet que concorren circumstàncies excepcionals, sempre pensant en el benefici dels alumnes‘. A més, la Conselleria ‘ha valorat l’opció més favorable als interessos de l’alumnat i les seues famílies en unes dates tan assenyalades per a València com és la celebració de les Falles’.

Amb esta resolució, Educació declara no lectiu en tot el municipi el 16 de març de 2026 i estén el calendari fins al 22 de juny per a tots els nivells educatius. La mesura s’aplicarà únicament en el terme municipal de València i no altera el temps escolar legalment establit, en traslladar una jornada lectiva al final del curs.

La Conselleria subratlla el caràcter extraordinari de la decisió i recalca que ‘té caràcter puntual i no genera precedent ni efectes vinculants per a futures sol·licituds’. En marcar de forma anticipada el dia no lectiu, centres i famílies disposen de marge per a reorganitzar activitats, servicis i desplaçaments en un període d’alta densitat festiva i d’ocupació de l’espai públic.

Últimes notícies

Air Nostrum retorna 20 milions a la SEPI i reduïx a 91 milions el principal del préstec

Air Nostrum ha retornat 20 milions a la SEPI del préstec participatiu del FASEE i ha pagat 809.550 euros en interessos. El principal pendent descendix a 91 milions.

Pedro Martínez destaca que el més positiu és que el València Basket està construint alguna cosa

El tècnic del València Basket va fer balanç de l'any i va subratllar que l'equip estava construint un projecte més enllà dels resultats. També va analitzar el repte davant Partizan i l'exigent calendari de gener.

Les pluges s’acomiaden i arriba un temps estable i fred en Nit de cap d’any i Any Nou

El temporal del cap de setmana dona pas des del dimarts a una situació estable, amb gelades i boires engelantes. Nit de cap d'any i Any Nou seran freds; un front arribarà a Canàries i podria aconseguir la península el divendres.

Recuperen el cadàver d’una de les quatre persones espanyoles desaparegudes a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar el cos d'una menor espanyola després del naufragi d'un vaixell turístic en l'est d'Indonèsia. Tres compatriotes seguixen desapareguts i l'operatiu continua.

Bernabé demana respectar la voluntat de les famílies dels desapareguts a Indonèsia

Pilar Bernabé ha demanat respectar la voluntat de les famílies de les persones desaparegudes en el naufragi d'Indonèsia. S'ha confirmat la troballa del cos d'una de les víctimes i continuen les labors de busca a Jakarta.

El València Basket vol tancar l’any en el Roig Arena i buidar dubtes davant el Saragossa

València Basket rep este dimarts al Casademont Zaragoza en el Roig Arena, dol ajornat de la jornada 11, amb la meta de confirmar la millora i acostar-se al capdavant.

La jutgessa de la dana permet que Feijóo declare per videoconferència el 9 de gener

La instructora accepta que Alberto Núñez Feijóo ateste per via telemàtica el 9 de gener des del Congrés i reitera l'opció d'aportar les seues WhatsApp. El líder del PP sosté que ja va entregar el requerit i donarà les seues respostes si li les demanen.

El València Basket vol tancar l’any en gran davant un Partizan en reconstrucció

El València Basket rep al Partizan en el Roig Arena per a acomiadar 2025 amb una victòria i sostindre la seua posició de privilegi en l'Eurolliga. L'equip serbi arriba en transició amb Joan Peñarroya i tres derrotes seguides.