La manifestació del Dia de la Dona convocada per la Moviment Feminista de València recorre el centre de la ciutat per a mostrar el seu rebuig frontal a la violència i a l’anul·lació de drets que patixen xiquetes i dones pel simple fet de ser-ho, i per a exigir la igualtat real. El color violeta tiny els carrers com a símbol d’una mobilització que busca visibilitzar estes demandes en els principals eixos de la capital. La convocatòria situa en primer pla reclamacions ja conegudes del moviment, des de la protecció efectiva fins a la fi de qualsevol forma de discriminació.
Sota el lema ‘Democràcia sense feministe = Barbàrie’, la protesta diu ‘no a les guerres, expressió màxima del patriarcat i del sistema de dominació’, amb la idea que un món en guerra mai podrà ser un món d’igualtat. Amb eixe missatge, les convocants connecten la defensa de drets amb un context internacional que, segons subratllen, perpetua desigualtats i violència contra les dones.
Recorregut i horaris
La manifestació feminista del 8M ha partit des de la Porta de la Mar a les 17.30, mitja hora abans del que es preveu, per a fer compatible la marxa amb un espectacle pirotècnic en la plaça de l’Ajuntament, que es retardarà finalment una hora. L’ajust permet mantindre la mobilització i l’acte festiu municipal sense solapar-se i facilita l’afluència ordenada en el centre; l’organització va comunicar el canvi per a ordenar els fluxos i evitar talls prolongats.
Des d’allí ha iniciat el seu recorregut històric per Colón, Xàtiva, Marqués de Sotelo, plaça de l’Ajuntament i Sant Vicent Màrtir, amb final en la plaça de la Reina, on llegiran un manifest ‘per la igualtat real, la justícia social i la llibertat de les dones’. El traçat, per artèries cèntriques i molt concorregudes, emfatitza l’ocupació de l’espai públic i busca portar les consignes als punts més visibles de la ciutat. La lectura del manifest servirà per a fixar públicament les demandes i donar tancament a la marxa.
En paral·lel, una altra manifestació convocada per la Assemblea Feminista de València ha partit a les 17.00 des del CIE de Sapadors amb el lema ‘Contra l’ofensiva imperialista i colonial, els transfeminismes defensem la vida’ i finalitzarà en la plaça de la Verge. La coexistència de les dos marxes reforça la presència del moviment al carrer i oferix diferents mirades que convergixen en un mateix objectiu: ampliar drets i protegir la vida enfront de la violència i les guerres. Les dos rutes conclouen en places emblemàtiques, reforçant la seua visibilitat i la projecció dels seus missatges.



