16.7 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

El Castelló dormirà líder de Segona per primera vegada en 33 anys

La golejada per 0-4 en el camp del Reial Valladolid ha deixat al Castelló com a líder provisional de la Lliga Hypermotion. Amb 45 punts, el conjunt albinegro encapçala la classificació amb un punt d’avantatge sobre el Racing de Santander, que tancarà la jornada el dilluns en El Sardiner enfront del Mirandés.

El resultat col·loca a l’equip en una foto que no veia des d’octubre de 1992: llavors va ser primer en la sèptima jornada amb 11 punts, empatat amb Lleida i el mateix Racing, però per davant dels dos. Ara, el lideratge arriba fora de casa i amb una diferència de gols que sale reforçada per l’amplitud del marcador, un factor que pot pesar en la pugna pels llocs alts.

Un lideratge 33 anys després

Per a trobar al Castelló en el més alt de la classificació en solitari cal remuntar-se a la temporada 1988-89, la de l’últim ascens a Primera. Aquell equip, dirigit per Luis Martínez García ‘Luiche’, va pujar com a campió de la categoria i va reunir noms que romanen en la memòria de Castalia: Emilio Isierte, Pepe Mel, Jordi Vinyals, Javi Valls o Antonio Manchado.

L’actual primer lloc arriba amb la jornada encara oberta i, per tant, amb caràcter provisional. En funció del que ocórrega en El Sardiner, el Castelló conservarà el lideratge o el cedirà. Mentrestant, la golejada amplia la seua diferència de gols i li permet tancar el dia amb el seu nom en el més alt.

La fita subratlla el contrast entre el passat recent i el present immediat del club. Tres dècades després d’aquella arrancada de 1992-93, l’equip torna a mirar la taula des de dalt i reactiva un record que remet a la seua última gran gesta en Segona: l’ascens com a campió en 1988-89, fa 37 anys.

Últimes notícies

Raúl García Pierna guanya l’última etapa de la Volta a la Comunitat Valenciana

El corredor de Movistar es va imposar en la quinta i última jornada i va explicar que l'escamot va permetre la fugida. És el seu primer triomf amb l'equip i el primer de l'any per a Espanya.

Evenepoel es corona a València i Raúl García Pierna guanya l’última etapa

Remco Evenepoel amarra la Volta a la Comunitat Valenciana després d'una última jornada controlada pel seu equip. Raúl García Pierna venç a València a l'esprint.

Ratxes de 74 km/h en El Altet i sis servicis pel vent a la província de València

El vent del nord-oest ha deixat este diumenge ratxes de fins a 74 km/h en El Altet i només sis intervencions a la província de València, segons Emergències. Aemet manté avisos grocs en diverses zones fins a la nit

Guruzeta firma un doblet i posa en avantatge a l’Athletic davant un Llevant amb deu (2-0)

L'Athletic marxa amb 2-0 després d'una primera part marcada per l'expulsió d'Alan Maturro en el minut 17. Guruzeta va anotar de cap i va definir una altra vegada a passada d'Iñaki Williams.

S’entrega i queda detingut el presumpte autor de la mort d’un home per arma de foc a Catarroja

El presumpte autor s'ha entregat a la Guàrdia Civil en el lloc dels fets i ha quedat detingut. La víctima, de 46 anys, ha sigut trobada en les escales d'un edifici i el SAMU ha certificat la defunció.

Mor un home de 46 anys per arma de foc a Catarroja

Un home de 46 anys ha mort a Catarroja per una ferida d'arma de foc. Emergències va rebre dos avisos amb 39 minuts de diferència i la Guàrdia Civil investiga.

90-87: el Asisa Joventut s’emporta un duríssim dol davant el València Basket

El conjunt verdinegro va véncer 90-87 a un València Basket combatiu i va posar fi a la seua mala ratxa en la Lliga Endesa gràcies a la punteria de Hunt i Rubio.

Espanya s’imposa 1-0 a Bèlgica a València amb defensa de ferro

Espanya va véncer 1-0 a Bèlgica a València gràcies a un gol de Sofía Rogoski i a una exhibició defensiva que va neutralitzar onze penal córners. Les porteres i un rebuig sobre la línia en el tram final van sostindre el triomf.