16 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

El PP afirma que les víctimes de la DANA compareixeran en la quinta sessió de la comissió

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha assegurat que les associacions de víctimes de la DANA compareixeran en la quinta sessió de la comissió d’investigació autonòmica. Ha recordat que el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, li va demanar la setmana passada que en la pròxima sessió comparegueren els afectats per la catàstrofe del 29 d’octubre de 2024, una cita que seguix sense data.

Pastor ha emmarcat este calendari en comparació amb la comissió sobre l’accident del metre de 2006, quan governava el Botànic, en la qual les víctimes van comparéixer en la sessió 15 de 18, després de 58 compareixents. Ha defés que convocar-les en la quinta sessió permet escoltar com més prompte millor als qui van viure el desastre i orientar des de l’inici les línies de treball de la comissió.

Quinta sessió i retrets polítics

Davant les crítiques de PSPV i Compromís perquè les associacions no hagen passat encara per la comissió, ha parlat de ‘hipocresia‘ i de ‘posar el crit en el cel’. Ha subratllat que situar als col·lectius d’afectats en la pròxima cita busca evitar dilacions i aportar context directe als treballs des de fases primerenques.

Preguntat per la compareixença d’Alberto Núñez Feijóo en la comissió d’investigació de la DANA en el Congrés, ha considerat que els familiars i els afectats ‘no mereixen l’espectacle‘ que, al seu juí, va protagonitzar el diputat d’ERC Gabriel Rufián. Li ha acusat d’utilitzar una comissió ‘seriosa i rigorosa’ i ha afegit que, a les seues mans, ‘no servix per a res’.

A l’espera que es fixe la data de la pròxima sessió, ha insistit que la intervenció de les associacions de víctimes en el quint torn pretén centrar el focus en els damnificats i evitar que la comissió derive en debats que s’allunyen de l’objecte principal.

Últimes notícies

Dos detinguts en desmantellar un punt de venda de droga en Carrús

Han sigut detingudes dos persones de 25 i 36 anys després de desmantellar un punt de venda a la menuda en Carrús, a Elx. El registre es va saldar amb droga, material de manipulació i diners en efectiu intervinguts.

Tretze persones rescatades d’un hostal després d’un incendi en El Altet (Alacant)

Un incendi iniciat en la recepció d'un hostal del Altet ha obligat a rescatar a 13 persones. Totes han sigut ateses per inhalació de fum en un centre de salut.

Més de 103.000 casos amb protecció policial per violència masclista després de pujar un 2% en un any

Els casos amb protecció policial per violència de gènere han augmentat un 2,1% fins a 103.461 a 31 de gener de 2026. VioGén detecta més menors en risc i 832 ajuntaments amb policia local estan integrats.

Deu comunitats, Ceuta i Melilla en alerta per pluja, neu, vent i onatge; Andalusia, en roig

Deu comunitats i les ciutats de Ceuta i Melilla estan hui en alerta per un episodi de pluges, neu, vent i onatge. Andalusia activa nivell roig per acumulacions excepcionals a Cadis i Màlaga.

Un 25% de l’alumnat recorre a classes particulars i destina quasi 100 euros al mes

Un de cada quatre estudiants a Espanya acudix a reforços, sobretot d'anglés i matemàtiques, amb un gasto mitjà de 97 euros mensuals i major impacte en secundària.

Avís groc en el litoral d’Alacant per vent de força 7 i ones de tres metres

Aemet ha activat l'avís groc en la costa d'Alacant per vent del sud-oest i onatge de fins a 3 metres. El dijous s'amplien els avisos per vent i mar en diverses zones.

Pluges de matinada, vent intens i màximes a l’alça este dimecres en la Comunitat Valenciana

La jornada estarà marcada per cels nuvolosos, ruixats a primeres hores i ratxes fortes a l'interior. La cota de neu pujarà clarament i les màximes repuntaran.

Pedro Martínez assumix un partit pobre i demana no dramatitzar després del 107-90 davant l’Efes

València Basket va caure 107-90 davant Anadolu Efes. Pedro Martínez va assumir el mal partit, va reclamar autocrítica i calma, i va assenyalar fallades en defensa, rebot i ritme.