Tretze persones rescatades d’un hostal després d’un incendi en El Altet (Alacant)

Un incendi declarat esta matinada en la recepció d’un hostal del Altet (Alacant) ha obligat a rescatar a 13 persones que es trobaven a l’interior. El foc, originat en la zona d’accés, ha generat una gran quantitat de fum que s’ha estés per les àrees comunes i les plantes de l’edifici, la qual cosa ha obligat els equips d’emergència a actuar amb rapidesa per a evacuar a hostes i personal.

L’avís de l’incendi s’ha rebut a les 3.53 hores d’este dimecres. A la seua arribada a l’establiment, situat en l’avinguda Dama d’Elx, els bombers s’han trobat amb l’immoble completament negat de fum i amb nombrosos clients encara a les seues habitacions, una situació habitual quan el fum dificulta l’eixida per passadissos i escales. Des del primer moment s’ha prioritzat el rescat i la protecció de les vies respiratòries de les persones atrapades.

Rescat i evacuació

Els equips han tret a totes les persones allotjades i a les treballadores de l’hostal: 9 han sigut evacuades mitjançant rescatadors amb capuz de rescat, que permeten avançar amb seguretat entre el fum, i altres 4 han sigut rescatades pels balcons amb autoescala davant la presència de fum en les zones comunes. Totes han sigut ateses inicialment pels servicis sanitaris de la Generalitat per inhalació de fum i traslladades al centre de salut.

Després de completar els rescats, s’han revisat una a una les habitacions per a confirmar que no quedava ningú a l’interior, un pas imprescindible per a descartar persones desorientades o refugiades. A continuació, s’ha procedit a ventilar l’edifici amb l’objectiu d’evacuar la gran concentració de fum i restablir condicions segures a l’interior. La intervenció s’ha donat per finalitzada a les 5 del matí.

En l’operatiu han intervingut bombers dels parcs d’Elx i Sant Vicent, a més dels servicis sanitaris de la Generalitat i efectius de la Policia Local d’Elx i de la Guàrdia Civil. L’origen del foc s’ha localitzat en la recepció de l’establiment, la qual cosa ha afavorit la ràpida propagació del fum pels accessos i zones comunes abans de la ventilació de l’immoble.

Últimes notícies

La Justícia avala l’ampliació nord del port de València i rebutja el recurs ecologista

El TSJCV ha desestimat el recurs d’Acció Ecologista Agró contra el projecte del nou moll de contenidors de l’ampliació nord del port de València, valorat en més de 660 milions d’euros, en considerar vigent la seua declaració d’impacte ambiental.

Mathew Ryan es consolida com un dels porters amb més parades de LaLiga

El porter del Levante Mathew Ryan suma 17 parades en quatre jornades i compartix liderat estadístic amb Álex Remiro i Unai Simón, reforçant el seu pes en l’inici de LaLiga EA Sports.

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La Guàrdia Civil manté el cas del robatori del Tresor de Villena com una prioritat i guarda el màxim sigil mentres avancen les investigacions per localitzar els tres encaputxats i les peces sostretes, valorades en uns 5 milions d’euros.

El Consell culpa el Botànic i Sánchez dels mals resultats de l’informe PISA

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha atribuït els mals resultats de l’informe PISA a les reformes educatives del Govern de Pedro Sánchez i ha assegurat que, en la Comunitat Valenciana, s’han agreujat per la gestió del Botànic.

La comunitat noruega de l’Alfàs seguirà en directe el funeral del rei Harald V

El Club Noruego Costa Blanca i la Iglesia Noruega de l'Albir han anunciat que seguiran en directe el funeral del rei Harald V des de l'Alfàs del Pi, en una jornada de dol molt sentida per a la nombrosa colònia noruega del municipi.

254 conductors acaben davant del jutge a l’agost per delictes de trànsit a la Comunitat Valenciana

La Agrupación de Tráfico de la Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 254 conductors a l’agost per delictes contra la seguretat viària, amb especial incidència de l’alcohol i la falta de permís. A la província de València s’han registrat 121 d’estos fets.

Fiscalia demana 4 anys i mig de presó per un presumpte alçament de béns a Alacant

Una dona, la seua parella i el fill d’ell s’enfronten a 4 anys i mig de presó per un presumpte delicte d’alçament de béns per eludir una deuda amb Hisenda, en un juí que es farà a l’Audiència d’Alacant.

El València torna a ser cuer quasi dos anys després

El València és cuer de LaLiga amb un punt després de la quarta jornada, situació que no vivia des de gener de 2025. L’equip de Carlos Corberán encadena tres derrotes i un empat i només supera l’Elx en gols.