El tercer premi del sorteig extraordinari de Nadal, el 90.693, ha deixat 11,95 milions d’euros en la Comunitat Valenciana. La major part s’ha concentrat a la ciutat d’Alacant: l’administració número 30, situada en el centre comercial Garden de l’avinguda Santander, ha venut 20 sèries d’este número, que sumen 10 milions d’euros.
Cada sèrie equival a deu dècims premiats amb 50.000 euros. D’esta manera, les 20 sèries venudes a Alacant han suposat 200 dècims agraciats i expliquen l’elevada quantia concentrada en la capital alacantina, mentres la resta del premi s’ha repartit en diferents municipis.
Repartiment del 90.693 en la Comunitat Valenciana
A més d’Alacant, el número s’ha venut en altres localitats. L’administració 5 d’Alzira, la 10 de Gandia i la 3 de Manises han col·locat una sèrie en cada cas, dotades amb 500.000 euros per sèrie. Estes vendes han portat el tercer premi a tres comarques distintes, amb imports complets que solen arribar a grups de clients habituals o a compres compartides.
També s’han validat dècims solts en diversos punts: l’administració 8 de Gandia, la 5 de Torrevieja, la 1 d’Alaquàs i altres establiments a Benissanó, Mislata, Alacant, Benidorm, Onil i Torrevieja han venut en conjunt nou dècims, premiats amb 50.000 euros cada un. En total, eixos bitllets individuals han suposat 450.000 euros repartits entre compradors que van adquirir el número per finestreta o en tirades menors.
A Manises, l’administració número 3 ha distribuït la seua sèrie del tercer premi entre particulars en finestreta, la qual cosa ha deixat 500.000 euros molt repartits. El local, en l’Avinguda dels Tramvies, ha celebrat el resultat amb cava després de l’arribada de veïns per a comprovar els seus bitllets. Com va descriure el seu responsable, ‘Hem venut molt en finestreta perquè ve molta gent de fora a comprar loteria’. A més, este punt de venda ha col·locat una sèrie del quint premi 23.112 i dos dècims del quint 77.715 durant la jornada.
Administracions amb tradició de premis
L’administració La Sort d’Alzira, situada en el centre comercial Carrefour, ha venut una sèrie del 90.693 que ha repartit en dècims. El seu gerent ha assenyalat que encara no havia pogut comprovar el premi i ha recordat que l’any passat van donar un tercer i un quart premi del sorteig de Nadal, i l’anterior el primer i un quint, a més de premis del sorteig del Xiquet, una trajectòria que reforça la confiança dels seus clients.
Loteria Castillo d’Alaquàs també ha sumat alegries en este sorteig: ha validat un dècim del tercer premi, dos dècims del quint 77.715, una sèrie del quint 23.112 i una sèrie del quart premi. En conjunt, el tercer premi 90.693 ha deixat diners molt repartits en la Comunitat, amb Alacant com a epicentre per volum, i amb vendes directes en finestreta que han afavorit que els diners arribara a nombrosos particulars, tant locals com visitants.



