El Vila-real no gana en Mendizorroza des de 2020 i encadena quatre visites sense véncer

El Vila-real visita este divendres a l’Esportiu Alabés en la jornada 28 de Lliga amb un desafiament clar: trencar la ratxa que arrossega en Mendizorroza, on no guanya des de 2020. El feu vitorià se li ha ennuegat històricament i els últims marcadors confirmen un escenari de màxima exigència.

En els tretze dols de lliga disputats a Vitòria, el conjunt groc sol ha celebrat tres victòries, per dos empats i huit triomfs albiazules. És un balanç que explica per què cada desplaçament a Mendizorroza sol resoldre’s per detalls i amb tanteadores curts.

Quatre visites seguides sense victòria

L’última alegria groga data de la temporada 2019-20, quan l’equip dirigit per Javier Calleja es va imposar 1-2 amb gols de Carlos Bacca i Fer Xiquet, després que Joselu restablira l’empat en el minut 81. Des de llavors, el Vila-real ha encadenat quatre visites sense guanyar: dos derrotes seguides per 2-1, un empat 1-1 i un 1-0 en la seua aparició més recent, el 8 de març de 2025, en la jornada 27.

A aquella trobada, el Vila-real de Marcelino arribava quint amb 47 punts i l’Alabés d’Eduardo Coudet era denové amb 23, però el xoc es va decantar prompte amb una miqueta de Manu Sánchez en el minut 11. El guió es va complicar encara més per als locals amb dos expulsions: primer Antonio Sivera va veure la roja per tocar la pilota fora de l’àrea en el 58, en una acció en la qual va xocar amb el genoll de Ayoze i va haver de ser traslladat a l’hospital després de perdre el coneixement; en un afegit de 15 minuts també va ser expulsat Antonio Blanco.

Malgrat la superioritat numèrica durant més de mitja hora i a l’empenyiment final sobre la porteria d’Adrián Rodríguez, el Vila-real no va ser capaç d’empatar. A l’equip groc li va costar acabar les jugades i va mancar de la claredat necessària en l’àrea rival, mentres l’Alabés va defendre el seu avantatge i va amarrar tres punts d’or que li van traure del descens, en la primera victòria de Coudet com a local. Aquella vesprada va reforçar la idea que Mendizorroza penalitza qualsevol desconnexió visitant.

Amb eixe antecedent recent i un balanç històric advers, el repte del Vila-real passa per imposar-se a un estadi que exigix intensitat, concentració i eficàcia des del primer minut per a tornar a sumar de tres.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mercadona va elevar el seu benefici un 24,9% en 2025, fins a 1.729 milions

La cadena ha guanyat 1.729 milions en 2025, un 24,9% més, amb vendes de 41.900 milions i quota del 28,5% a Espanya. Preveu impulsar el model tendisca 9.

Els hotels de València aconseguixen un 67% d’ocupació per a la setmana fallera

València arranca la setmana fallera amb un 67% d'ocupació hotelera entre el 13 i el 19 de març. El 18-19 marca el pic i es preveu impuls d'última hora.

Mercadona va elevar el seu benefici un 24,9% en 2025, fins a 1.729 milions

La cadena ha guanyat 1.729 milions d'euros en 2025, un 24,9% més que un any abans, amb vendes a l'alça, creixement a Portugal i major impuls del canal en línia.

El Síndic urgix a la EVHA a suprimir la cita prèvia obligatòria i reforçar l’atenció presencial

El Síndic de Greuges ha sol·licitat a la EVHA suprimir la cita prèvia obligatòria després de constatar retards de fins a un mes i barreres per a col·lectius vulnerables. La institució proposa reforçar recursos i garantir atenció presencial sense filtres que limiten drets com sol·licitar vivenda social.

Baldoví considera una ‘absoluta incongruència’ que Mazón seguisca en Les Corts

El portaveu de Compromís ha sostingut que, més enllà de la via penal per la gestió de la DANA, és 'una absoluta incongruència' que Carlos Mazón mantinga l'escó. Defén l'acte que aprecia 'indicis provats de deixadesa' i exigix responsabilitats polítiques.

La pluja obliga l’Elx a entrenar en el Martínez Valero

L'equip va traslladar la sessió prevista en el Díez Iborra a l'estadi per les fortes pluges. La decisió va prioritzar la 'comoditat' i l'ús de més recursos.

Mercadona ha elevat el seu benefici un 24,9% en 2025 fins a 1.729 milions

Mercadona ha guanyat 1.729 milions d'euros en 2025, un 24,9% més, amb vendes de 41.900 milions i una quota del 28,5% a Espanya. El canal en línia va facturar 1.061 milions i la companyia obrirà un sèptim buc a Madrid amb 400 contractacions.

Tres victòries del Llevant a Vallecas, l’última en 2022

El Llevant visita este dilluns al Llamp amb un balanç de tres triomfs en set partits a Vallecas. El més recent va ser el 2-4 de maig de 2022.