Mercadona va elevar el seu benefici un 24,9% en 2025, fins a 1.729 milions

Mercadona ha guanyat 1.729 milions d’euros en 2025, un 24,9% més que l’any anterior, en un exercici que el seu president ha qualificat de ‘històric’. Les vendes han pujat un 8%, fins a 41.900 milions, amb 2.100 milions generats a Portugal. A Espanya, la quota de mercat s’ha situat en el 28,5% després de guanyar un 0,6%, recolzada en una xarxa de 1.672 botigues.

Vendes, quota i en línia

L’avanç de la facturació i de la quota reflectix un major volum de clients i operacions, i consolida l’activitat tant en el seu mercat principal com a Portugal. La venda en línia ha facturat 1.061 milions d’euros, el 2,5% del negoci total, una contribució encara reduïda però en creixement. Per a reforçar este canal, la companyia preveu obrir el seu sèptim buc a Vallecas (Madrid) i ha iniciat la selecció de 400 treballadors.

A més, hi ha un altre buc previst a Màlaga per a 2027. Una altra palanca de creixement ha sigut l’experiència de llest per a portar, que ha elevat un 20% les seues vendes, impulsada per una major demanda de solucions de menjar preparat dins de la botiga.

Inversió, botiga 9 i empleats

Sobre el destí del benefici, 172 milions procedixen de la gestió de tresoreria; un 80% s’ha dedicat a reinversions i 346 milions es repartiran en dividends. Esta assignació combina creixement orgànic, retorn a l’accionista i reforç de la solidesa financera.

La companyia ha anunciat l’arrancada d’un nou model d’establiment, la botiga 9, amb més protagonisme dels frescos i una compra més àgil gràcies a l’optimització de processos de tall, cocció i envasament unificats en un sol obrador. Per a desplegar este model invertirà 3.700 milions d’euros en els pròxims anys. La previsió és obrir 59 botigues enguany i invertir 1.000 milions a continuar evolucionant cap a la botiga 9, a més d’ampliar i reformar blocs logístics, impulsar la innovació tecnològica i obrir nous bucs.

En l’apartat laboral, l’empresa ha dedicat 1.000 milions d’euros a la seua plantilla entre primes i pujades de sou, a més d’una setmana de vacacions. La plantilla suma 115.000 persones després d’incorporar 5.000 professionals; el 70% cobra uns 2.200 euros en dotze pagues a l’any. La companyia no ha reportat problemes per a trobar talent: per al buc de Vallecas s’han rebut 8.000 candidatures per a 400 llocs, la qual cosa mostra un elevat interés per les vacants.

En eficiència interna, la productivitat ha millorat un 4%, la gestió de comandes en botiga un 16% i l’eficiència energètica un 4%. Estes millores operatives contribuïxen a optimitzar costos i a sostindre el servici en els punts de venda i en el canal en línia.

En matèria fiscal, el president s’ha mostrat ‘orgullós de pagar impostos’, encara que ha assenyalat que la gestió del servici públic és ‘molt millorable’, alguna cosa que ‘no ens toca a nosaltres’. En 2025, la companyia ha pagat 690 milions per l’impost de beneficis, amb una taxa del 22,8%; 657 milions de l’IRPF que paguen els treballadors; 719 milions entre IVA repercutit i suportat; i 233 milions per la Seguretat Social, que sumen 3.400 milions. Segons les dades facilitades, la cadena de subministrament de Mercadona representa el 3,1% de l’ocupació total i el 1,9% del PIB.

Per a 2026, els plans passen per augmentar les vendes un 3,5% i aconseguir els 43.200 milions, amb la idea de ‘consolidar un benefici similar’ després del fort avanç de 2025.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket recorrerà la multa d’Eurolliga per llançament d’objectes

El València Basket presentarà un recurs contra la multa de cinc mil euros imposada per l'Eurolliga pel llançament d'objectes durant el segon partit de quarts de final davant el Panathinaikos.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.