Els barons del PP han lloat la decisió del president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, de dimitir per la seua gestió de la dana i han demanat al Govern que seguisca el seu exemple a l’hora d’assumir responsabilitats. La notícia s’ha conegut minuts abans de l’inici del Comité Executiu Nacional del partit a Madrid, i ha marcat el to d’unes intervencions orientades a subratllar la responsabilitat política després de l’emergència.
El president de Múrcia, Fernando López Miras, s’ha pronunciat a la seua arribada a la seu nacional del PP i ha destacat que el que hui s’ha vist és a una persona que ‘ha assumit errors’ i ‘la seua responsabilitat‘. Ha recordat que la major responsabilitat que pot assumir un càrrec públic és deixar el lloc i ha instat el Govern d’Espanya a seguir ‘l’exemple’, en sostindre que encara queden moltes responsabilitats per dirimir.
La presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, ha acusat el Govern d’estar ‘retorçant el dolor de les víctimes‘ de la dana per pur ‘càlcul polític’. En un missatge publicat després de l’anunci de Mazón, ha assenyalat que el president en funcions ja no pot ‘més’ ni té la ‘força’ per a liderar el treball ‘ben canalitzat ja’ de la recuperació. Ha indicat a més que ‘el Govern no va actuar ni abans ni després de la dana’ i ha afegit que, hui dia, ‘és incapaç d’acostar el muscle per a la recuperació’. Estes paraules han reforçat la idea, compartida per diversos dirigents, que la gestió de la catàstrofe ha exigit decisions difícils i transparència davant les víctimes i els afectats.
Suport intern i missatge polític
La presidenta de la Junta d’Extremadura, María Guardiola, ha afirmat que Mazón ha pres la decisió quan entenia que havia d’adoptar-la pensant en la seua terra i en la reconstrucció a la qual s’havia compromés. ‘Ha donat la cara, ha estat gestionant i ha pres la decisió que entén és la millor per als seus paisans’, ha apuntat, emmarcant la dimissió en el compliment d’eixe compromís.
En la mateixa línia, el president de Melilla, Juan José Imbroda, ha subratllat el ‘pas valent al capdavant’ de Mazón i ha defés que, en assumir responsabilitats polítiques, també dona exemple. Ha destacat, a més, el paper d’Alberto Núñez Feijóo en la gestió interna de la crisi, en assegurar que ha fet una labor important per a reconduir la situació, amb un paper ‘decisiu’ i ‘una clarividència absoluta’ en un moment en què la pressió era ‘irresistible’.
Finalment, el líder del PP a Castella-la Manxa, Paco Núñez, ha dit que respecta al màxim les paraules de Mazón i la seua decisió d’assumir responsabilitats, i ha lamentat que a la seua regió el president Emiliano García-Page no haja donat explicacions ni assumit responsabilitats. ‘No sé si és que els set morts de Castella-la Manxa tenen menys importància que els d’altres territoris’, ha ironitzat, elevant el to de les crítiques.
Amb estes reaccions, la cúpula i els barons del PP han presentat la dimissió de Mazón com un llistó ètic que ha de ser compartit pel Govern. L’episodi ha reforçat el missatge d’exigència de responsabilitats per la gestió de la dana i ha obert un nou escenari polític en la Comunitat Valenciana mentres continua la reconstrucció.



