16.5 C
València
Dilluns, 5 maig, 2025

Els jutjats valencians registren un augment del 10,2 % de nous assumptes en 2024

[the_ad_group id="6669"]

Els òrgans judicials de la Comunitat Valenciana van registrar durant l’any passat un total de 831.849 nous assumptes, xifra que representa un increment del 10,2 % respecte als 755.112 registrats en 2023. Entre gener i desembre es van resoldre un total de 760.639 causes i procediments, un 7,6 % més que un any abans, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia en un comunicat.

Les dades de l’activitat dels òrgans judicials durant l’any passat estan incloses en l’informe sobre la Situació dels òrgans judicials, elaborat pel Servei d’Estadística i fet públic este dimecres pel Consell General del Poder Judicial, que mostra com el nombre de nous assumptes va augmentar en tots els ordres jurisdiccionals i únicament va descendir molt lleugerament en el Contenciós Administratiu.

- Advertisement -Telegram València Diari

En concret, a 31 de desembre de 2024 continuaven en tràmit un total de 455.503 assumptes, un 15,1 % més que els que es comptabilitzaven a la mateixa data de 2023.

Els òrgans judicials valencians de la jurisdicció Civil van registrar 387.098 assumptes en 2023, la qual cosa equival a un increment del 15,3 % respecte als 335.738 de l’any anterior. En esta jurisdicció es van resoldre 335.447 assumptes, un 8,7 % més que l’any precedent, i van quedar en tràmit 266.668, un 25,2 % més.

En la Comunitat Valenciana es van ingressar 376.105 nous casos, amb un increment interanual del 4,8 %, es van resoldre 367.203 assumptes, un 5,9 % més, i es van deixar en tràmit a final d’any 121.442, la qual cosa suposa un increment del 7,2 % respecte a l’exercici anterior.

Assumptes del contenciós administratiu

En l’ordre Contenciós Administratiu, l’entrada de 14.805 nous assumptes va suposar una disminució interanual de només el 0,4 %. També es va reduir en un 5,9 % el nombre d’assumptes resolts, que van sumar 16.029. Al final de l’any van quedar en tràmit 11.573, un 9,2 % menys que a 31 de desembre de 2023.

Finalment, l’ingrés de 53.841 nous procediments en la jurisdicció Social de la Comunitat Valenciana va suposar un increment del 17,7 % respecte a l’any anterior. El nombre d’assumptes resolts es va situar en 41.960, un 15,8 % més que en 2023, i el d’assumptes en tràmit a final d’any, 53.820, va representar un increment interanual del 27,1 %.

La taxa de litigiositat en el conjunt d’Espanya en 2024 va ser de 160,41 assumptes per cada 1.000 habitants, mentre que la de la Comunitat Valenciana és inferior, amb 156,3. Per damunt de la mitjana nacional es van situar Canàries (212,51), Madrid (178,39), Astúries (165,37), Andalusia (163), Múrcia (162,29) i les Illes Balears (162,12).

Últimes notícies

Detinguts quatre hòmens per agredir sexualment en grup una dona en la platja de la Malva-rosa

La detenció s’ha produït a les 7.30 h d’este diumenge prop de la discoteca Akuarela

Qui és qui en la causa judicial sobre la gestió de les inundacions

Una jutgessa, dos investigats, més de 250 testimonis i 40 acusacions en el procés penal per la DANA del 29 d’octubre

Un xiquet de 3 anys, ferit lleu en ser atacat per un gos a Oriola

El menut ha sigut traslladat per una SAMU al centre de salut

Els bombers rescaten tres persones a Benigànim, l’Alcúdia se Crespins i Xulilla

Dos dels tres evacuats són ciclistes i han patit diverses ferides

Mor un motorista de la Vall d’Uixó en col·lidir amb un turisme el conductor del qual ha donat positiu en cocaïna

L’accident ha deixat també una persona ferida greu traslladada en helicòpter a Saragossa

Investigadors valencians creen unes gominoles amb vitamines i minerals per a combatre carències nutricionals

Un equip de la UPV, junt amb universitats d’Itàlia i la Xina, desenvolupa llepolies impreses en 3D

Emergències activa l’alerta groga per tempestes a quasi tota la Comunitat Valenciana

Aemet preveu pluja acumulada de fins a 20 l/m² i possibilitat de granís en diverses comarques

Un jove mort a ganivetades i el seu germà, de 17 anys, ferit greu en una baralla a Natzaret

Més de 100 familiars de les víctimes col·lapsen les urgències de la Fe i clamen venjança