Elx registra quasi 70 litres en tres hores i suspén classes en tres centres per les pluges

Les intenses pluges registrades este dimarts a Elx han provocat una reguera d’incidències en diferents punts del municipi. La magnitud de l’episodi, concentrat en poques hores, ha obligat a suspendre classes en tres centres educatius i ha afectat el trànsit, amb semàfors fora de servici i acumulacions d’aigua que han alentit la circulació durant bona part del matí.

Segons les dades d’estacions meteorològiques, a l’entorn de l’estadi Martínez Valero s’han acumulat 69,8 litres per metre quadrat en una mica més de tres hores, el valor més alt de la jornada al Baix Vinalopó. Les precipitacions han sigut generalitzades en el terme municipal i han deixat registres dispars per barris: al voltant de 50 litres en la zona del riu Vinalopó, 38 en Carrús, 33 en el centre, 47 en el Pla-Sector V i 54 en Sector V-Asil. Estes quantitats, caigudes en un curt interval, han saturat embornals i punts baixos, afavorint basses en vies principals.

Al Camp d’Elx també s’han mesurat acumulacions destacades: 58 litres en La Foia, 52 en Alzabares Alt, 50 en La Marina i 42 en Les Baies. La combinació de ruixats intensos i orografia urbana ha derivat en anegamientos puntuals, com en el túnel de la EL-20 i en l’avinguda de l’Altet amb l’EL-20, que han requerit labors de drenatge abans de la seua reobertura al trànsit.

Impacte en centres educatius

L’episodi ha tingut un reflex directe en la comunitat educativa. L’Ajuntament ha informat de la suspensió de classes a l’Escola Infantil Rosa Fernández, l’institut de La Torreta i l’escola d’adults de La Llotja, una mesura que s’ha adoptat per a garantir la seguretat davant accessos entollats i possibles filtracions. A més, a l’escola infantil Els Xiquets i en el centre Tamarit s’han registrat acumulacions d’aigua en patis, gimnasos i cuines, la qual cosa ha obligat a reorganitzar espais i a fer tasques de neteja i ventilació.

Els servicis essencials també s’han vist condicionats. En la pedania de La Marina s’ha produït un tall en el subministrament elèctric i, en diversos punts de la ciutat, la falta de corrent ha deixat inactius alguns encreuaments semafòrics, complicant la circulació i exigint més precaució en les interseccions. A l’entorn del barranc de Sant Antón, en l’encreuament entre la carretera de Santa Pola i el Camí Vell, s’han produït arrossegaments d’aigua que han obligat a regular el trànsit amb presència de Policia Local i Guàrdia Civil. Les activitats en els centres socials municipals s’han suspés fins a les 11.00 hores i, una vegada van millorar les condicions, s’han représ amb normalitat.

Les pluges han arribat acompanyades per tempesta elèctrica i graníssol en alguns moments, especialment a primera hora en zones del Camp d’Elx, on fins i tot s’ha observat una capa de gel en camps de cultiu. Estos episodis han intensificat la sensació d’inestabilitat i han afegit dificultats puntuals en camins rurals. Amb l’avanç del matí, els punts més afectats han anat recuperant la normalitat després de les labors de drenatge, encara que el balanç de l’episodi ha deixat nombrosos avisos i actuacions preventives en tota la ciutat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.

Juan Roig assegura que gestionar el València Basket li costa més que Mercadona i es descarta per al València CF

El president de Mercadona ha afirmat que el València Basket li exigix més que la seua pròpia empresa i ha rebutjat involucrar-se al València CF, fins i tot si hi haguera un canvi accionarial.

Elx registra quasi 70 l/m² en tres hores i suspén classes en tres centres per les pluges

Les intenses precipitacions d'este dimarts han deixat fins a 69,8 l/m² a l'entorn del Martínez Valero i múltiples incidències a la ciutat. Tres centres educatius han suspés classes, s'han registrat talls de llum i problemes de trànsit per semàfors inactius.

Evacuen en helicòpter a un conductor després de caure la seua furgoneta per un barranc de 15 metres a Sot de Chera

Un home de 29 anys ha sigut rescatat i traslladat en helicòpter a l'Hospital La Fe després de caure la seua furgoneta per un barranc d'uns 15 metres en el Camí del Pla. Bombers del Consorci i el GERA el van excarcerar i el CICU va informar de politraumatisme.

La pluja impedix disparar tot el material en la mascletà d’este dimarts a València

La pluja va danyar el sistema elèctric i va obligar a un tret manual parcial en la dècima mascletà del cicle faller. La plaça va reobrir sobre les 15.30 després de retirar el material.

Díaz ha reclamat als empresaris contindre els preus i revisar màrgens

La vicepresidenta segona ha respost a Garamendi i a Juan Roig en defendre que el Govern no es lucra amb els impostos i demanar a les empreses que continguen preus. Ha advertit que una rebaixa generalitzada de l'IVA no assegura abaratir gasolina, ous o llet i ha instat a facilitar cistelles de la compra assequibles.