10.4 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

L’empresa Magrudis sabia des de febrer que la seua carn entatxonada tenia listèria

 

El grup Laboratorios Microal SCL ha remés al Jutjat d’Instrucció número 10 de Sevilla, organisme que ha iniciat una investigació per a aclarir si hi ha responsabilitat penal davant de l’alerta sanitària per listeriosi, que ha afectat a més de 200 persones i ha provocat tres defuncions, un informe que reflectix que una mostra d’un lot de carn ‘La Mechá’ de l’empresa Magrudis va donar positiu per listèria el passat mes de febrer.

 

Segons han informat fonts judicials a Europa Press, l’informe remés, que ha sigut admés per a avançar en la investigació per la jutge instructora Pilar Ordóñez, indica que es va avisar «dins del termini i en la forma escaient» a Magrudis de la contaminació dels seus productes pel bacteri ‘listeria monocytogenes’, tal com ha indicat este divendres el diari ‘ABC’.

 

De fet, en l’acte d’admissió a tràmit de la querella interposada per Facua-Consumidors en Acció contra Magrudis i els seus responsables, al que va tindre accés Europa Press, la magistrada indica que eixe informe, que va ser aportat el passat 10 de setembre, s’unisca a les diligències d’investigació a més de què es facilite còpia del mateix als agents de la Unitat Central Operativa de Medi Ambient (Ucoma) de la Guàrdia Civil, organisme encarregat de la investigació.

 

Cal apuntar que el jutjat va admetre a tràmit la querella de Facua totes les voltes que els fets denunciats pogueren ser constitutius d’un delicte contra la salut pública i lesions. D’esta manera, s’han iniciat diligències per a esclarir els fets i destriar si se cita com a investigats als responsables de Magrudis.

 

Per part seua, Facua ha indicat que aportarà documentació per a que la investigació abaste també els delictes d’avortament i homicidi, sense perjudici d’uns altres que pogueren determinar-se al llarg de la instrucció de la causa.

 

Junta exerceix l’acusació particular

D’una altra part, la Junta d’Andalusia s’ha personat este passat dijous en el jutjat instructor com a acusació particular contra l’empresa Magrudis, tal com va anunciar el conseller andalús de Salut i Família, Jesús Aguirre, qui va criticar que la falta d’«autocontrol» d’eixa empresa va obligar a decretar una alerta sanitària per listeriosi.

 

«No han fet els deures, no han funcionat com havien de funcionar i ens vam vore obligats a activar una alerta sanitària», va indicar en declaracions als periodistes Aguirre, qui va remarcar que ja no queda cap afectat pel brot ingressat en l’UCI.

 

Denúncies davant la Fiscalia

A principis d’este mes, la Fiscalia de Sevilla va acordar tancar les tres investigacions que havia iniciat per les denúncies presentades pel brot de listeriosi i traslladar, d’eixa manera, la investigació al Jutjat d’Instrucció número 10 de Sevilla per a unir-la a les diligències que este òrgan judicial manté obertes després de les denúncies presentades per particulars afectats.

 

Segons va informar la Fiscalia Superior d’Andalusia en un comunicat, després d’investigar les denúncies presentades per la Conselleria de Salut i Família i l’Ajuntament de Sevilla, la Fiscalia de Sevilla va remetre les seues conclusions a l’òrgan responsable de la instrucció d’investigació.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Investiguen explosions en clavegueres del centre de Castelló després d’un desallotjament preventiu

La Policia Local investiga diverses explosions en clavegueres del centre de Castelló que van obligar a desallotjar un edifici. No va haver-hi ferits i la zona es va estabilitzar.

Primer dia de vaga ferroviària per la seguretat amb centenars de trens cancel·lats

Tres jornades de 24 hores reclamen un canvi estructural en la seguretat després dels sinistres de Adamuz i Gelida. Servicis mínims i cancel·lacions en tota la xarxa

El vent no amaina a l’inici de la setmana en la Comunitat Valenciana: pugen les màximes i el cel continua nuvolós

La Comunitat arranca la setmana amb ratxes molt fortes d'oest a l'interior al final del dia. Les màximes pugen i tornen les pluges febles en el terç nord.

Mor un home després de ser apunyalat en el barri del Xenillet de Torrent

Un home ha mort a l'Hospital Clínic de València després de ser apunyalat anit en el barri del Xenillet, a Torrent. No hi ha detinguts i Homicidis s'ha fet càrrec de la investigació.

Molt més que una obra: la Generalitat es bolca amb la reconstrucció

La Generalitat Valenciana ha desplegat un ampli conjunt d’actuacions...

Mor un home després de ser apunyalat en el barri del Xenillet de Torrent

Un home ha mort a l'Hospital Clínic de València després de ser apunyalat la nit del diumenge en el barri del Xenillet, a Torrent. No hi ha detencions ara com ara.

0-2: Carreras i Mbappé donen el triomf a un Reial Madrid gris a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 a Mestalla amb un golàs d'Álvaro Carreras i la sentència de Kylian Mbappé. El València no va provar a Courtois i la graderia es va desesperar.

Carreras obri el camí i Mbappé tanca el 0-2 del Reial Madrid a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al València en un dol pla: Álvaro Carreras va decidir amb una acció individual en el 65 i Kylian Mbappé va rematar en l'afegit; Mestalla va assenyalar a Corberán