Una segona marca de carn entatxonada dona positiu en listeriosi en Andalusia

La carn entatxonada de ‘Sabores de Paterna’  ha donat positiu en listeria

La carn entatxonada de ‘Sabores de Paterna’ ha donat positiu en listèria | Sabores de Paterna

 

Nova alerta nacional per listèria. La Junta d’Andalusia ha informat que ha detectat este bacteri en una altra marca de carn entatxonada en Cadis. Concretament, s’ha decretat el tancament cautelar de la fàbrica ‘Sabores de Paterna’ que hauria distribuït els seus productes en Huelva, Màlaga i Madrid.

 

Alerta per nova carn entatxonada contaminada de listèria

Així ho ha anunciat Jesús García, conseller de Salut d’Andalusia, qui ha decretat una nova alerta sanitària per la presència de listèria en una altra marca de carn entatxonada. Com a mesura cautelar, la fàbrica ha cancel·lat tota la seua producció i ha ordenat la retirada dels seus productes del mercat. Actualment, les autoritats s’encarreguen d’alertar als proveïdors de Cadis, Huelva, Màlaga i Madrid, províncies a on hauria estat distribuït el producte contaminat.

 

Este dijous han donan l’alta a l’únic hospitalitzat valencià per listeriosi, tot i que encara s’estan investigant tres casos sospitosos de patir listèria en territori valencià, dos en la província de València i un en la d’Alacant. Ara per ara, el brot de listeriosi ha afectat a més de 200 persones, provocant tres morts i sis avortaments. 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.