Una segona marca de carn entatxonada dona positiu en listeriosi en Andalusia

La carn entatxonada de ‘Sabores de Paterna’  ha donat positiu en listeria

La carn entatxonada de ‘Sabores de Paterna’ ha donat positiu en listèria | Sabores de Paterna

 

Nova alerta nacional per listèria. La Junta d’Andalusia ha informat que ha detectat este bacteri en una altra marca de carn entatxonada en Cadis. Concretament, s’ha decretat el tancament cautelar de la fàbrica ‘Sabores de Paterna’ que hauria distribuït els seus productes en Huelva, Màlaga i Madrid.

 

Alerta per nova carn entatxonada contaminada de listèria

Així ho ha anunciat Jesús García, conseller de Salut d’Andalusia, qui ha decretat una nova alerta sanitària per la presència de listèria en una altra marca de carn entatxonada. Com a mesura cautelar, la fàbrica ha cancel·lat tota la seua producció i ha ordenat la retirada dels seus productes del mercat. Actualment, les autoritats s’encarreguen d’alertar als proveïdors de Cadis, Huelva, Màlaga i Madrid, províncies a on hauria estat distribuït el producte contaminat.

 

Este dijous han donan l’alta a l’únic hospitalitzat valencià per listeriosi, tot i que encara s’estan investigant tres casos sospitosos de patir listèria en territori valencià, dos en la província de València i un en la d’Alacant. Ara per ara, el brot de listeriosi ha afectat a més de 200 persones, provocant tres morts i sis avortaments. 

 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura reafirma a València el seu lideratge en el rejoneo

El rellonejador sevillà va tallar dos orelles en la matinal de Falles i va eixir a coll després de dos faenes de precisió i ajust. Cartagena i Vicens van quedar molt per davall.

35 intervencions pel vent a València fins a les 16.00, amb caigudes de branques, antenes i tanques

Els bombers han atés 27 avisos a la ciutat i 8 a la província pel vent, amb ratxes de fins a 103 km/h i avisos taronja i groc.

València es rendix a la mascletà que obri la Setmana Gran de les Falles 2026

La Pirotècnia Valenciana de Llanera de Ranes ha inaugurat la Setmana Gran amb un tret trepidant que ha dibuixat la bandera d'Espanya i la Senyera. La jornada, seguida des del balcó per Sara García, ha tancat amb un terratrémol final i 66 assistències de Creu Roja.

Les entitats culturals valencianes ja poden optar a les ajudes d’Europa Creativa

La convocatòria d'Europa Creativa està oberta fins al 5 de maig de 2026 per a projectes culturals transnacionals. Inclou dos categories i sol·licitud en línia.

Acte vandàlic en la Falla Plaça Prado de Gandia: destrossen diversos ninots i roben peces

La Falla Plaça Prado de Gandia ha denunciat un acte vandàlic durant la nit de la plantà que ha deixat diversos ninots danyats i peces sostretes. La comissió ha demanat respecte i civisme.

València es rendix al color, el ritme i el soroll de la mascletà que obri la Setmana Fallera

Pirotècnia Valenciana ha inaugurat la Setmana Fallera 2026 amb una mascletà trepidant en la plaça de l'Ajuntament. Sara García i autoritats han destacat el 'terratrémol' final i el joc de colors amb les banderes de fum.

PSPV i Compromís denuncien el caos en el lliurament del ninot indultat infantil

PSPV i Compromís han denunciat un caos organitzatiu en la recollida del ninot indultat infantil i exigixen una rectificació immediata al govern municipal. Alerten d'aglomeracions, bloquejos i problemes de mobilitat que agreugen la situació.

Les falles infantils obrin els dies grans amb esglai per vent a València

València ha començat el dia amb 382 falles infantils plantades que donen inici als dies grans de les Falles 2026. El vent ha causat sobresalts mentres s'espera estabilitat.