Una segona marca de carn entatxonada dona positiu en listeriosi en Andalusia

La carn entatxonada de ‘Sabores de Paterna’  ha donat positiu en listeria

La carn entatxonada de ‘Sabores de Paterna’ ha donat positiu en listèria | Sabores de Paterna

 

Nova alerta nacional per listèria. La Junta d’Andalusia ha informat que ha detectat este bacteri en una altra marca de carn entatxonada en Cadis. Concretament, s’ha decretat el tancament cautelar de la fàbrica ‘Sabores de Paterna’ que hauria distribuït els seus productes en Huelva, Màlaga i Madrid.

 

Alerta per nova carn entatxonada contaminada de listèria

Així ho ha anunciat Jesús García, conseller de Salut d’Andalusia, qui ha decretat una nova alerta sanitària per la presència de listèria en una altra marca de carn entatxonada. Com a mesura cautelar, la fàbrica ha cancel·lat tota la seua producció i ha ordenat la retirada dels seus productes del mercat. Actualment, les autoritats s’encarreguen d’alertar als proveïdors de Cadis, Huelva, Màlaga i Madrid, províncies a on hauria estat distribuït el producte contaminat.

 

Este dijous han donan l’alta a l’únic hospitalitzat valencià per listeriosi, tot i que encara s’estan investigant tres casos sospitosos de patir listèria en territori valencià, dos en la província de València i un en la d’Alacant. Ara per ara, el brot de listeriosi ha afectat a més de 200 persones, provocant tres morts i sis avortaments. 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU