La fàbrica de la carn entatxonada infectada per listeriosi feia 2 anys que no passava el control sanitari

Carn entatxonada de la marca 'La Machá'

Ja hi ha hagut pràcticament 200 casos de persones afectades pel bacteri | La Machá

 

La fàbrica andalusa de la marca ‘La Mechá’, que ha sigut l’origen d’un brot de listeriosi, feia més de dos anys que no passava la inspecció sanitària. Així ho va confirmar la Junta d’Andalusia, després de fer una inspecció a la fàbrica de l’empresa càrnia.

 

Segons ha pogut publicar ‘ElCaso.cat’, unes anàlisis a la fàbrica van confirmar la presència del bacteri en la màquina ‘mechadora’, que se n’encarrega d’omplir la carn amb agulles abans de l’enfornat. A més, l’Ajuntament de Sevilla, encarregat de les pertinents proves a la fàbrica, va apuntar a un possible segon brot en el carro del forn. Per tant, es va comprovar que l’empresa Magrudis, encarregada de ‘La Mechá’, no complia amb els protocols sanitaris pertinents i, a més, no havia fet els controls sanitaris que li tocaven

 

«Hi ha notícies de què pareix que l’empresa no havia sigut inspeccionada per la inspecció sanitària que li correspondria a la ciutat de Sevilla, des de fa més de dos anys», ha explicat Juan Marín, vicepresident de la Junta d’Andalusia. A més, ha volgut demanar que, inspeccions a part, cal «actuar amb rapidesa, sensatesa i ocupar-se del que ens hem d’ocupar, que són les persones».

 

El propietari es defén: «Si troben bacteris en un quiròfan, com no n’hi ha d’haver en la meua fàbrica»

Tot i eixes dades, el mateix propietari de l’empresa, Juan Antonio Marín, va declarar en l»ABC de Sevilla’ que no entenia com podia ser que el focus de la listeriosi es trobara en el forn: «Aquell carro es posa a 240 graus centígrads, com ha de tindre això listeriosi». Tot i això, sí que ha reconegut que eixos artefactes, després del fornejat, es porten a una zona de refrescament.

 

De totes maneres, Marín va voler reflexionar i va afegir que «si troben bacteris en un quiròfan, com no n’hi ha d’haver en la meua fàbrica». A més, va recordar al diari que la seua empresa va rebre fa només tres mesos la certificació ISO-9001, que avala una escrupolosa manera de treballar. «Tenim un protocol de neteja diari, parts de temperatura dels forns, de tot». 

 

jose antonio marin listeriosi

El propietari, Marín, ha volgut defendre’s: «Si troben bacteris en un quiròfan, com no n’hi ha d’haver en la meua fàbrica» | EFE

 

Marca blanca infectada, però amb casos no identificats

La principal preocupació que existix ara mateixa sobre la carn afectada és identificar tots els lots que puguen estar infectats. Segons pareix, la cosa es complica, ja que tal com va informar la Junta d’Andalusia la setmana passada, la carn entatxonada de l’empresa Magrudis hauria sigut comercialitzada com a marca blanca d’una altra empresa, companyia de la que no s’ha volgut comunicar el nom.

 

Com a mesura cautelar, i tenint en compte totes les proves fetes fins al moment, tota la carn entatxonada que era distribuïda per Comercial Martínez León ha sigut immobilitzada des del divendres passat, ja que també va donar positiu en listeriosi.

 

Segons ha pogut explicar Catalina García Carrasco, viceconsellera de Salut i Famílies de la Junta, una investigació que girava al voltant d’esta empresa va concloure que s’havia tornat a envasar carn entatxonada de ‘La Mechá’, sense indicar al consumidor que eixe era el seu proveïdor original. Els lots distribuïts d’eixa forma per l’empresa Martínez León van continuar en les botigues fins al divendres passat, i ja han sigut avisats i retirats, en molts casos per la mateixa distribuïdora.

 

De moment, la Junta d’Andalusia desconeix si hi pot haver alguna altra empresa que estiga podent vendre la carn de marca blanca, però fabricada per Magrudis, i que estaria infectada. Per tant, l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AEAN) ha ampliat l’alerta a dotze productes en total de ‘La Mechá’, després que la Junta també haja ampliat l’avís del brot.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU