27.8 C
València
Dimarts, 1 juliol, 2025

La fàbrica de la carn entatxonada infectada per listeriosi feia 2 anys que no passava el control sanitari

Carn entatxonada de la marca 'La Machá'

Ja hi ha hagut pràcticament 200 casos de persones afectades pel bacteri | La Machá

 

La fàbrica andalusa de la marca ‘La Mechá’, que ha sigut l’origen d’un brot de listeriosi, feia més de dos anys que no passava la inspecció sanitària. Així ho va confirmar la Junta d’Andalusia, després de fer una inspecció a la fàbrica de l’empresa càrnia.

- Advertisement -Telegram València Diari

 

Segons ha pogut publicar ‘ElCaso.cat’, unes anàlisis a la fàbrica van confirmar la presència del bacteri en la màquina ‘mechadora’, que se n’encarrega d’omplir la carn amb agulles abans de l’enfornat. A més, l’Ajuntament de Sevilla, encarregat de les pertinents proves a la fàbrica, va apuntar a un possible segon brot en el carro del forn. Per tant, es va comprovar que l’empresa Magrudis, encarregada de ‘La Mechá’, no complia amb els protocols sanitaris pertinents i, a més, no havia fet els controls sanitaris que li tocaven

 

«Hi ha notícies de què pareix que l’empresa no havia sigut inspeccionada per la inspecció sanitària que li correspondria a la ciutat de Sevilla, des de fa més de dos anys», ha explicat Juan Marín, vicepresident de la Junta d’Andalusia. A més, ha volgut demanar que, inspeccions a part, cal «actuar amb rapidesa, sensatesa i ocupar-se del que ens hem d’ocupar, que són les persones».

 

El propietari es defén: «Si troben bacteris en un quiròfan, com no n’hi ha d’haver en la meua fàbrica»

Tot i eixes dades, el mateix propietari de l’empresa, Juan Antonio Marín, va declarar en l”ABC de Sevilla’ que no entenia com podia ser que el focus de la listeriosi es trobara en el forn: «Aquell carro es posa a 240 graus centígrads, com ha de tindre això listeriosi». Tot i això, sí que ha reconegut que eixos artefactes, després del fornejat, es porten a una zona de refrescament.

 

De totes maneres, Marín va voler reflexionar i va afegir que «si troben bacteris en un quiròfan, com no n’hi ha d’haver en la meua fàbrica». A més, va recordar al diari que la seua empresa va rebre fa només tres mesos la certificació ISO-9001, que avala una escrupolosa manera de treballar. «Tenim un protocol de neteja diari, parts de temperatura dels forns, de tot». 

 

jose antonio marin listeriosi

El propietari, Marín, ha volgut defendre’s: «Si troben bacteris en un quiròfan, com no n’hi ha d’haver en la meua fàbrica» | EFE

 

Marca blanca infectada, però amb casos no identificats

La principal preocupació que existix ara mateixa sobre la carn afectada és identificar tots els lots que puguen estar infectats. Segons pareix, la cosa es complica, ja que tal com va informar la Junta d’Andalusia la setmana passada, la carn entatxonada de l’empresa Magrudis hauria sigut comercialitzada com a marca blanca d’una altra empresa, companyia de la que no s’ha volgut comunicar el nom.

 

Com a mesura cautelar, i tenint en compte totes les proves fetes fins al moment, tota la carn entatxonada que era distribuïda per Comercial Martínez León ha sigut immobilitzada des del divendres passat, ja que també va donar positiu en listeriosi.

 

Segons ha pogut explicar Catalina García Carrasco, viceconsellera de Salut i Famílies de la Junta, una investigació que girava al voltant d’esta empresa va concloure que s’havia tornat a envasar carn entatxonada de ‘La Mechá’, sense indicar al consumidor que eixe era el seu proveïdor original. Els lots distribuïts d’eixa forma per l’empresa Martínez León van continuar en les botigues fins al divendres passat, i ja han sigut avisats i retirats, en molts casos per la mateixa distribuïdora.

 

De moment, la Junta d’Andalusia desconeix si hi pot haver alguna altra empresa que estiga podent vendre la carn de marca blanca, però fabricada per Magrudis, i que estaria infectada. Per tant, l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AEAN) ha ampliat l’alerta a dotze productes en total de ‘La Mechá’, després que la Junta també haja ampliat l’avís del brot.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor un home de 32 anys després d’apunyalament en una plaça d’Elx

Un home de 32 anys va morir després de ser apunyalat en el coll en la plaça Primer de Maig, a Elx. La policia busca testimonis per a esclarir l'homicidi.

Rescaten a una senderista deshidratada amb presíncope en el Penyal d’Ifach durant onada de calor

Una senderista ha sigut rescatada en el Penyal d'Ifach després de deshidratar-se i patir símptomes de presíncope mentres descendia. El rescat es va dur a terme amb un helicòpter i va ser evacuada en ambulància a causa de l'onada de calor que afecta a Alacant.

Salomé Pradas amplia la seua queixa al CGPJ per irregularitats en la transcripció de la seua declaració judicial

L'advocat de Salomé Pradas, exconsellera de Justícia valenciana, amplia la seua queixa al CGPJ per irregularitats en la transcripció de la seua declaració en el cas dana, destacant l'omissió de preguntes i cites legals clau.

Detingut a La Pobla de Vallbona amb 30 quilos de cocaïna ocults en una furgoneta

Un home de 45 anys va ser arrestat a La Pobla de Vallbona amb 30 quilos de cocaïna ocults en un compartiment metàl·lic dins d'una furgoneta. La Policia Nacional va intervindre després de detectar una conducta sospitosa durant una inspecció rutinària.

Detingut a La Pobla de Vallbona amb 30 quilos de cocaïna ocults en furgoneta

La Policia Nacional arresta a un home amb 30 quilos de cocaïna amagats en un compartiment ocult dins d'una furgoneta a La Pobla de Vallbona, València.

Roberto Bautista cau en primera ronda de Wimbledon davant Cameron Norrie

Roberto Bautista perd enfront de Cameron Norrie en primera ronda de Wimbledon 2025 amb un marcador de 6-3, 3-6, 6-4 i 7-6.

La Policia descarta vincle entre el robatori a Benidorm i el cas judicial de Koldo García

La Policia Nacional considera que el robatori patit a la casa de la mare de Koldo García a Benidorm és un fet fortuït sense connexió amb el cas judicial que involucra al seu fill.

Pla Endavant per a la Comunitat Valenciana: 29.000 milions per a previndre futures DANA i consolidar la recuperació

El Pla Endavant de la Comunitat Valenciana, amb una inversió de 29.000 milions, busca consolidar la recuperació després de la DANA d'octubre i previndre futures catàstrofes.