10.1 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

La fàbrica de la carn entatxonada infectada per listeriosi feia 2 anys que no passava el control sanitari

Carn entatxonada de la marca 'La Machá'

Ja hi ha hagut pràcticament 200 casos de persones afectades pel bacteri | La Machá

 

La fàbrica andalusa de la marca ‘La Mechá’, que ha sigut l’origen d’un brot de listeriosi, feia més de dos anys que no passava la inspecció sanitària. Així ho va confirmar la Junta d’Andalusia, després de fer una inspecció a la fàbrica de l’empresa càrnia.

 

Segons ha pogut publicar ‘ElCaso.cat’, unes anàlisis a la fàbrica van confirmar la presència del bacteri en la màquina ‘mechadora’, que se n’encarrega d’omplir la carn amb agulles abans de l’enfornat. A més, l’Ajuntament de Sevilla, encarregat de les pertinents proves a la fàbrica, va apuntar a un possible segon brot en el carro del forn. Per tant, es va comprovar que l’empresa Magrudis, encarregada de ‘La Mechá’, no complia amb els protocols sanitaris pertinents i, a més, no havia fet els controls sanitaris que li tocaven

 

«Hi ha notícies de què pareix que l’empresa no havia sigut inspeccionada per la inspecció sanitària que li correspondria a la ciutat de Sevilla, des de fa més de dos anys», ha explicat Juan Marín, vicepresident de la Junta d’Andalusia. A més, ha volgut demanar que, inspeccions a part, cal «actuar amb rapidesa, sensatesa i ocupar-se del que ens hem d’ocupar, que són les persones».

 

El propietari es defén: «Si troben bacteris en un quiròfan, com no n’hi ha d’haver en la meua fàbrica»

Tot i eixes dades, el mateix propietari de l’empresa, Juan Antonio Marín, va declarar en l”ABC de Sevilla’ que no entenia com podia ser que el focus de la listeriosi es trobara en el forn: «Aquell carro es posa a 240 graus centígrads, com ha de tindre això listeriosi». Tot i això, sí que ha reconegut que eixos artefactes, després del fornejat, es porten a una zona de refrescament.

 

De totes maneres, Marín va voler reflexionar i va afegir que «si troben bacteris en un quiròfan, com no n’hi ha d’haver en la meua fàbrica». A més, va recordar al diari que la seua empresa va rebre fa només tres mesos la certificació ISO-9001, que avala una escrupolosa manera de treballar. «Tenim un protocol de neteja diari, parts de temperatura dels forns, de tot». 

 

jose antonio marin listeriosi

El propietari, Marín, ha volgut defendre’s: «Si troben bacteris en un quiròfan, com no n’hi ha d’haver en la meua fàbrica» | EFE

 

Marca blanca infectada, però amb casos no identificats

La principal preocupació que existix ara mateixa sobre la carn afectada és identificar tots els lots que puguen estar infectats. Segons pareix, la cosa es complica, ja que tal com va informar la Junta d’Andalusia la setmana passada, la carn entatxonada de l’empresa Magrudis hauria sigut comercialitzada com a marca blanca d’una altra empresa, companyia de la que no s’ha volgut comunicar el nom.

 

Com a mesura cautelar, i tenint en compte totes les proves fetes fins al moment, tota la carn entatxonada que era distribuïda per Comercial Martínez León ha sigut immobilitzada des del divendres passat, ja que també va donar positiu en listeriosi.

 

Segons ha pogut explicar Catalina García Carrasco, viceconsellera de Salut i Famílies de la Junta, una investigació que girava al voltant d’esta empresa va concloure que s’havia tornat a envasar carn entatxonada de ‘La Mechá’, sense indicar al consumidor que eixe era el seu proveïdor original. Els lots distribuïts d’eixa forma per l’empresa Martínez León van continuar en les botigues fins al divendres passat, i ja han sigut avisats i retirats, en molts casos per la mateixa distribuïdora.

 

De moment, la Junta d’Andalusia desconeix si hi pot haver alguna altra empresa que estiga podent vendre la carn de marca blanca, però fabricada per Magrudis, i que estaria infectada. Per tant, l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AEAN) ha ampliat l’alerta a dotze productes en total de ‘La Mechá’, després que la Junta també haja ampliat l’avís del brot.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.