We need output preserve and h2 at least, only candidate standalone heading “Cinc arrestos vinculats amb les crides” h2. First paragraphs prior, then heading. Format.
Dos detinguts per la seua presumpta relació amb les crides a saquejar comerços a València han passat este dissabte a disposició judicial. Un és el considerat impulsor de Blocus España, arrestat divendres a Picanya; l’altre, un jove de 18 anys detingut a Alfafar. La Guardia Civil ha informat sobre el primer arrest, i la Policía Nacional sobre el segon.
El jove arrestat a Alfafar ha arribat al jutjat de guàrdia de Catarroja cap a les 09.00 hores. Segons la policia, mostrava als seus seguidors en les xarxes socials com fabricar còctels Molotov i com actuar durant els saquejos.
El detingut a Picanya també ha de comparéixer este dissabte davant del jutjat. Els investigadors el consideren «fundador e impulsor» de Blocus España. A més, s’havia presentat com a líder de l’organització en vídeos difosos per Telegram.
Cinc arrestos vinculats amb les crides
La Policía Nacional i la Guardia Civil han detingut cinc persones en els últims dies. Les relacionen amb convocatòries per a provocar disturbis, saquejos i pillatge este dissabte a València. Entre elles hi ha joves que, segons la informació policial, ensenyaven a preparar còctels Molotov.
Tres arrestos s’han produït a la província de Valencia: un a la capital, un a Alfafar i un altre a Picanya. Les altres dues detencions han tingut lloc a Bilbao i Lleida, també per la seua vinculació amb les crides a les algarades a València.
El primer arrest es va produir dimecres a València. Es tracta d’un menor de 17 anys amb antecedents policials, que complia condemna en règim obert. La Fiscalía de Menores el considera creador dels canals Blocus Vlc, on s’instava a saquejar comerços de la ciutat. Com a mesura cautelar, la Fiscalia n’ha decretat l’internament en un centre especialitzat.
La segona detenció es va conéixer divendres, quan la policia va arrestar el jove de 18 anys a Alfafar. El tercer detingut a la província és el suposat impulsor de Blocus España, capturat a Picanya.
La investigació també relaciona este últim amb els disturbis del 24 d’octubre a Barcelona. Els agents examinen igualment la seua possible vinculació amb les crides difoses en xarxes socials per a repetir incidents este dissabte a València.




