23.8 C
València
Dissabte, 2 agost, 2025

Espanya pateix desproveïment de 463 medicaments

 

- Advertisement -Telegram València Diari

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha publicat un llistat de 463 medicaments que són difícils de trobar en les farmàcies espanyoles des de finals d’octubre.

Aquest desproveïment de subministraments d’algunes medicines afecta fàrmacs com el Trankimazin, l’Omeprazol o el Paracetamol, així com altres medicaments més específics.

Malgrat el desproveïment, l’AEMPS assegura que existeixen altres medicaments amb el mateix principi actiu, per la qual cosa això no significa que hi haja persones que es vagen a quedar sense el seu tractament.
Alguns dels principals motius del desproveïment, com informava l’Organització de Consumidors i Usuaris en 2020, són:

– Problemes en l’estimació de la demanda per part del laboratori que comercialitza el fàrmac en concret.

– Problemes en el procés de producció, ja siga per la falta de matèries primeres o problemes en el procés de qualitat i seguretat de la fabricació del medicament.

– Retirada voluntària del medicament per part del laboratori que el produeix com a part de la seua estratègia comercial.

A principis d’enguany l’OCU publicava en les seues xarxes socials els resultats de la seua enquesta: «un 40% dels usuaris s’ha vist afectat pel desproveïment en els 2 últims anys». A més el «91% dels medicaments que no estaven disponibles eren medicaments amb recepta», expliquen en Twitter.

 

Falten quasi 500 medicaments des de principis de novembre

 

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) publica amb bastant assiduïtat un llista amb els medicaments que actualment tenen problemes de subministraments.

A 8 de novembre, el llistat publicat en la seua pàgina web compta amb prop de 500 medicaments que, des de principis d’aquest mes, seran difícils de trobar en les farmàcies espanyoles.

Entre els més coneguts trobem el Paracetamol efervescent de Kern Pharma d’1 gram, l’Efferalgan d’1 gram, l’Omeprazol de 40 mg en càpsules dures gastrorresistentes, alguns Augmentine, la Buscapina o el Trankimazin (30 comprimits de 0,50 grams).

Llistat complet de medicaments amb problemes de subministrament en el següent enllaç.

AEMPS explica que existeixen altres medicaments amb el mateix principi actiu i per a la mateixa via d’administració, en la majoria dels casos.

Últimes notícies

Innovadora realitat virtual immersiva per a conscienciar sobre l’assetjament a dones en espais d’oci

Un projecte universitari utilitza tecnologia de realitat virtual amb efectes tàctils per a simular i sensibilitzar sobre l'assetjament que patixen dones en ambients nocturns, promovent espais d'oci segurs.

Ruixats i tempestes localment fortes este dissabte a l’interior de Castelló i València

La Comunitat Valenciana experimentarà ruixats i tempestes localment fortes a l'interior de Castelló i València este dissabte, segons la Aemet.

Sis detinguts i gran decomís en operació contra el ‘top manta’ a Alacant

Sis detinguts i abundant material falsificat confiscat a Alacant durant una operació policial contra la venda il·legal ambulant coneguda com a 'top manta'.

Un metge que va tornar de Gaza descriu la devastació i el sofriment infantil després de quatre mesos en la Franja

El metge Raúl Incertis, després de passar quatre mesos a Gaza, relata la greu crisi sanitària, xiquets mutilats i desnutrició, i demana detindre la venda d'armes per a acabar amb el conflicte.

Temperatures aconseguixen els 33 graus a Turís, Carcaixent i Bicorp en iniciar agost en la Comunitat Valenciana

El mes d'agost comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures diürnes que aconseguixen els 33 graus a Turís, Carcaixent i Bicorp, segons dades de Aemet.

Metge relata la seua experiència a Gaza i crida a detindre la venda d’armes per a posar fi al conflicte

Un metge que va treballar quatre mesos a Gaza descriu la devastació de la Franja, el sofriment de xiquets mutilats i la falta de recursos mèdics. Des de València, demana la intervenció internacional per a acabar amb la guerra i la venda d'armes a Israel.

Retencions en eixides urbanes i accessos a zones costaneres l’1 d’agost

L'inici d'agost registra retencions en eixides de grans ciutats i entrades a zones costaneres, especialment a València, Madrid, Barcelona i Andalusia.

Tres polítics dimitixen en deu dies per falsejar els seus currículums a Espanya

Tres polítics espanyols han renunciat als seus càrrecs després de descobrir-se falsificacions en els seus currículums, la qual cosa ha generat un anomenat a la revisió i actualització de dades per part dels partits.