22.2 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

L’espectacular cita astronòmica que arriba en novembre i que no es repetirà fins al 2032

Imagen de Mercurio cruzando el Sol

Imatge de Mercuri creuant el Sol | Twitter

 

L’agenda astronòmica de tardor viurà el pròxim dia 11 de novembre una de les cites més esperades i insòlites. En concret, eixa jornada Mercuri passarà justet entre el Sol i la Terra, i això, des de la perspectiva terrestre, es traduirà en un puntet negre passant pel damunt de l’astre. Un espectacle celeste car de vore des del nostre planeta i que no es repetirà fins a d’ací a prou d’anys.

 

Precisament, el fet més insòlit és que el xicotet planeta del Sistema Solar es deixarà vore de dia des de la Terra, quan s’interpose entre nosaltres i l’astre, mostrant-se en forma d’un minúscul punt damunt del Sol, cosa que demostra la grandària de la nostra estrella. L’event durarà unes 5 hores i mitja i es podrà vore des d’Amèrica del Nord i Sud, Europa, Àfrica i oest d’Àsia. València, per tant, també entra en esta llista privilegiada.

 

Una cita irrepetible fins a l’any 2032

Este event astronòmic, conegut com a ‘trànsit de Mercuri’, és especialment rellevant pel fet que no es tornarà a repetir fins a d’ací a 13 anys, concretament, el 13 de novembre de l’any 2032, quan també serà visible des d’Europa.

 

«Des de la nostra perspectiva en la Terra, només podem vore algunes voltes com Mercuri i Venus passen justet per davant del Sol, per això és un rar fet que no et voldràs perdre», afirma la NASA en un comunicat recent. Segons els experts, la cita astronòmica té lloc només 13 voltes cada 100 anys.

 

 

L’espectacle no es podrà vore a simple vista

És evident que no podem mirar directament al Sol, ja que això ens provocaria problemes oculars severs que podrien derivar en la pèrdua de visió. Per eixa raó, l’espectacle astronòmic no el podrem disfrutar a simple vista, sinó que haurem d’usar proteccions. No obstant, Mercuri es vorà tan xicotet que haurem de gastar algun instrument, com un telescopi amb filtre solar, per a poder apreciar-lo.  

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.

Augmenten les reserves d’aigua: el Xúquer aconseguix el 57,3% i el Segura puja al 39,4%

Les pluges han impulsat amb força les reserves del Xúquer i del Segura, que se situen en el 57,3% i el 39,4% de la seua capacitat. El conjunt dels embassaments puja al 77,3%.

Boluda (AVE) llança un ‘ja n’hi ha prou’ davant el clima de confrontació política

Vicente Boluda, president d'AVE, ha denunciat un clima 'insostenible i corrosiu' de confrontació política i ha reclamat pactes. Ha demanat alinear al públic i el privat per a atraure inversió i accelerar projectes.

Feijóo es declara raonablement satisfet amb el resultat a Aragó i alerta de polarització

El líder del PP valora que el seu partit ampliara la distància amb el PSOE i aconseguira el 34% a Aragó, però evita extrapolar el resultat a Espanya. Advertix, a més, sobre les causes i els responsables de la polarització.

El Govern ha aprovat un decret llei per a topar preus en emergències i evitar abusos

El Govern ha aprovat un decret llei que limita preus en emergències amb dos topalls i devolucions automàtiques. El Consell de Ministres activarà la seua aplicació.

RTVE i TelevisaUnivision confirmen plans més enllà de Benidorm Fest per a bastir ponts amb Amèrica

RTVE i TelevisaUnivision han confirmat que treballen en nous projectes conjunts per a acostar el festival al mercat americà. L'estratègia es recolza en premis amb Miami i Estocolm i en l'aliança amb Spotify.