Creen la imatge més preciosa de la Lluna com mai s’ha vist abans

Imatge de la Lluna plena més preciosa captada mai abans

Imatge de la Lluna plena més preciosa captada mai abans | Andrew McCarthy

 

Imatge espectacular i preciosa de la Lluna com mai abans l’havíem vist. L’especialista en esta classe de fotografies, Andrew McCarthy, és el creador d’esta obra d’art a partir de la primera Lluna plena de la tardor del passat cap de setmana. Esta proesa ha sigut possible gràcies a una combinació de recursos.

 

Concretament, McCarthy explica que, per a fer l’espectacular imatge, va necessitar fer prop de 48.000 fotografies de 16 megapíxels cada una amb l’objectiu de combinar-les per tal de compensar la distorsió de l’atmosfera. No obstant, el punt clau per a arribar a l’objectiu final de la imatge va ser la utilització de les imatges de dos telescopis, a demés de la càmera d’alta resolució. Tot junt ocupava més d’1,5 TB de dades d’imàtgens que, posteriorment, va combinar amb este espectacular resultat.

 

 

Una fotografia d’alta resolució de 110 megapíxels

Es calcula que la càmera d’alta resolució usada per a fer les fotografies prenia unes 15 imatges per segon i tot es va fer en només una hora. No obstant, la mescla final va necessitar tota una nit de faena, ja que la unió de totes les imàtgens a través del Photoshop va ser molt complexa. Finalment, la imatge que s’ha publicat ocupa uns 110 megapíxels. Clica aquí per vore-la a resolució original.

 

Gràcies a esta alta resolució, mai vista fins ara del satèl·lit, la imatge és capaç d’oferir amb detall la visió dels cràters i les seues siluetes justet en el contorn de la Lluna. Tota una obra d’art que ja està a la venda, ja que McCarthy oferix la imatge original en format PNG per 30 dòlars a través de la web, mentres que per només dos dòlars la podem comprar en format fons de pantalla per al nostre telèfon mòbil.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.

Un bomber critica que en la dana no s’activara a tota la plantilla i solo es demanaren voluntaris

Un bomber de la Unitat de Xàtiva va declarar com a testimoni que, durant la dana en la qual van morir 230 persones, s'hauria d'haver activat a tota la plantilla i no sols haver demanat voluntaris.