9.7 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Creen la imatge més preciosa de la Lluna com mai s’ha vist abans

Imatge de la Lluna plena més preciosa captada mai abans

Imatge de la Lluna plena més preciosa captada mai abans | Andrew McCarthy

 

Imatge espectacular i preciosa de la Lluna com mai abans l’havíem vist. L’especialista en esta classe de fotografies, Andrew McCarthy, és el creador d’esta obra d’art a partir de la primera Lluna plena de la tardor del passat cap de setmana. Esta proesa ha sigut possible gràcies a una combinació de recursos.

 

Concretament, McCarthy explica que, per a fer l’espectacular imatge, va necessitar fer prop de 48.000 fotografies de 16 megapíxels cada una amb l’objectiu de combinar-les per tal de compensar la distorsió de l’atmosfera. No obstant, el punt clau per a arribar a l’objectiu final de la imatge va ser la utilització de les imatges de dos telescopis, a demés de la càmera d’alta resolució. Tot junt ocupava més d’1,5 TB de dades d’imàtgens que, posteriorment, va combinar amb este espectacular resultat.

 

 

Una fotografia d’alta resolució de 110 megapíxels

Es calcula que la càmera d’alta resolució usada per a fer les fotografies prenia unes 15 imatges per segon i tot es va fer en només una hora. No obstant, la mescla final va necessitar tota una nit de faena, ja que la unió de totes les imàtgens a través del Photoshop va ser molt complexa. Finalment, la imatge que s’ha publicat ocupa uns 110 megapíxels. Clica aquí per vore-la a resolució original.

 

Gràcies a esta alta resolució, mai vista fins ara del satèl·lit, la imatge és capaç d’oferir amb detall la visió dels cràters i les seues siluetes justet en el contorn de la Lluna. Tota una obra d’art que ja està a la venda, ja que McCarthy oferix la imatge original en format PNG per 30 dòlars a través de la web, mentres que per només dos dòlars la podem comprar en format fons de pantalla per al nostre telèfon mòbil.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

València es mobilitza pel dret a la vivenda i exigix un pla de xoc

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar la situació de la vivenda i exigir un pla de xoc. La Generalitat replica que el problema és la falta d'oferta i detalla mesures en marxa.

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.

La DANA de València va deixar quasi 7 milions en pèrdues no reconegudes en el sector artístic

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions els danys de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en les arts visuals de la Comunitat Valenciana. Gran part seguix sense compensar.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat (1-1)

El Llevant va igualar sobre la botzina amb un penal transformat per Adrián de la Font després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real va deixar escapar un triomf que ja assaboria.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el temps afegit gràcies a un penal transformat per Dela després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real, que es veia guanyadora, va deixar escapar dos punts.

1-1: Un penal de Dela rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el 92 gràcies a un penal transformat per Dela després d'una falta sobre Carlos Álvarez. La Real, superior per trams, va deixar escapar un triomf que va acariciar.

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.