Creen la imatge més preciosa de la Lluna com mai s’ha vist abans

Imatge de la Lluna plena més preciosa captada mai abans

Imatge de la Lluna plena més preciosa captada mai abans | Andrew McCarthy

 

Imatge espectacular i preciosa de la Lluna com mai abans l’havíem vist. L’especialista en esta classe de fotografies, Andrew McCarthy, és el creador d’esta obra d’art a partir de la primera Lluna plena de la tardor del passat cap de setmana. Esta proesa ha sigut possible gràcies a una combinació de recursos.

 

Concretament, McCarthy explica que, per a fer l’espectacular imatge, va necessitar fer prop de 48.000 fotografies de 16 megapíxels cada una amb l’objectiu de combinar-les per tal de compensar la distorsió de l’atmosfera. No obstant, el punt clau per a arribar a l’objectiu final de la imatge va ser la utilització de les imatges de dos telescopis, a demés de la càmera d’alta resolució. Tot junt ocupava més d’1,5 TB de dades d’imàtgens que, posteriorment, va combinar amb este espectacular resultat.

 

 

Una fotografia d’alta resolució de 110 megapíxels

Es calcula que la càmera d’alta resolució usada per a fer les fotografies prenia unes 15 imatges per segon i tot es va fer en només una hora. No obstant, la mescla final va necessitar tota una nit de faena, ja que la unió de totes les imàtgens a través del Photoshop va ser molt complexa. Finalment, la imatge que s’ha publicat ocupa uns 110 megapíxels. Clica aquí per vore-la a resolució original.

 

Gràcies a esta alta resolució, mai vista fins ara del satèl·lit, la imatge és capaç d’oferir amb detall la visió dels cràters i les seues siluetes justet en el contorn de la Lluna. Tota una obra d’art que ja està a la venda, ja que McCarthy oferix la imatge original en format PNG per 30 dòlars a través de la web, mentres que per només dos dòlars la podem comprar en format fons de pantalla per al nostre telèfon mòbil.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla