16.9 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

Dos anys de presó a un professor d’Alcorà per exaltar en xarxes socials el terrorisme gihadista

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a un professor d’Alcorà a dos anys de presó i al pagament d’una multa de 1.080 euros com a autor d’un delicte comés en ocasió de l’exercici dels drets fonamentals i de les llibertats públiques garantits per la Constitució, per exaltar en xarxes socials el terrorisme gihadista i publicar missatges d’odi cap a diversos col·lectius.

El condemnat, que també havia exercit com a imant, no podrà dedicar-se a cap professió relacionada amb l’educació, en l’àmbit docent, esportiu o de temps lliure durant cinc anys, a excepció de l’ensenyament de l’idioma àrab, que podrà impartir però sense cobrar per això.

En la sentència, que ha sigut declarada ferma després d’un acord de conformitat entre les parts pel qual l’acusat va reconéixer els fets, se li suspén l’execució de la pena privativa de llibertat a condició que no delinquisca durant els pròxims tres anys.

Els fets van succeir entre els anys 2014 a 2021, quan l’home va publicar en diferents perfils de Facebook diversos missatges en els quals enaltia als “màrtirs” del terrorisme gihadista i animava a altres persones al fet que s’uniren a la lluita i imitaren les seues accions.

En aqueixes publicacions també negava l’existència dels atemptats de l’11-M, que va qualificar d’un ‘muntatge per a culpabilitzar-los i especular amb els terrenys’.

La sentència estableix que el reu pretenia crear amb aquests missatges un “ambient d’hostilitat i animadversió” cap a determinats col·lectius com els jueus, els xiïtes, als quals va anomenar “rucs” i “ases”, o els cristians, als quals culpava de diferents catàstrofes de la humanitat.

Quant al col·lectiu LGTBI, els qualificava de “desviats de la humanitat” i reprovava l’hissat de la bandera arc de Sant Martí en la seu de la Unió Europea.

De tot el seu discurs es desprén aquest ànim d’humiliació, menyspreu i descrèdit respecte dels col·lectius citats, al mateix temps que una clara exhortació al fet que s’actue contra ells, objectiu que s’acreix per la condició de professor d’Alcorà de l’acusat, que també havia exercit com a imant”, assenyala el Tribunal.

Últimes notícies

Els sindicats exigixen a la nova consellera negociar ja les demandes del professorat en vaga

Els sindicats que han convocat la vaga reclamen a María del Carmen Ortí una reunió immediata per a negociar millores laborals i revisar la Llei de Llibertat Educativa. El seguiment oscil·la entre el 17,49% que xifra la Conselleria i el 60% que sosté el Stepv.

Presó per al segon detingut pel tiroteig mortal de Xirivella

Un jutjat ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per a un home de 65 anys pel tiroteig mortal ocorregut el 4 de setembre a Xirivella. És el pare del primer arrestat i els dos romanen investigats en una causa sota secret de sumari.

Controlat l’incendi en una nau industrial d’Alzira després de diversos desallotjaments preventius

El foc declarat en una nau sense activitat que emmagatzemava cartó i bidons va quedar controlat a les 22.32. Els bombers mantenen treballs amb quatre dotacions.

Camps s’oferix al PP per a ser candidat a la Generalitat i afirma que aconseguiria majoria absoluta

Camps ha presentat el seu equip de campanya i ha defés que la seua proposta és realista: s'ha oferit per a liderar el PPCV i aspirar a la Presidència amb majoria absoluta. Ha demanat un congrés urgent i massiu per a triar candidatura i reactivar la militància.

Metges exigixen atenció de qualitat en la tercera jornada de vaga en la Comunitat Valenciana

Metges de la Comunitat Valenciana s'han concentrat en la tercera jornada de vaga per a exigir menys sobrecàrrega i més mitjans. Sanitat i sindicats han fixat una nova reunió el 17 de desembre mentres discrepen sobre el seguiment.

El Nou Mestalla tindrà seients més grans i amb més espai entre aficionats

El València ha triat a Daplast com a proveïdor de butaques del Nou Mestalla. Les noves places seran més àmplies, amb major separació lateral i passadissos més amples.

Del Moral dirigix la sessió del Llevant, encara sense els quatre lesionats

El Llevant va tornar al treball per a preparar el partit del diumenge davant el Vila-real. Dela, Matías Moreno, Espí i Pablo Martínez no van completar la sessió i Del Moral parlarà el dissabte a les 12.30.

Copete i Diakhaby completen l’entrenament amb el València i apunten al Metropolità

Els centrals Copete i Diakhaby van completar la sessió del dijous amb el València abans de visitar a l'Atlètic. Corberán valora defensa de cinc per la baixa de Tárrega.