23.4 C
València
Dijous, 31 juliol, 2025

Expulsat a Bolívia un pres condemnat per assassinar la seua exdona a València

La Policia Nacional ha expulsat a Bolívia, el seu país d’origen, un pres que complia una condemna de vint anys a Figueres (Girona) per l’assassinat de la seua dona en 2011 a Xiva (València), trasllat ordenat per l’Audiència Provincial valenciana.

La Policia ha informat este dissabte en un comunicat que el passat 22 de gener, agents del cos van traslladar l’home per carretera des del Centre Penitenciari Puig de les Basses, situat a Figueres (Girona), fins a Madrid, des d’on va ser expulsat d’Espanya en un avió que va viatjar directament a Santa Cruz, a Bolívia.

- Advertisement -Telegram València Diari

L’expulsió, explica la Policia, va ser possible després de diverses gestions amb les autoritats consulars per a documentar el pres, ja que es desconeixia on estava el seu passaport.

El trasllat respon a l’auto que va emetre l’Audiència Provincial de València, pel qual es prohibix l’entrada del pres a Espanya i a tot el territori Schengen d’Europa durant huit anys.

La víctima ja havia denunciat

L’home, segons la sentència, va assassinar la seua exparella el 16 de juliol de 2011 per estrangulament a Xiva (València), quan ja existia sobre ell una denúncia per maltractaments després que la víctima iniciara una relació amb un altre home.

La dona havia acudit abans a Hellín (Albacete), que era on residia aleshores el pres ara expulsat, per a demanar la separació, acte que va acabar amb una discussió entre els dos.

El condemnat, dies més tard, va trencar intencionadament una peça del seu vehicle per a viatjar fins al taller de València en el qual treballava la víctima, a qui li va suggerir que l’acompanyara a buscar el recanvi a un dels desballestaments pròxims.

Junts van anar a dos desballestaments i, aleshores, l’home va conduir per diversos camins fins a arribar a un camp de tarongers de Xiva, on va traure una corda de la butxaca amb la qual va asfixiar la dona fins a matar-la.

L’Audiència Provincial de València el va condemnar per estos fets en 2013 a una pena de presó de 20 anys, que complia a la presó de Figueres.

Últimes notícies

Els Comités Locals exigixen major coordinació administrativa i participació ciutadana en la reconstrucció després de la DANA

Els Comités Locals d'Emergència i Reconstrucció demanden més coordinació entre administracions i la inclusió activa de ciutadans en la recuperació després de la DANA a València.

Víctimes de la dana a València prioritzen col·laboració i reconstrucció sobre dimissió de Mazón

Les associacions de víctimes de la dana a València es reunixen amb Alberto Núñez Feijóo per a exigir coordinació entre governs i evitar que incidents similars es repetisquen.

Xàtiva i Jalance lideren les temperatures més altes de la Comunitat Valenciana este dimecres amb 33,5 graus

Els municipis valencians de Xàtiva i Jalance registren la màxima temperatura de la Comunitat Valenciana este dimecres, amb 33,5 graus, segons la Aemet.

Víctimes de la DANA demanen a Feijóo col·laboració entre governs i posposen la dimissió de Mazón

Les víctimes de la DANA a València prioritzen la cooperació entre els governs autonòmic i central per a previndre futures catàstrofes i reconstruir la zona. Posterguen la petició de dimissió del president valencià Mazón.

L’alcaldessa de Catarroja sol·licita un interlocutor únic i la visita de Carlos Mazón després de la DANA

L'alcaldessa de Catarroja insta el president Carlos Mazón a designar un gestor únic que agilitze la reconstrucció després de la DANA i a visitar el municipi afectat.

Robles defén que la justícia determine si el comissionat de la DANA és culpable de falsificació

La ministra de Defensa, Margarita Robles, afirma que serà un tribunal qui determine la culpa del comissionat de la DANA davant acusacions de falsificació de títol.

José Copete, nou defensor del València CF, confia a acabar la temporada en llocs alts

José Copete ha sigut presentat com a nou jugador del València CF, amb contracte fins a 2029, i assegura que al final de la temporada l'equip estarà a dalt en la classificació de LaLiga.

Més de 2.400 farmàcies valencianes s’unixen com a punts segurs contra la violència masclista

Més de 2.400 farmàcies en la Comunitat Valenciana es convertiran en espais segurs per a dones víctimes de violència masclista, amb formació especialitzada i suport 24 hores.