Pérez Llorca destaca el nou transport de la Vega Baixa com a exemple de política útil

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha ressaltat este dimecres el compromís del Consell amb la millora de la xarxa de transport públic a la Vega Baixa i ha defés que el nou mapa comarcal ‘és ‘exemple de política útil i pròxima’ que la ciutadania venia reclamant. La iniciativa prioritza la connexió entre municipis, servicis essencials i nodes de mobilitat per a atendre desplaçaments quotidians i caps de setmana.

El cap del Consell ha assistit a Orihuela a la presentació dels nous servicis regulars de la comarca, acompanyat pel vicepresident tercer i conseller de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació, Vicente Martínez Mus, i per alcaldes de la zona, en una posada de llarg que subratlla la coordinació entre Generalitat i ajuntaments.

Segons ha indicat, els nous servicis contemplen tres corredors que promouen fins a 28 línies i suposen una mobilització de 10 milions d’euros. ‘Amb esta actuació responem a una demanda històrica de la Vega Baixa’, ha afirmat, abans de subratllar que el circuit atendrà una població de 400.000 habitants repartida en més de 80 nuclis urbans, que comptaran amb la xarxa de comunicació que necessiten.

Tres corredors i desplegament per fases

El primer corredor ja en marxa és el CE-714, que incorpora una nova línia que connecta la Vega Baixa amb l’aeroport Alacant-Elx. A més, millora les connexions entre Guardamar del Segura i Orihuela, que passen a disposar de rutes també els diumenges i festius durant tot l’any, la qual cosa cobrix pics de mobilitat lligats a l’oci, al turisme i a torns laborals.

El nou contracte incrementa així mateix les expedicions entre Santa Pola i Alacant i amplia els servicis en caps de setmana i festius en diversos recorreguts, reforçant l’oferta de transport públic a la comarca. Amb més freqüències i amplitud horària, es reduïxen esperes i es faciliten transbords amb altres modes en les àrees metropolitanes d’Alacant i Elx.

Abans d’estiu es posaran en marxa els corredors CE-704 i CE-710. El CE-704 constarà de nou línies i augmentarà el transport públic entre Alacant, Almoradí, Sant Vicent del Raspeig, Santa Pola, Elx, Crevillent, Guardamar del Segura, Torrevieja, Pilar de la Horadada, Orihuela, Rojales, San Fulgencio, Catral, Dolores, Daya Nueva i Daya Vieja. Este corredor inclou parada en l’estació d’AVE, incrementa la connexió entre Pilar de la Horadada i Alacant i amplia línies entre Torrevieja i Elx, facilitant els enllaços de llarga distància sense necessitat de cotxe.

Més connexions amb hospitals i nodes estratègics

El CE-710, amb 14 línies, oferirà servici entre Alacant i municipis com Albatera, Algorfa, Almoradí, Benijófar, Bigastro, Benejúzar, Callosa de Segura, Catral, Cox, Crevillent, Dolores, Daya Nueva, Daya Vieja, Elx, Formentera del Segura, Granja de Rocamora, Guardamar del Segura, Jacarilla, Los Montesinos, Orihuela, Pilar de la Horadada, Rafal, Redován, Rojales, San Isidro, San Miguel de Salinas, San Fulgencio, Sant Vicent del Raspeig i Torrevieja.

Entre les novetats, destaca la connexió de nous municipis amb els hospitals de la Vega Baixa i de Torrevieja, així com amb l’estació de tren de San Isidro i l’aeroport. Això millora l’accés a l’atenció sanitària i als desplaçaments interurbans, i reduïx la dependència del vehicle privat en trajectes essencials.

Durant la seua intervenció, Pérez Llorca ha remarcat el paper de l’autobús en una mobilitat sostenible, eficient i de cost competitiu, i ha apel·lat a la ‘promoció d’este mitjà de transport entre els usuaris per a continuar reinvertint i millorant l’atenció’. La lògica és clara: si puja la demanda, es poden reforçar freqüències i estendre cobertures, consolidant un servici més útil per a tots.

El conjunt del pla potencia la cohesió comarcal i la vertebració provincial en teixir corredors transversals i radials entre municipis costaners i interiors. Amb connexions que integren aeroport, AVE i hospitals i amb més servicis en caps de setmana i festius, la comarca guanya en accessibilitat per a treball, estudis, gestions i oci, i avança cap a un model de transport públic més previsible i pròxim.

Últimes notícies

El calor deixa 96 morts en una setmana a la Comunitat Valenciana, segona xifra més alta de l’estiu

La setmana passada, marcada per un episodi de calor extrema, ha deixat 96 morts atribuïbles a les altes temperatures en la Comunitat Valenciana, la segona xifra setmanal més alta de l’estiu després de principis de juliol. El balanç des del 21 de juny puja a 458 defuncions per calor, per damunt de les registrades en el mateix període de 2025.

A presó dos fugitius alemanys buscats per tràfic internacional de drogues

La Guàrdia Civil ha detingut a Tenerife i Cartagena dos fugitius alemanys que lideraven una xarxa de tràfic internacional de drogues. Tots dos han ingressat a presó per orde de l’Audiència Nacional mentre esperen la seua extradició a Alemanya.

Els equips terrestres continuen lluitant contra l’incendi forestal de Segorbe

Els serveis d’extinció continuen treballant per controlar i apagar l’incendi forestal de Segorbe, estabilitzat després de cremar 630 hectàrees a la Serra Calderona. La major part de la superfície afectada és del terme de Segorbe, però també hi ha danys importants a Gàtova.

Setmana d’inici amb ruixats a València i sud de Castelló i oratge més calorós

La setmana ha començat en la Comunitat Valenciana amb núvols i ruixats forts a València i el sud de Castelló, mentres les temperatures màximes es mantindran o pujaran lleugerament.

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.