Quique Llopis, després del seu rècord d’Espanya en 60 m tanques, veu marge per a arrapar centèsimes

Quique Llopis va elevar el llistó de l’atletisme nacional en fixar en 7.45 el el rècord d’Espanya de 60 metres barres en pista coberta, aconseguit en el míting de Madrid. Després de la carrera, el valencià va remarcar que encara està en condicions d’arrapar centèsimes al rellotge, un avís que subratlla que, en una prova tan curta i explosiva, els detalls tècnics resulten decisius.

La nova plusmarca va retallar en tres centèsimes l’anterior 7.48, que ja estava en el seu poder i igualat amb Orlando Ortega. Llopis va agregar: ‘Crec que encara podem fer-ho millor. L’eixida del passat divendres va ser molt millorable’. En una distància tan breu, una reacció inicial més afinada i un millor encadenat entre tanques poden traduir-se en eixes centèsimes que separen un gran registre d’un rècord.

El propi atleta va explicar que venia repetint 7.50 amb una certa facilitat, un senyal que el rècord podia caure en qualsevol moment. També va destacar que a Madrid competix especialment bé i que el carinyo de l’afició el porta en volandas, un suport que va voler agrair de manera expressa i que ajuda a esprémer cada suport en els metres decisius.

Calendari immediat

El següent test arribarà en la Reunió Internacional de Lievin, el 19 de febrer. Després, afrontarà el Campionat d’Espanya baix sostre a València els dies 28 de febrer i 1 de març, cita en la qual vol guanyar. ‘Em fa especial il·lusió proclamar-me campió d’Espanya a la meua ciutat, a València, davant la meua gent’, va reconéixer. Córrer a casa, amb el suport del públic, sol traduir-se en un plus competitiu i en l’oportunitat de consolidar el seu domini nacional.

A continuació, entre el 19 i el 22 de març, competirà en el Mundial de Torun, on va afirmar que aspira al podi. ‘A veure si a Polònia puc trencar el malefici de les quartes places en els certàmens universals’, va assenyalar. Amb l’impuls del 7.45 i la sensació que encara hi ha marge per a ajustar l’eixida i el ritme entre tanques, el seu objectiu de pujar al calaix guanya entitat i dibuixa un inici de temporada marcat per l’ambició i la regularitat.

Últimes notícies

UGT porta al Govern central la denúncia per la ‘policia del pensament’ educativa del Consell

UGT Serveis Públics PV ha demanat empara a l’Alta Inspecció Educativa de l’Estat davant els nous rols assignats pel Consell a la inspecció educativa, que el sindicat veu com una ‘policia del pensament’ en la Comunitat Valenciana.

Les festes de Moros i Cristians de Calp ja són d’Interés Turístic Nacional

El Ministeri d’Indústria i Turisme ha declarat les festes de Moros i Cristians de Calp Festa d’Interés Turístic Nacional, en reconeixement al seu valor històric, cultural i festiu.

Els alcaldes d’Alacant es reuniran en un fòrum provincial el 14 d’octubre

El Fòrum dels Alcaldes de la Província d’Alacant se celebrarà el 14 d’octubre, després del debat al ple de la Diputació sobre la seua periodicitat, que PP i Vox han mantingut com a anual. El ple també ha aprovat el crèdit per a comprar un immoble a Benidorm com a nova seu comarcal de la institució.

Noves accions contra la violència en el futbol base valencià

La Direcció General de l’Esport i la FFCV han acordat noves mesures de prevenció, formació i sanció per a reduir la violència en el futbol base de la Comunitat Valenciana.

El professorat de la pública alçarà la veu dijous i dissabte contra la falta de canvis

Docents i famílies han convocat protestes dijous a les portes dels centres i manifestacions dissabte a les tres capitals per denunciar que les condicions de l’escola pública valenciana continuen igual i que els avanços són insuficients.

Volotea connectarà Alacant i la Corunya amb una nova ruta anual des de desembre

Volotea ha anunciat una nova connexió directa entre Alacant i la Corunya a partir del 2 de desembre, amb dos vols setmanals tot l’any i més de 26.000 seients previstos el primer any.

Controlat l’incendi forestal de Polop després de calcinar 36 hectàrees

Els bombers han donat per controlat l’incendi forestal declarat dimarts en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina, que ha cremat unes 36 hectàrees. Les brigades continuen treballant a la zona per a apagar punts calents i evitar reproduccions.

El València afronta la visita a Sevilla amb fins a nou baixes

El València viatja este divendres al camp del Sevilla obligat a reaccionar en LALIGA EA Sports i ho farà amb fins a nou baixes per lesió si no hi ha canvis d’última hora.