15.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Les carpes falleres no eixiran al carrer fins al 12 de març

falla cremà

Imatge del castell previ a la Cremà de la Falla municipal de 2019   | EFE

 

Este dimarts, en la tercera reunió de la Mesa de Diàleg de les Falles, presidida pel regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València, Pere Fuset, s’ha acordat que la majoria de les carpes de les Falles de 2020 eixiran als carrers de la ciutat el dia 12 de març

 

En concret, l’acord conseguit entre agents fallers, veïnals i municipals afecta a un dels punts «històricament més complex», com és el de les dates d’instal·lació als carrers de les carpes i la distribució en el calendari de les cinc nits tradicionals d’orquestres i discomòbils durant la festa fallera.

 

Segons s’ha acordat, les carpes falleres eixiran al carrer de manera progressiva. Com a norma general, ho faran el dia 12 de març amb l’objectiu de «garantir que estiguen disponibles per al cap de setmana de la ‘plantà’ i inici oficial de la festa». Excepcionalment, es permetrà l’eixida al carrer el dia 11 d’aquells que no afecten el trànsit públic i privat i el dia 10 únicament en solars.

 

Esta notícia ha generat descontent en algunes comissions falleres, que demanaven instal·lar les carpes un cap de setmana abans, ja que la decisió impedirà als fallers celebrar els sopars de les falleres majors i fallers d’honor que, tradicionalment, es celebraven en esta data i ara es celebrarà el divendres 13. 

 

També hi ha hagut acord pel que fa a les cinc nits de festa que tradicionalment s’han autoritzat del 15 al 18 de març i el dissabte anterior a la ‘plantà’. En esta ocasió, la decisió col·lectiva ha sigut mantindre els horaris establits en les ordenances i les cinc nits, però modificant la seua distribució per a reduir les molèsties en dies laborables i ‘optimitzar’ les oportunitats del cap de setmana.

 

D’esta manera, les comissions falleres podran celebrar les seues festes nocturnes el dissabte 7 i també les nits dels dies 16, 17 i 18, però no la del diumenge 15 –vespra de jornada laborable i nit de la ‘plantà’–. Esta passaria a celebrar-se el dissabte dia 14, afavorint. Es continuarà autoritzant també una nit d’amenització musical, només dins de les carpes, el divendres 13.

 

A més, la Mesa de Diàleg també ha avançat una millora quant a l’organització i la seguretat de la festa al carrer. I es que, a partir d’ara, a més de les autoritzacions de zones d’activitats, les comissions falleres es comprometen a informar amb anterioritat a Protecció Ciutadana d’aquelles activitats en les què esperen una afluència major a 1.000 persones. Esta comunicació permetrà a Policia i Bombers una millor planificació i prevenció dels centenars d’activitats que tenen lloc en la ciutat durant la setmana fallera.

 

També pots llegir…

 

 

Últimes notícies

El Consell aprova 455.000 € en ajudes al lloguer per a afectats per l’incendi de Campanar

La Generalitat ha activat un decret amb 455.000 € per a sufragar el lloguer de propietaris que van perdre la seua vivenda en l'incendi de Campanar. L'ajuda cobrirà fins a 12 mensualitats de 2025, amb topalls segons la unitat de convivència.

Mazón assistirà este dijous al debat d’investidura del seu successor en Les Corts

Carlos Mazón assistirà este dijous al debat d'investidura en Les Corts que ha de triar al seu successor, Juanfran Pérez Llorca. El Consell en funcions defén la seua gestió de la dana i retrau falta d'ajudes estatals.

Els convocants de la marxa per la dana reclamen que Mazón renuncie a l’acta i comparega davant la jutgessa

En vespres de la investidura de Juanfran Pérez Llorca, més de 200 entitats han demanat que Mazón entregue l'acta i es presente davant la jutgessa per la gestió de la dana. La protesta retrà homenatge a les 229 víctimes i exigirà canvis en les polítiques per a futures emergències.

Tárrega va afirmar que ha crescut amb Corberán i va negar problemes en el vestuari

El central del València va defendre al cos tècnic, va explicar l'ajust amb eixida de tres al costat de Pepelu i va demanar començar a sumar fora per a consolidar la millora.

Raquel Carrera recau de les molèsties en el genoll esquerre i se sotmetrà a noves proves

La interior del València Basket ha recaigut de les molèsties en el seu genoll esquerre i serà sotmesa a noves proves. El club fixarà els terminis quan conega l'abast.

Seguretat Social actua en l’Aeroport de València per a promocionar el festival Bojos per la Música València

Seguretat Social ha actuat per sorpresa en l'Aeroport de València per a promocionar el festival Bojos per la Música València, que se celebra el 13 de desembre en el Roig Arena. L'acció s'emmarca en la campanya 'Enjoy the music' de Enjoy Aena.

Montero acusa a Mazón de no dir la veritat sobre la seua actuació el dia de la DANA

La vicepresidenta primera ha acusat a Carlos Mazón d'ocultar els seus moviments durant la DANA de 2024 i ha qualificat de lamentable la versió contradictòria publicada per Levante-EMV. També ha insistit que el PP degué convocar eleccions en la Comunitat Valenciana després de la tragèdia.

El Consell licita cinc parcel·les per a unes 220 vivendes protegides a Alacant

La EVHA ha tret a licitació cinc parcel·les municipals per a alçar unes 220 vivendes protegides a Alacant mitjançant permuta a canvi d'obra futura.