10.1 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Les carpes falleres no eixiran al carrer fins al 12 de març

falla cremà

Imatge del castell previ a la Cremà de la Falla municipal de 2019   | EFE

 

Este dimarts, en la tercera reunió de la Mesa de Diàleg de les Falles, presidida pel regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València, Pere Fuset, s’ha acordat que la majoria de les carpes de les Falles de 2020 eixiran als carrers de la ciutat el dia 12 de març

 

En concret, l’acord conseguit entre agents fallers, veïnals i municipals afecta a un dels punts «històricament més complex», com és el de les dates d’instal·lació als carrers de les carpes i la distribució en el calendari de les cinc nits tradicionals d’orquestres i discomòbils durant la festa fallera.

 

Segons s’ha acordat, les carpes falleres eixiran al carrer de manera progressiva. Com a norma general, ho faran el dia 12 de març amb l’objectiu de «garantir que estiguen disponibles per al cap de setmana de la ‘plantà’ i inici oficial de la festa». Excepcionalment, es permetrà l’eixida al carrer el dia 11 d’aquells que no afecten el trànsit públic i privat i el dia 10 únicament en solars.

 

Esta notícia ha generat descontent en algunes comissions falleres, que demanaven instal·lar les carpes un cap de setmana abans, ja que la decisió impedirà als fallers celebrar els sopars de les falleres majors i fallers d’honor que, tradicionalment, es celebraven en esta data i ara es celebrarà el divendres 13. 

 

També hi ha hagut acord pel que fa a les cinc nits de festa que tradicionalment s’han autoritzat del 15 al 18 de març i el dissabte anterior a la ‘plantà’. En esta ocasió, la decisió col·lectiva ha sigut mantindre els horaris establits en les ordenances i les cinc nits, però modificant la seua distribució per a reduir les molèsties en dies laborables i ‘optimitzar’ les oportunitats del cap de setmana.

 

D’esta manera, les comissions falleres podran celebrar les seues festes nocturnes el dissabte 7 i també les nits dels dies 16, 17 i 18, però no la del diumenge 15 –vespra de jornada laborable i nit de la ‘plantà’–. Esta passaria a celebrar-se el dissabte dia 14, afavorint. Es continuarà autoritzant també una nit d’amenització musical, només dins de les carpes, el divendres 13.

 

A més, la Mesa de Diàleg també ha avançat una millora quant a l’organització i la seguretat de la festa al carrer. I es que, a partir d’ara, a més de les autoritzacions de zones d’activitats, les comissions falleres es comprometen a informar amb anterioritat a Protecció Ciutadana d’aquelles activitats en les què esperen una afluència major a 1.000 persones. Esta comunicació permetrà a Policia i Bombers una millor planificació i prevenció dels centenars d’activitats que tenen lloc en la ciutat durant la setmana fallera.

 

També pots llegir…

 

 

Últimes notícies

La Fiscalia investiga al bisbe Munilla per declaracions sobre teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha incoat diligències per possible delicte d'odi o lesió a la dignitat després d'unes manifestacions del bisbe Josep Ignacio Munilla. La denúncia va partir de la plataforma El teu poble i el meu i el prelat nega haver atacat a col·lectius LGTBI.

Morant defén que la llibertat de Cerdán és una decisió jurídica i reivindica les mesures del PSOE

La ministra ha subratllat que l'eixida de presó de Santos Cerdán depén dels jutges, mentres el PSOE ha actuat de manera interna amb la seua expulsió i la petició de l'acta. També ha contraposat la resposta socialista amb la del PP a Almeria i ha reiterat la col·laboració amb la justícia.

Morant defén la ciència enfront dels negacionistes i destaca la reconstrucció després de la DANA

La ministra ha reivindicat la inversió en investigació i el paper de l'evidència abans, durant i després de la DANA, amb un homenatge a més de 200 professionals. A més, ha demanat un pacte d'Estat contra l'emergència climàtica.

Tellado dona per fet que PP i Vox anteposaran l’interés general en la Comunitat Valenciana

Miguel Tellado ha assegurat que PP i Vox tancaran en termini un acord en la Comunitat Valenciana i que anteposaran l'interés general al partidista. Ha situat la reconstrucció de la província de València després de la DANA com a prioritat del futur pacte.

València prova l’evacuació a la Torre i activa per primera vegada una alarma sonora

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre d'inundació a la Torre per a provar l'evacuació de persones vulnerables i un nou sistema d'avís sonor. Més d'un centenar de professionals han participat per a mesurar temps de resposta i coordinació.

Morant acusa a Feijóo i Abascal de ‘condemnar als valencians a repetir la història’

La líder dels socialistes valencians ha qüestionat que el PP plantege eleccions en totes les autonomies menys en la Comunitat Valenciana i ha rebutjat la candidatura de Juanfran Pérez Llorca, que vincula a un pacte amb la ultradreta.

L’Elx allibera el dijous les últimes mil entrades per a rebre al Reial Madrid

L'Elx posarà a la venda este dijous, des de les 11.00 i només en línia, les últimes mil localitats per al partit del diumenge (21.00) en el Martínez Valero. El ple està quasi assegurat i hi ha seients amb visibilitat reduïda.

El retrobament de Ferrer i Berdych com a capitans a l’Espanya-República Txeca

Espanya i República Txeca es mesuren a Bolonya per un lloc en semifinals, amb l'atractiu del dol en les banquetes entre David Ferrer i Tomas Berdych, exrivales amb 8-8.