Les carpes falleres no eixiran al carrer fins al 12 de març

falla cremà

Imatge del castell previ a la Cremà de la Falla municipal de 2019   | EFE

 

Este dimarts, en la tercera reunió de la Mesa de Diàleg de les Falles, presidida pel regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València, Pere Fuset, s’ha acordat que la majoria de les carpes de les Falles de 2020 eixiran als carrers de la ciutat el dia 12 de març

 

En concret, l’acord conseguit entre agents fallers, veïnals i municipals afecta a un dels punts «històricament més complex», com és el de les dates d’instal·lació als carrers de les carpes i la distribució en el calendari de les cinc nits tradicionals d’orquestres i discomòbils durant la festa fallera.

 

Segons s’ha acordat, les carpes falleres eixiran al carrer de manera progressiva. Com a norma general, ho faran el dia 12 de març amb l’objectiu de «garantir que estiguen disponibles per al cap de setmana de la ‘plantà’ i inici oficial de la festa». Excepcionalment, es permetrà l’eixida al carrer el dia 11 d’aquells que no afecten el trànsit públic i privat i el dia 10 únicament en solars.

 

Esta notícia ha generat descontent en algunes comissions falleres, que demanaven instal·lar les carpes un cap de setmana abans, ja que la decisió impedirà als fallers celebrar els sopars de les falleres majors i fallers d’honor que, tradicionalment, es celebraven en esta data i ara es celebrarà el divendres 13. 

 

També hi ha hagut acord pel que fa a les cinc nits de festa que tradicionalment s’han autoritzat del 15 al 18 de març i el dissabte anterior a la ‘plantà’. En esta ocasió, la decisió col·lectiva ha sigut mantindre els horaris establits en les ordenances i les cinc nits, però modificant la seua distribució per a reduir les molèsties en dies laborables i ‘optimitzar’ les oportunitats del cap de setmana.

 

D’esta manera, les comissions falleres podran celebrar les seues festes nocturnes el dissabte 7 i també les nits dels dies 16, 17 i 18, però no la del diumenge 15 –vespra de jornada laborable i nit de la ‘plantà’–. Esta passaria a celebrar-se el dissabte dia 14, afavorint. Es continuarà autoritzant també una nit d’amenització musical, només dins de les carpes, el divendres 13.

 

A més, la Mesa de Diàleg també ha avançat una millora quant a l’organització i la seguretat de la festa al carrer. I es que, a partir d’ara, a més de les autoritzacions de zones d’activitats, les comissions falleres es comprometen a informar amb anterioritat a Protecció Ciutadana d’aquelles activitats en les què esperen una afluència major a 1.000 persones. Esta comunicació permetrà a Policia i Bombers una millor planificació i prevenció dels centenars d’activitats que tenen lloc en la ciutat durant la setmana fallera.

 

També pots llegir…

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.