Prohibit el botelló en les falles 2020

Només es podrà beure alcohol en les barres de les falles | Cedida

 

La Taula de Diàleg Faller ha secundat la proposta de què el ban faller de 2020, és a dir, el document que arreplega tota la normativa de la festa, incloga la prohibició de fer botelló durant les festes grans de la ciutat, incloses les zones en les demarcacions falleres a on sí que està autoritzada la venda i consum de begudes alcohòliques. D’esta manera, només es podrà consumir alcohol en les barres de les comissions falleres

 

La Taula ha celebrat este dijous la segona de les reunions dedicades a elaborar el bàndol municipal que regularà el dia a dia de les Falles de 2020, després de què en abril hi haguera una primera amb tots els agents, que ja van poder fer les seues propostes de millora sobre la reflexió de les Falles d’enguany. L’objectiu és «revalidar el consens aconseguit les passades Falles, quan tots els agents van secundar el bàndol faller».

 

El regidor de Cultura Festiva, Pere Fuset, que ha presidit esta sessió d’una Taula de Diàleg integrada per entitats veïnals, de comerciants, consumidors, comerciants i empresaris, ha destacat altres propostes tractades en la trobada «que també han sigut molt ben acollides per tots els participants, com l’aposta pels gots de paper, de bioplàstic o de plàstic reutilitzable, per a evitar els de plàstic d’un sol ús».

 

De la mateixa manera, també s’ha donat suport a «un nou reforç dels urinaris, amb una nova senyalització inclosa en els que han de col·locar tant l’Ajuntament com les comissions falleres, en compliment de la llei autonòmica d’espectacles, i l’exigència a orquestres i discomòbils de disposar de limitadors de decibels que permetran un control acústic major», ha apuntat Fuset.

 

L’objectiu marcat per a la pròxima reunió —que se celebrarà durant este mes— és «avançar en tot allò que afecta a les comissions falleres per a poder agilitzar la gestió dels permisos, tal com va ocórrer l’any passat, quan més de la mitat de les falles van obtindre els seus documents en la primera quinzena de febrer».

 

També pots llegir…

 

 

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.