Prohibit el botelló en les falles 2020

Només es podrà beure alcohol en les barres de les falles | Cedida

 

La Taula de Diàleg Faller ha secundat la proposta de què el ban faller de 2020, és a dir, el document que arreplega tota la normativa de la festa, incloga la prohibició de fer botelló durant les festes grans de la ciutat, incloses les zones en les demarcacions falleres a on sí que està autoritzada la venda i consum de begudes alcohòliques. D’esta manera, només es podrà consumir alcohol en les barres de les comissions falleres

 

La Taula ha celebrat este dijous la segona de les reunions dedicades a elaborar el bàndol municipal que regularà el dia a dia de les Falles de 2020, després de què en abril hi haguera una primera amb tots els agents, que ja van poder fer les seues propostes de millora sobre la reflexió de les Falles d’enguany. L’objectiu és «revalidar el consens aconseguit les passades Falles, quan tots els agents van secundar el bàndol faller».

 

El regidor de Cultura Festiva, Pere Fuset, que ha presidit esta sessió d’una Taula de Diàleg integrada per entitats veïnals, de comerciants, consumidors, comerciants i empresaris, ha destacat altres propostes tractades en la trobada «que també han sigut molt ben acollides per tots els participants, com l’aposta pels gots de paper, de bioplàstic o de plàstic reutilitzable, per a evitar els de plàstic d’un sol ús».

 

De la mateixa manera, també s’ha donat suport a «un nou reforç dels urinaris, amb una nova senyalització inclosa en els que han de col·locar tant l’Ajuntament com les comissions falleres, en compliment de la llei autonòmica d’espectacles, i l’exigència a orquestres i discomòbils de disposar de limitadors de decibels que permetran un control acústic major», ha apuntat Fuset.

 

L’objectiu marcat per a la pròxima reunió —que se celebrarà durant este mes— és «avançar en tot allò que afecta a les comissions falleres per a poder agilitzar la gestió dels permisos, tal com va ocórrer l’any passat, quan més de la mitat de les falles van obtindre els seus documents en la primera quinzena de febrer».

 

També pots llegir…

 

 

Últimes notícies

El PPCV denuncia un nou atac amb pintades a la seua seu regional a València

El PPCV denuncia un nou atac vandàlic amb pintades en la seua seu regional de València i l'atribuïx a sectors de l'independentisme català, al qual acusa de fomentar la confrontació.

Les reserves d’última hora disparen l’ocupació hotelera al 82% en la Setmana Santa valenciana

Les reserves d'última hora impulsen l'ocupació hotelera en la Comunitat Valenciana fins al 82,4% en els dies centrals de Setmana Santa, amb Benidorm, València i Peníscola al capdavant.

La CHJ encara la recta final de la reconstrucció del barranc de Poio després de la dana

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer ultima la reconstrucció del barranc de Poio, danyat per la dana d'octubre de 2024, amb una inversió de 20 milions i noves defenses enfront d'inundacions.

Les Corts avalen el canvi legal que aplana l’arribada de quadres de Sorolla a València

Les Corts Valencianes han validat el decret llei que modifica la llei de Patrimoni cultural per a facilitar la seu a València de la Hispanic Society i l'arribada de 220 obres de Sorolla, en una votació dividida per blocs.

Detinguda a Torrent per empadronar il·legalment a estrangers a canvi de mil euros

Una dona de 33 anys ha sigut detinguda a Torrent acusada d'afavorir la immigració il·legal i falsificar contractes de lloguer i empadronaments a canvi de mil euros, a més de coaccionar a inquilins vulnerables.

Pérez Llorca investigarà el gasto de Camps i compara amb els 187.000 euros de Puig en 2025

Pérez Llorca es compromet a investigar a fons els 15.000 euros en combustible atribuïts a Camps i subratlla que el major gasto en 2025 correspon al expresident Ximo Puig, amb més de 187.000 euros.

Sergi Cardona reivindica l’ambició del Vila-real davant una temporada històrica

Sergi Cardona destaca que el Vila-real té a la seua mà firmar una temporada històrica, amb la plaça de Champions encarrilada i la tercera posició a l'abast. El lateral demana ambició màxima en el tram final de Lliga i enaltix la irrupció del jove Pau Navarro.