8.5 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

València celebrarà una gran setmana fallera en el mes d’octubre

Maqueta

Maqueta de la falla de l’ajuntament 2019 | Twitter

 

La ciutat de València tindrà una gran setmana fallera en només dos setmanes, a pesar de què queda encara mig any per a l’arribada del mes de març. 

 

En concret, la setmana del 14 al 20 d’octubre, la ciutat acollirà alguns dels actes més esperats per al món faller, encenent la metxa de les pròximes festes. 

 

El primer d’ells, serà l’elecció de les Falleres Majors de València de 2020. Els actes de València com a capital del disseny i el tradicional protocol de l’acomiadament de les Falleres Majors de 2019 en el 9 d’Octubre, han obligat a retardar la data. 

 

Elecció

Moment de la telefonada | Twitter

 

Finalment, serà el dimecres 16 d’octubre, quan l’alcalde de València, Joan Ribó, despenge el telèfon en l’hemicicle municipal i done a conéixer el nom de les dos jóvens afortunades, que ara formen part de la Cort d’Honor. D’esta manera, i tal i com mana la tradició, el dijous 17, es durà a terme la proclamació de les xiques, una de les cites més importants del cicle faller.

 

D’altra banda, el divendres 18 d’octubre s’inaugurarà un ‘Festa per a Tots‘. La cita, una de les favorites per als amants dels monuments, desvelara els projectes que prepara la Federació de Secció Especial i que inclourà diferents activitats per a tots els públics. Tindrà lloc el 18 d’octubre, de vesprada, en el Centre Comercial Nuevo Centro i es prolongarà fins al diumenge.

 

 

D’igual manera, la Federació de Primera A, la categoria de plata, presentarà els seus projectes en una mostra que s’inaugurarà el dissabte, 19 d’octubre, a les 11.30 hores, en El Corte Inglés de l’Avinguda de França. L’acte també es prolongarà fins al diumenge 20 d’octubre

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.