26.1 C
València
Dimarts, 1 juliol, 2025

El vent causa els primers desperfectes i amenaça la plantà de les falles

La caiguda del remat de la falla Manuel Meliá i Fuster – Carles Cortina coneguda com a “Falla Nova Benicalap” ha sigut dels primers desperfectes de hui a causa del vent. A hores d’ara les condicions meteorològiques van empitjorant. La pluja, que s’espera, però, principalment les ratxes de vent són l’amenaça més gran per a la plantà d’unes falles ja estan en peu i ocupen els carrers.

El Servei de Bombers ha llançat una sèrie de recomanacions a les comissions falleres perquè extremen les precaucions davant la previsió de pluja i vent que amenaça la ‘plantà’ i els diferents actes fallers que es desenvoluparan en la via pública durant els pròxims dies. Entre aquestes pautes estan la d’establir un perímetre de seguretat suficient al voltant dels monuments fallers o la de demanar a les empreses responsables de les carpes la revisió de les fixacions d’aquests elements.

- Advertisement -Telegram València Diari
La FMV visita als fallers de la Falla Nova Benicalap| Foto: JCF

“Les previsions meteorològiques s’han complit i, per desgràcia, el mal temps ens visita en aquestes Falles. En aquest sentit, estem establint una sèrie de pautes, elements d’informació per a les comissions falleres per a garantir la seguretat en els monuments i en les persones que vagen a visitar-los en aquests dia, donat l’avís de l’Agència Espanyola de Meteorologia sobre ratxes de vent. No és la informació que ens haguera agradat donar, però necessitem de la col·laboració i participació de totes les comissions, com sempre han fet, per a garantir la seguretat en la festa”, ha explicat el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano.

Entre les pautes que han establit els bombers, es recull que les comissions establisquen un perímetre de seguretat suficient al voltant de les falles “per a evitar que l’estructura puga causar danys personals o materials en cas d’una eventual caiguda o despreniment”.

La Falla Na Jordana resistint les ratxes de vent | Vídeo: Marisa M.

Des del servei de bombers, així mateix, es recomana que les comissions, en cas que el temporal els obligue a suspendre qualsevol activitat al carrer, el facen amb la suficient antelació. Igualment, si es registraren fortes ratxes de vent, recomanen que els fallers demanen la revisió de les fixacions de les carpes a les empreses contractades per al seu muntatge així com atendre totes les mesures de prevenció si calguera escometre el seu desmuntatge.

Els bombers recomanen a les comissions demanar a les empreses responsables de les carpes la revisió de les fixacions| Foto: JCF

En el mateix sentit, es posa l’accent a realitzar controls específics en aquelles falles on s’ha instal·lat il·luminació especial en la seua demarcació, ja que les fortes ratxes de vent que s’esperen podrien provocar desperfectes i la caiguda d’algun dels elements.

Igualment, es recorda la necessitat de prestar una atenció especial a la seguretat de les parades ambulants que aquests dies es troben disseminades per tota la ciutat així com, en general, a tots els elements de les terrasses de bars susceptibles de patir els efectes del vent com a taules, cadires o ombrel·les.

Finalment, en les recomanacions s’incideix també en què la principal via de la ciutadania per a canalitzar qualsevol avís d’un incident és el nombre d’Emergències 112, un servei disponible les 24 hores des d’on es coordina qualsevol actuació.

Últimes notícies

Mor un home de 32 anys després d’apunyalament en una plaça d’Elx

Un home de 32 anys va morir després de ser apunyalat en el coll en la plaça Primer de Maig, a Elx. La policia busca testimonis per a esclarir l'homicidi.

Rescaten a una senderista deshidratada amb presíncope en el Penyal d’Ifach durant onada de calor

Una senderista ha sigut rescatada en el Penyal d'Ifach després de deshidratar-se i patir símptomes de presíncope mentres descendia. El rescat es va dur a terme amb un helicòpter i va ser evacuada en ambulància a causa de l'onada de calor que afecta a Alacant.

Salomé Pradas amplia la seua queixa al CGPJ per irregularitats en la transcripció de la seua declaració judicial

L'advocat de Salomé Pradas, exconsellera de Justícia valenciana, amplia la seua queixa al CGPJ per irregularitats en la transcripció de la seua declaració en el cas dana, destacant l'omissió de preguntes i cites legals clau.

Detingut a La Pobla de Vallbona amb 30 quilos de cocaïna ocults en una furgoneta

Un home de 45 anys va ser arrestat a La Pobla de Vallbona amb 30 quilos de cocaïna ocults en un compartiment metàl·lic dins d'una furgoneta. La Policia Nacional va intervindre després de detectar una conducta sospitosa durant una inspecció rutinària.

Detingut a La Pobla de Vallbona amb 30 quilos de cocaïna ocults en furgoneta

La Policia Nacional arresta a un home amb 30 quilos de cocaïna amagats en un compartiment ocult dins d'una furgoneta a La Pobla de Vallbona, València.

Roberto Bautista cau en primera ronda de Wimbledon davant Cameron Norrie

Roberto Bautista perd enfront de Cameron Norrie en primera ronda de Wimbledon 2025 amb un marcador de 6-3, 3-6, 6-4 i 7-6.

La Policia descarta vincle entre el robatori a Benidorm i el cas judicial de Koldo García

La Policia Nacional considera que el robatori patit a la casa de la mare de Koldo García a Benidorm és un fet fortuït sense connexió amb el cas judicial que involucra al seu fill.

Pla Endavant per a la Comunitat Valenciana: 29.000 milions per a previndre futures DANA i consolidar la recuperació

El Pla Endavant de la Comunitat Valenciana, amb una inversió de 29.000 milions, busca consolidar la recuperació després de la DANA d'octubre i previndre futures catàstrofes.