15.4 C
València
Dissabte, 6 desembre, 2025

Plantegen una ‘taxa turística’ que es convertisca en ajudes per emancipar a joves

La vicepresidenta primera i el vicepresident segon de Consell, Mónica Oltra i Héctor Illueca, Proposaran incloure en els pròxims Pressupostos de la Generalitat una “taxa turística” la recaptació es puga destinar a polítiques d’emancipació dels joves, ja siga a través d’ajudes al lloguer, de la promoció d’habitatge públic o altres mecanismes.

No es tractaria d’una taxa única sinó que el seu import s’ha d’ajustar el tipus de destinació o al tipus de turisme, i encara que queda encara molt per detallar, sembla que sí que hi ha acord en què esta recaptació es destinaria a finançar polítiques d’ajudes al lloguer a joves amb dificultats per a l’emancipació.

Així, una de les primeres propostes que es van a estudiar dins d’este gruix inicial dels pressupostos de la Generalitat per 2022 és treure rendiment addicional a les pernoctacions turístiques en la Comunitat Valenciana, Amb esta taxa, similar a les que s’apliquen en ja en altres autonomies com Balears o Catalunya.

Oltra i Illueca consideren necessari augmentar els ingressos i veuen en la taxa turística una opció viable per afavorir l’emancipació amb promocions d’habitatge o ajudes al lloguer. Una proposta, la de la taxa, que no és nova i que ja es va plantejar abans encara que no va prosperar per la negativa del sector turístic i del responsable autonòmic.

 

L’opinió del PSPV

 

Compromís i Unides Podem confien que el PSPV siga receptiu a esta qüestió un cop la pandèmia sembla controlada. No obstant això, tot i que en referència a aspectes més generals com la pujada dels impostos, Puig, que ha estat hui a Sevilla, ha assegurat que “Ara no estem a augmentar els impostos, sinó en racionalitzar bé el que és ja el pastís fiscal”.

Últimes notícies

Thompson guia un gran València Basket per a assaltar el OAKA (79-89)

València Basket va remuntar a Atenes i va véncer 79-89 al Panathinaikos amb un Darius Thompson excel·lent. El triomf li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Thompson lidera l’assalt del València al OAKA: 79-89

El València Basket va remuntar a Atenes amb una segona part excel·lent i es va imposar 79-89 al Panathinaikos, guiat per Darius Thompson i l'encert exterior. El triomf, nové del curs, li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Bernabé reivindica la Constitució com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat

En l'acte pel Dia de la Constitució a València, Pilar Bernabé ha defés la Carta Magna com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat i ha apel·lat a cuidar la democràcia cada dia.

Pilar Bernabé admet fallades del PSOE en atendre les denunciants de Paco Salazar

La secretària d'Igualtat del PSOE reconeix que el partit no va estar a l'altura amb les dones que van denunciar a Paco Salazar i anuncia una revisió del protocol.

Bernabé titlla d’intolerable que Mazón seguisca com a diputat després dels seus missatges amb Pradas en la DANA

La delegada del Govern critica que el expresident mantinga l'escó i l'aforament després de divulgar-se els xats del dia de la DANA amb Salomé Pradas. Assenyala al PP per protegir-lo.

Els Arts estrena Luisa Miller de Verdi amb el debut operístic de sir Mark Elder

El Palau de les Arts presenta el 10 de desembre Luisa Miller de Verdi, amb el debut operístic de sir Mark Elder i direcció escènica de Valentina Carrasco. La producció forma part del 20 aniversari del coliseu valencià.

El sector hoteler de la Comunitat Valenciana preveu una ocupació del 77% en el pont

La Comunitat Valenciana anticipa una ocupació mitjana del 77% en el pont de la Constitució i la Immaculada. València frega el 'ple tècnic' per la Marató i l'interior registra bones xifres.

Jorge Suárez entrega a la jutgessa notes manuscrites seues i de Pradas del Cecopi

El subdirector d'Emergències ha aportat a la instrucció els seus apunts i les notes manuscrites de Salomé Pradas de la reunió del Cecopi del 29 d'octubre. Els documents reflectixen recomanacions considerades per a l'És-Alert que no van arribar a l'avís final.