Plantegen una ‘taxa turística’ que es convertisca en ajudes per emancipar a joves

La vicepresidenta primera i el vicepresident segon de Consell, Mónica Oltra i Héctor Illueca, Proposaran incloure en els pròxims Pressupostos de la Generalitat una «taxa turística» la recaptació es puga destinar a polítiques d’emancipació dels joves, ja siga a través d’ajudes al lloguer, de la promoció d’habitatge públic o altres mecanismes.

No es tractaria d’una taxa única sinó que el seu import s’ha d’ajustar el tipus de destinació o al tipus de turisme, i encara que queda encara molt per detallar, sembla que sí que hi ha acord en què esta recaptació es destinaria a finançar polítiques d’ajudes al lloguer a joves amb dificultats per a l’emancipació.

Així, una de les primeres propostes que es van a estudiar dins d’este gruix inicial dels pressupostos de la Generalitat per 2022 és treure rendiment addicional a les pernoctacions turístiques en la Comunitat Valenciana, Amb esta taxa, similar a les que s’apliquen en ja en altres autonomies com Balears o Catalunya.

Oltra i Illueca consideren necessari augmentar els ingressos i veuen en la taxa turística una opció viable per afavorir l’emancipació amb promocions d’habitatge o ajudes al lloguer. Una proposta, la de la taxa, que no és nova i que ja es va plantejar abans encara que no va prosperar per la negativa del sector turístic i del responsable autonòmic.

 

L’opinió del PSPV

 

Compromís i Unides Podem confien que el PSPV siga receptiu a esta qüestió un cop la pandèmia sembla controlada. No obstant això, tot i que en referència a aspectes més generals com la pujada dels impostos, Puig, que ha estat hui a Sevilla, ha assegurat que «Ara no estem a augmentar els impostos, sinó en racionalitzar bé el que és ja el pastís fiscal».

Últimes notícies

Sumar aplaudix l’expedient al policia que va colpejar per l’esquena a una manifestant a València

Sumar celebra l'obertura d'un expedient disciplinari al policia nacional que va colpejar per l'esquena a una docent durant una protesta a València, mentres Podemos exigix responsabilitats polítiques i advertix sobre la brutalitat policial.

La Casa de la Concòrdia d’Alacant obri com a espai per a la memòria i els valors democràtics

La Casa de la Concòrdia d'Alacant s'inaugura com un espai ciutadà de trobada, memòria democràtica i convivència, acompanyat per l'exposició 'Alacant, Transició i Concòrdia'.

Un helicòpter rescata a un mastí exhaust durant una ruta de muntanya a la Marina Alta

Un mastí d'uns 80 quilos va ser evacuat en helicòpter en La Vall de la Gallinera després de quedar immobilitzat per esgotament a l'inici d'una ruta de muntanya amb el seu amo.

El Festival dels Arts manté les dates i avança el tancament amb més mesures acústiques

El Festival dels Arts se celebrarà els dies 5 i 6 de juny a la Ciutat de les Arts i les Ciències amb noves mesures acústiques, reducció de volum i fi de concerts a la 1 per a minimitzar l'impacte sonor.

La Generalitat obri quasi 70 punts d’atenció presencial per a la renda 2025

La Generalitat posa en marxa l'atenció presencial de la campanya de la renda 2025 amb prop de 70 punts en tota la Comunitat Valenciana per a ajudar gratis a confeccionar i presentar l'IRPF.

La Diputació d’Alacant invertix 170.000 euros per a fer més accessible El Plànol de Sax

La Diputació d'Alacant destina més de 170.000 euros a millorar l'accessibilitat i la senyalització de l'àrea recreativa El Plànol de Sax, reforçant la protecció d'este paratge natural i facilitant les visites de persones amb mobilitat reduïda.

La Fiscalia manté que Juliol d’Espanya va cometre agressió sexual i tracte degradant a dos pacients

Fiscalia i acusacions sostenen que l'ex president de Les Corts i de la Diputació d'Alacant, Juliol d'Espanya, va cometre agressió sexual i tracte degradant a dos pacients i reclamen huit anys de presó.

La Guàrdia Civil investiga una greu agressió amb arma blanca en la zona d’oci de Xàbia

La Guàrdia Civil investiga una agressió amb arma blanca en la zona d'oci nocturn de l'Arenal, a Xàbia, on un home de 36 anys va resultar ferit greu i va haver de ser traslladat a l'hospital.