Plantegen una ‘taxa turística’ que es convertisca en ajudes per emancipar a joves

La vicepresidenta primera i el vicepresident segon de Consell, Mónica Oltra i Héctor Illueca, Proposaran incloure en els pròxims Pressupostos de la Generalitat una «taxa turística» la recaptació es puga destinar a polítiques d’emancipació dels joves, ja siga a través d’ajudes al lloguer, de la promoció d’habitatge públic o altres mecanismes.

No es tractaria d’una taxa única sinó que el seu import s’ha d’ajustar el tipus de destinació o al tipus de turisme, i encara que queda encara molt per detallar, sembla que sí que hi ha acord en què esta recaptació es destinaria a finançar polítiques d’ajudes al lloguer a joves amb dificultats per a l’emancipació.

Així, una de les primeres propostes que es van a estudiar dins d’este gruix inicial dels pressupostos de la Generalitat per 2022 és treure rendiment addicional a les pernoctacions turístiques en la Comunitat Valenciana, Amb esta taxa, similar a les que s’apliquen en ja en altres autonomies com Balears o Catalunya.

Oltra i Illueca consideren necessari augmentar els ingressos i veuen en la taxa turística una opció viable per afavorir l’emancipació amb promocions d’habitatge o ajudes al lloguer. Una proposta, la de la taxa, que no és nova i que ja es va plantejar abans encara que no va prosperar per la negativa del sector turístic i del responsable autonòmic.

 

L’opinió del PSPV

 

Compromís i Unides Podem confien que el PSPV siga receptiu a esta qüestió un cop la pandèmia sembla controlada. No obstant això, tot i que en referència a aspectes més generals com la pujada dels impostos, Puig, que ha estat hui a Sevilla, ha assegurat que «Ara no estem a augmentar els impostos, sinó en racionalitzar bé el que és ja el pastís fiscal».

Últimes notícies

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.

La UV i la UPV passen a classes en línia per l’alerta taronja per pluges

La Universitat de València i la Politècnica han suspés les activitats a l’aire lliure i han passat la docència a línia per l’alerta taronja per pluges activada per Emergències de la Generalitat arran dels avisos d’Aemet.

València proposa Ferran Torres i Grimaldo com a fills adoptius de la ciutat

L’Ajuntament de València ha proposat distingir Ferran Torres i Alejandro Grimaldo com a fills adoptius i Fátima Diame i José Ballester com a fills predilectes en els Honors i Distincions de 2026, que es lliuraran el 6 d’octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

Saint-Supéry tria València Basket per créixer en l’Eurolliga

Mario Saint-Supéry ha explicat que ha triat València Basket per competir en l’Eurolliga, estar prop de casa i seguir creixent com a jugador. El base ha destacat el fitxatge de Mirotic i la confiança en el projecte abans de la Supercopa Endesa.

Alicant tancarà els parcs municipals dijous per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant ha anunciat que clausurarà tots els parcs públics municipals dijous davant l’alerta taronja per pluges i groga per tempestes decretada per Aemet al litoral sud.

Alerta taronja per fortes pluges en tota la província de València i litoral d’Alacant

El Centre de Coordinació d'Emergències ha decretat alerta taronja per fortes pluges este dimecres a l'interior i litoral nord de València i al sud de Castelló, i l'avís s'estendrà dijous al litoral d'Alacant i al litoral sud de València.

Nova campanya de la Generalitat per a deixar de normalitzar la prostitució

La Generalitat ha llançat la campanya 'La prostitución vive aquí' per a conscienciar la ciutadania que la prostitució és violència contra les dones i frenar-ne la demanda en la Comunitat Valenciana.

Sis anys de presó per violar una dona en una vivenda de Vinaròs

La Audiencia Provincial de Castelló ha imposat sis anys de presó a un home per violar una dona en la seua vivenda de Vinaròs en 2021, i tres anys més de presó a un amic seu com a còmplice.