Plantegen una ‘taxa turística’ que es convertisca en ajudes per emancipar a joves

La vicepresidenta primera i el vicepresident segon de Consell, Mónica Oltra i Héctor Illueca, Proposaran incloure en els pròxims Pressupostos de la Generalitat una «taxa turística» la recaptació es puga destinar a polítiques d’emancipació dels joves, ja siga a través d’ajudes al lloguer, de la promoció d’habitatge públic o altres mecanismes.

No es tractaria d’una taxa única sinó que el seu import s’ha d’ajustar el tipus de destinació o al tipus de turisme, i encara que queda encara molt per detallar, sembla que sí que hi ha acord en què esta recaptació es destinaria a finançar polítiques d’ajudes al lloguer a joves amb dificultats per a l’emancipació.

Així, una de les primeres propostes que es van a estudiar dins d’este gruix inicial dels pressupostos de la Generalitat per 2022 és treure rendiment addicional a les pernoctacions turístiques en la Comunitat Valenciana, Amb esta taxa, similar a les que s’apliquen en ja en altres autonomies com Balears o Catalunya.

Oltra i Illueca consideren necessari augmentar els ingressos i veuen en la taxa turística una opció viable per afavorir l’emancipació amb promocions d’habitatge o ajudes al lloguer. Una proposta, la de la taxa, que no és nova i que ja es va plantejar abans encara que no va prosperar per la negativa del sector turístic i del responsable autonòmic.

 

L’opinió del PSPV

 

Compromís i Unides Podem confien que el PSPV siga receptiu a esta qüestió un cop la pandèmia sembla controlada. No obstant això, tot i que en referència a aspectes més generals com la pujada dels impostos, Puig, que ha estat hui a Sevilla, ha assegurat que «Ara no estem a augmentar els impostos, sinó en racionalitzar bé el que és ja el pastís fiscal».

Últimes notícies

Més de 430 milions per a refer l’alcanterillado després de la dana a València

El Govern d’Espanya ha consignat més de 430 milions per a la reconstrucció integral de l’alcanterillado als municipis afectats per la dana i ha invertit 220 milions en la reparació i neteja de cauces, amb actuacions destacades a la província de València.

El PP deixa l’acusació popular en el cas Azud al considerar que la Justícia ja ha actuat

El PP ha decidit retirar-se com a acusació popular en el cas Azud en entendre que la Justícia ja ha fixat els fets en l’auto de procediment abreujat i que els possibles delictes de dirigents del PSPV han prescrit. El síndic popular, Nando Pastor, assegura que la seua eixida no altera el procés ni impedirà que hi haja juí.

Cau a Oriola un dels dotze fugitius britànics més buscats per estafa i blanqueig

La Guàrdia Civil ha detingut a la costa d'Oriola un ciutadà britànic de 51 anys, inclòs en la campanya internacional Most Wanted, condemnat al Regne Unit a huit anys i mig de presó per estafa i blanqueig de capitals. És el segon dels dotze fugitius britànics més buscats localitzat enguany a la província d'Alacant.

Les pluges podrien haver arrossegat més productes tòxics al Magre i agreujar la mort de peixos

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer investiga com les fortes pluges han pogut mobilitzar restes del vessament químic al riu Magre i agreujar la mort de peixos en un tram d’uns deu quilòmetres entre Montroi i Llombai-Alfarp.

Dotze cuiners d’arreu del món reinterpretaran la paella al World Paella Day 2026 a València

Dotze cuiners de dotze països competiran este diumenge al World Paella Day 2026 a València, on el públic podrà vore en directe com interpreten el plat valencià més emblemàtic. L’esdeveniment inclou un programa d’immersió gastronòmica i cultural i paelles populars obertes al veïnat.

Noves ajudes de 536.000 euros pels incendis de Soneja, El Saler i Tuéjar

El Consell ha aprovat un nou decret amb 535.970 euros en ajudes urgents pels danys dels incendis de Soneja, El Saler i Tuéjar, i ha ratificat obres de restauració a la Vall d'Uixó per 2,6 milions.

El Consell demana revisar les alertes d’Aemet per a adaptar-les a la realitat valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha reclamat al Govern central que revise els marges i la regionalització de les alertes d’Aemet, que considera massa exigents en la Comunitat Valenciana. També ha criticat la falta de plans d’emergència en 18 dels 19 embassaments públics valencians.

València mostrarà la Reial Senyera i l’espasa de Jaume I en un 9 d’Octubre històric

València ha preparat un 9 d’Octubre especial amb l’exhibició conjunta de la Reial Senyera i l’espasa de Jaume I i un ampli programa festiu. La celebració recordarà el 750 aniversari de la mort del Conqueridor amb actes cívics, pólvora, música i Moros i Cristians.