Plantegen una ‘taxa turística’ que es convertisca en ajudes per emancipar a joves

Ejemplo de shortcode con estilo
La vicepresidenta primera i el vicepresident segon de Consell, Mónica Oltra i Héctor Illueca, Proposaran incloure en els pròxims Pressupostos de la Generalitat una «taxa turística» la recaptació es puga destinar a polítiques d’emancipació dels joves, ja siga a través d’ajudes al lloguer, de la promoció d’habitatge públic o altres mecanismes. No es tractaria d’una taxa única sinó que […]

La vicepresidenta primera i el vicepresident segon de Consell, Mónica Oltra i Héctor Illueca, Proposaran incloure en els pròxims Pressupostos de la Generalitat una «taxa turística» la recaptació es puga destinar a polítiques d’emancipació dels joves, ja siga a través d’ajudes al lloguer, de la promoció d’habitatge públic o altres mecanismes.

No es tractaria d’una taxa única sinó que el seu import s’ha d’ajustar el tipus de destinació o al tipus de turisme, i encara que queda encara molt per detallar, sembla que sí que hi ha acord en què esta recaptació es destinaria a finançar polítiques d’ajudes al lloguer a joves amb dificultats per a l’emancipació.

Així, una de les primeres propostes que es van a estudiar dins d’este gruix inicial dels pressupostos de la Generalitat per 2022 és treure rendiment addicional a les pernoctacions turístiques en la Comunitat Valenciana, Amb esta taxa, similar a les que s’apliquen en ja en altres autonomies com Balears o Catalunya.

Oltra i Illueca consideren necessari augmentar els ingressos i veuen en la taxa turística una opció viable per afavorir l’emancipació amb promocions d’habitatge o ajudes al lloguer. Una proposta, la de la taxa, que no és nova i que ja es va plantejar abans encara que no va prosperar per la negativa del sector turístic i del responsable autonòmic.

 

L’opinió del PSPV

 

Compromís i Unides Podem confien que el PSPV siga receptiu a esta qüestió un cop la pandèmia sembla controlada. No obstant això, tot i que en referència a aspectes més generals com la pujada dels impostos, Puig, que ha estat hui a Sevilla, ha assegurat que «Ara no estem a augmentar els impostos, sinó en racionalitzar bé el que és ja el pastís fiscal».

Últimes notícies

La Fira de les Comarques s’inaugura hui a Vivers amb entrada gratuïta

La cita reunix 58 destinacions turístiques fins diumenge amb cuina en directe, tastos, música i activitats infantils

Desmantellen un laboratori de cocaïna a Torrevella: cinc detinguts

La Guardia Civil ha desmantellat un laboratori de cocaïna en un habitatge de Torrevella i ha detingut cinc persones. Dos registres han permés localitzar un punt de venda i intervindre droga i efectiu.

Valencia Basket guanya a Milà després de remuntar huit punts

Valencia Basket ha vençut l’Armani Milán per 73-84 en la desena jornada de l’Euroliga. L’equip ha sumat la setena victòria en deu partits després de remuntar huit punts en l’últim quart.

Dotze dels 110 gossos rescatats a Bunyol han mort

Dotze dels 110 gossos trobats encadenats i sense aigua ni menjar a Bunyol han mort per les seqüeles. Un home de 50 anys ha sigut detingut.

Els núvols i les temperatures suaus marcaran el cap de setmana

La Comunitat Valenciana tindrà un cap de setmana estable, amb núvols, temperatures suaus i vent fluix. No s’esperen pluges destacables entre el 6 i el 8 de novembre.

Les víctimes de la dana reclamen viure sense por a Paiporta

Les víctimes de la dana han commemorat a Paiporta el segon aniversari de la tragèdia amb un acte de memòria i una demanda de seguretat.

Sis detinguts de la nova peça del caso Koldo queden en llibertat

La Guardia Civil ha deixat en llibertat les sis persones arrestades en una nova peça del caso Koldo. La investigació aborda presumptes mossegades en contractes d’obra pública.

El PSPV denuncia falta de recursos contra els incendis a Castelló

El PSPV-PSOE ha acusat el PP de retallar recursos d’emergències. La denúncia s’ha fet durant una visita a Artana i Eslida, afectades pels incendis d’este estiu.