13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Fort vent i baixada de temperatures marcaran un cap de setmana més fred i nuvolós en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana encara un cap de setmana dominat pel vent, un descens progressiu de les temperatures i un augment de la nuvolositat. El pronòstic apunta a precipitacions febles i disperses, sobretot a l’interior, mentres la cota de neu anirà baixant a mesura que avance l’episodi, la qual cosa reforça l’ambient més hivernal.

Divendres: ratxes molt fortes a l’interior

Per a este divendres s’anuncien ratxes molt fortes de l’oest en els interiors de Castelló i València durant el matí. El cel començarà poc nuvolós i augmentarà a la vesprada a nuvolós, amb probabilitat de pluges febles i disperses en zones de l’interior. La cota de neu se situarà entorn de 1.300-1.500 metres i les temperatures descendiran, amb una sensació tèrmica més baixa per efecte del vent.

El dissabte començarà amb cel poc nuvolós, però a partir del migdia la nuvolositat augmentarà de sud a nord fins a quedar molt nuvolós o cobert. S’esperen precipitacions generalitzades a la vesprada, més febles i disperses en l’extrem sud. La cota de neu quedarà al voltant de 1.200-1.600 metres i les temperatures tornaran a baixar. El vent bufarà moderat a fort de l’oest, amb ratxes molt fortes en els interiors de Castelló i València al matí, tendint a la vesprada a variable fluix a moderat, la qual cosa afavorirà l’arribada de més núvols i ruixats.

El diumenge portarà intervals nuvolosos i probables precipitacions febles i disperses a l’interior durant el matí, sense descartar-les de forma aïllada en el litoral. La cota de neu descendirà a 1.000-1.400 metres i les temperatures presentaran pocs canvis respecte a la jornada anterior. El vent rolará a oest i nord-oest, moderat a fort, amb probabilitat de ratxes molt fortes en zones altes o exposades de l’interior, mantenint l’ambient fred i augmentant l’opció d’episodis de neu en serres.

Mar alterada en tota la costa

En les aigües de Castelló, al sud es preveuen vents d’oest i sud-oest de força 4 a 6, localment 7 fins a la matinada, amb maror a forta maror. Al nord de la província, el vent d’oest i sud-oest bufarà força 5, amainant prompte a variable 2 a 4, amb forta maror que anirà disminuint a marejadilla. La mar de fons del sud-oest aconseguirà entre 1 i 2 metres.

Enfront de la costa de València, el vent d’oest i sud-oest se situarà en força 4 a 6, localment 7 en el nord fins al matí, amb ratxes i un estat de la mar entre maror i forta maror.

En el litoral d’Alacant, el vent d’oest i sud-oest bufarà força 4 a 6, localment 7 al principi i a la vesprada, amb ratxes. La mar presentarà maror a forta maror i, mar endins, temporalment gruixuda. La mar de fons del sud-oest, d’uns 3 metres a l’inici, disminuirà a 1-2 metres.

En les últimes vint-i-quatre hores, les temperatures extremes registrades en les capitals van ser les següents: Castelló 23,1 i 14,6 graus, València 25,6 i 13,7, i Alacant 24,7 i 11,0. Amb el descens previst, les màximes tendiran a situar-se per davall d’eixos valors i, amb el vent, la sensació de fred serà més acusada.

Últimes notícies

L’ex director d’Emergències ha negat haver accedit ni filtrat l’àudio de Aemet

L'ex director general d'Emergències ha negat haver accedit o filtrat l'àudio de Aemet. Un informe de la Guàrdia Civil li situa entre els qui van copiar la crida, en una causa paral·lela a la gestió de la DANA.

El Govern Basc ha concedit a ‘Txeroki’ la semillibertat de dilluns a divendres

El Govern Basc ha concedit a Garikoitz Aspiazu, Txeroki, un règim de semillibertat de dilluns a divendres amb l'article 100.2. La mesura queda a decisió del Jutjat Central de Vigilància Penitenciària després de l'informe no vinculant de la Fiscalia.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat col·loca sis registres entre els deu més alts

El ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 graus i va situar a la Comunitat entre els principals registres del país, amb sis marques en el top 10.

Ratxes de 148 km/h a Xodos pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

L'episodi manté l'avís groc en quasi tota la Comunitat i ha deixat ratxes molt fortes a Castelló, Alacant i València. A València s'han atés deu servicis pel vent.

Montero lidera la remuntada del València Basket a Tel Aviv: 99-104 en la pròrroga

València Basket es va imposar 99-104 al Hapoel Tel Aviv després d'una pròrroga, remuntant 15 punts amb un descomunal Jean Montero (29 punts, 8 assistències i 4 rebots). El base va sostindre a l'equip i el triple final de Darius Thompson en el temps extra va rematar la victòria.

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació