El València afronta la seua visita al Barça amb una dada que apunta com a estímul: no venç a domicili des de la temporada 2015-16, però en el seu vestuari conviuen quatre jugadors que ja van eixir triomfants a casa blaugrana, encara que amb altres samarretes. José Luis Gayà és l’únic supervivent en la plantilla d’aquell 1-2 al Camp Nou; a la seua experiència se sumen les de Dimitri Foulquier, Stole Dimitrievski i Dani Raba. També Luis Rioja va deixar el seu segell amb un gol d’empat en eixe estadi, malgrat no aconseguir la victòria.
Quatre amb victòries a casa del Barça
Gayà va participar en l’últim triomf del València en terreny culer, el 17 d’abril de 2016. El capità va entrar en els minuts finals per a substituir a Rodrigo Moreno i va formar part d’un 1-2 que es manté com la seua única victòria allí. Aquell precedent, encara que breu en minuts, li aporta memòria competitiva d’un escenari històricament exigent per als blanc-i-negres.
Stole Dimitrievski sap el que és guanyar i deixar la porteria a zero davant el Barça en el seu estadi. El portera va ser titular amb el Rayo Vallecano el 24 d’abril de 2022 al Camp Nou, en un dol decidit molt prompte per un gol d’Álvaro García en el minut 7. L’equip llavors dirigit per Xavi no va aconseguir igualar el marcador i el macedoni va sostindre el 0-1 amb solvència, un context que reforça el seu pes en nits de màxima precisió.
Dimitri Foulquier també va viure una remuntada memorable amb el Granada en la jornada 33 de la temporada 2020-21. El Barça es va avançar amb una miqueta de Leo Messi, però Darwin Machís i Jorge Molina van voltejar el partit al Camp Nou. El lateral va ser titular i va experimentar com un bloc ordenat pot aguantar l’empenyiment local i castigar els seus errors, una lliçó útil de cara a un dol en el qual cada detall compta.
En la passada temporada, Dani Raba va participar en la victòria del Leganés sobre el Barcelona en Montjuïc. El conjunt pepinero es va imposar gràcies a un gol de Sergio González en el quart minut de partit i l’extrem va entrar en el 82 per a substituir a Seydouba Cissé, ajudant a tancar un triomf que va exigir disciplina i ullal per a gestionar el mínim avantatge durant molts minuts.
També hi ha un precedent valuós sense victòria. Luis Rioja, hui al València, va marcar el gol de l’empat per a l’Esportiu Alabés en la campanya 2021-22. Va igualar als tres minuts el punt inicial de Memphis Depay al Camp Nou i va completar els 90, una mostra de personalitat en un escenari de màxima dificultat.
Una estrena i una oportunitat
El pròxim dol es disputarà en l’Estadi Johan Cruyff, un escenari inèdit per a esta visita, el diumenge a les 21.00 hores. Per a un València que encadena des de 2016 sense guanyar a domicili al Barça, els precedents de diversos dels seus futbolistes actuen com a recordatori que la victòria és possible si l’equip competix amb orde, eficàcia i concentració des de l’inici fins al final.