Guaguas defén el seu títol de Copa en una edició inèdita a València

La Copa del Rei de voleibol arriba per primera vegada a València esta setmana, amb La Fonteta com a escenari i el CV Guaguas defenent la corona. El vigent campió partix com a rival a batre davant altres set aspirants que volen alterar els pronòstics, amb l’amfitrió Léleman Conqueridor decidit a secundar-se en la seua afició. L’organització confia a superar els registres d’assistència de les últimes edicions i convertir la cita en un impuls per al torneig.

Huit equips a la recerca del tron

Participen CV Guaguas, Grup Herce Soria Voleibol, Conectabalear CV Manacor, CV Melilla, Pamesa Terol VB, Cisneros La Llacuna, UC3M Voleibol Leganés i Léleman Conqueridor. Acudixen els huit millors de la primera volta de la Superliga Masculina i competiran des dels quarts de final del dijous fins a la final del diumenge, en un format que condensa l’emoció en quatre dies i multiplica la presència d’aficions desplaçades.

El CV Guaguas, líder de lliga i dominador del voleibol nacional, és el favorit. Amb una plantilla pensada també per a Europa, arriba a més com un dels equips classificats per als octaus de la Lliga de Campions. Obri la competició el dijous a les 17.00 enfront del Pamesa Terol VB, un dels clàssics del voleibol espanyol. El quadre turolense, habituat a barallar per títols, buscarà la sorpresa i referendar el seu creixement des de l’arribada de Màxim Torcello a la banqueta al gener. Guaguas ja va revalidar el títol la passada edició, alguna cosa que no ocorria des de feia més d’una dècada, i eixe precedent reforça la seua condició de candidat principal.

En el segon dol del dijous, a les 20.00, el Conectabalear CV Manacor es mesura a l’UC3M Voleibol Leganés, una de les revelacions del curs. Malgrat el seu recent ascens, el conjunt madrileny s’ha mostrat incòmode per a qualsevol en la Superliga i ha forçat partits al límit. De fet, va superar al projecte balear en dos ocasions recents en el quint set, un antecedent que afig picant. Els guanyadors del dijous es veuran en la primera semifinal del dissabte a les 17.00.

La jornada del divendres comença a les 17.00 amb l’encreuament entre Grup Herce Soria Voleibol i Cisneros La Llacuna. Segon en la classificació, Soria es presenta com a alternativa a Guaguas, arriba amb sis triomfs seguits i només dos derrotes en el curs. Davant estarà el bloc de Tenerife, que pretén reivindicar el potencial del voleibol canari més enllà de l’actual campió i fer-se fort en un context de màxima exigència.

A les 20.00, el Léleman Conqueridor s’enfronta al CV Melilla. El conjunt valencià disputa la seua tercera Copa i confia en el factor pista per a firmar la seua primera victòria del curs davant Melilla, rival que li ha derrotat en els dos xocs de Superliga. El premi per als vencedors dels dols del divendres serà una segona semifinal el dissabte a les 20.00, amb el bitllet a la final en joc.

Horaris i escenari

La primera semifinal es disputarà el dissabte a les 17.00 i la segona a les 20.00. La final està fixada per al diumenge 1 de març a les 17.30 en la Font de Sant Lluís. Un pavelló acostumat a grans nits europees amb el València Basket, traslladat esta temporada al Roig Arena, canvia de la pilota taronja a la pilota tricolor per a coronar a un nou campió o assistir a una nova defensa del títol de Guaguas. En paral·lel, l’organització aspira a xifres rècord d’assistència, un objectiu coherent amb el desembarcament del torneig en una plaça amb tradició esportiva i capacitat per a atraure públic.

Amb este panorama, Guaguas arriba com a referència, però la condició de seu, l’estat de forma de Sòria i la competitivitat mostrada per Leganés i Melilla mantenen oberts diversos encreuaments des de l’inici, prometent una edició vibrant a València.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La passarel·la de Picanya s’alça com a símbol de reconstrucció i resiliència després de la DANA

Pilar Bernabé ha destacat que la nova passarel·la de Picanya serà un símbol de reconstrucció després de la DANA. Les obres avancen amb inversions per a reforçar la seua resiliència i restablir connexions sobre el barranc de Poio.

Vox defén la presumpció d’innocència de Mazón i sosté que l’acta és personal

José María Llanos ha evitat valorar l'escrit remés al TSJCV sobre la DANA i ha remarcat que la renúncia a l'escó correspon a cada diputat.

Bernabé retrau la tranquil·litat de Feijóo davant la petició d’investigar a Mazón per la DANA

Pilar Bernabé ha dit que li fan mal i avergonyixen les paraules de Feijóo, que es declara molt tranquil davant la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón per la seua gestió de la DANA. La delegada reclama al PP que li demane l'acta i convertisca el cas en un punt d'inflexió intern.

EMT València suma 26 autobusos elèctrics i híbrids i avança cap a una flota 100% sostenible

EMT València incorpora 26 autobusos elèctrics i híbrids i accelera la renovació de la seua flota amb una inversió de 118 milions i 222 unitats fins a 2027. La Línia 59 connectarà Sociópolis el 9 de març amb cinc autobusos i freqüències de 18 a 21 minuts.

Presó provisional per a tres membres d’una família per la mort d’un veí a Benimàmet

Un jutjat ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al suposat autor material i els seus pares per la mort d'un veí a Benimàmet. L'atac es va produir a les 15.35 del diumenge i la causa seguix oberta per homicidi/assassinat.

La boira causa quatre accidents i tala l’AP-7 a Moncofa: deu ferits

Quatre abastos quasi simultanis amb boira intensa han obligat a tallar l'AP-7 en sentit València a l'altura de Moncofa i Xilxes. Hi ha deu ferits i desviaments actius.

El Govern veu a Carlos Mazón més prop de la banqueta i a les víctimes més prop de justícia

Diana Morant ha sostingut que Carlos Mazón està més prop de la banqueta després de la petició de la jutgessa de Catarroja al TSJ per la gestió de la DANA. Ha defés que és un pas lògic amb indicis suficients i que les víctimes estan més prop de justícia.

El CESID va apuntar que el rei va parlar amb Milans per a evitar danys a la Corona abans del juí del 23F

Els documents del 23F oberts al públic reunixen 153 arxius d'Interior, Defensa i Exteriors. Una nota del CESID de 1982 va donar credibilitat a contactes del rei amb Milans i esmenta Armada.