13.7 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Homenatge al grafiti clàssic en el ‘Serpis Urban Art Project’ de Gandia

 

Gandia ha celebrat el seu programa d’art urbà compromés i solidari que enguany unix el grafiti i el muralisme en una intenció d’homenatjar al grafiti clàssic. Per això, un dels artistes de murals valencians més importants, Hermecé Bichos, ha pintat la paraula ‘Gandia’ en les instal·lacions municipals d’abastiment d’aigües potables, al costat del camp de futbol de Roís de Corella.

 

L’artista ha gastat una tipografia clàssica de la II República, que, a demés, connecta amb l’art mossàrab, que utilitzava les lletres per a fer les creacions artístiques. En este cas, la paraula ‘Gandia’ inclou paisatges representatius de la ciutat, coma ara la Marjal, el Molló, el camp, les tinglades del port o la Torrassa del Pi, emblemes importants d’este municipi de la Safor (València).

 

Hemecé Bichos ha estat durant dos setmanes fent este grafiti que a banda d’incloure els elements representatius, en un segon nivell ha posat  triangles amb colors que representen a tota la ciutadania de Gandia. «Es tracta d’una peça de grafiti gegant, invers, que connecta amb l’art mossàrab» ha explicat l’autor.

 

Tornar a unir el grafiti amb el muralisme

 

«Li devíem al grafiti la presència en el projecte ‘Serpis Urban Art Project’, la unió amb el muralisme. I és que, des de fa uns anys, els camins s’havien separat, sobretot des de l’arribada de les galeries d’art al món del muralisme. Nosaltres volem abastir tot l’art que es fa al carrer», sentencia Bichos.

 

El regidor de Cultura, Nahuel González, junt a un dels coordinadors del projecte municipal d’art urbà compromés i solidari, Serpis Urban Art Project, Eloi Ángel, han volgut agrair el treball de l’artista. El regidor ha animat a la ciutadania a fer-se fotos davant el mural i pujar-les a les xarxes socials amb l’etiqueta: #arturbàGandia.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El València preveu multiplicar per dotze els ingressos amb butaques especials del Nou Mestalla

El club espera multiplicar per dotze els ingressos de les zones amb servicis extra del nou estadi. Presenta un centre d'experiència per a comercialitzar 6.500 seients, una mica més del 9% de l'aforament.

L’assistència al Ciutat de València cau en el primer tram del curs

El Llevant tanca 2025 amb la pitjor entrada del curs en el Ciutat de València. De l'impuls inicial davant Barça i Madrid s'ha passat a 17.346 espectadors.

Marcelino convertix La Ceràmica en un fortí

El Vila-real ha patit només huit derrotes en 41 partits com a local des del retorn de Marcelino. En 2024 i 2025 l'equip només va cedir quatre vegades per any a casa.

La mort del valencianisme en que m’he format

Intentaré seguir treballant com a gramàtic, i mirar, buscar i ajudar a conformar un valencianisme social i polític que no tinga les idees errònies del valencianisme que, este dilluns, vaig vore morir.

El Marató bp Castelló entrega cinc xecs solidaris de 1.200 euros a cinc ONG

L'organització del Marató bp Castelló i 10K FACSA Castelló va entregar cinc xecs de 1.200 euros a Youcanyolé, Telèfon de l'Esperança, AFA Castelló, Asolecas i Antian. La recaptació procedix de l'edició de febrer de 2025 i subratlla l'impacte social de la carrera.

El València entrenarà a Mestalla amb portes obertes el 29 de desembre

El club programarà una sessió oberta a Mestalla el 29 de desembre. Les portes s'obriran a les 10.30 i l'accés requerirà una entrada generada en la web.

David Cantero, millor esportista 2025 del Projecte FER després d’un any d’èxits

El triatleta valencià va ser triat millor esportista 2025 del Projecte FER en la gala nadalenca. La decisió va premiar la seua plata a Austràlia i l'or al Brasil.

2025, any ‘horribilis’ per al futbol femení valencià: descens del València i crisi del Llevant

El futbol femení valencià ha tingut en 2025 el seu any més dur: el València va descendir per primera vegada, el Llevant va tancar l'any sense victòries i el Vila-real es va refer després d'una salvació agònica.