L’incendi de Tibi evoluciona favorablement després de calcinar entre 8 i 10 hectàrees

L’incendi de Tibi continua este dijous en fase d’extinció després de quedar controlat dimecres de vesprada. En les tasques treballen tres unitats terrestres i dos autobombes dels bombers forestals de la Generalitat, a més de dos dotacions del consorci provincial de bombers d’Alacant.

El foc es va originar dimarts a les faldes de la serra del Maigmó, dins del terme municipal de Tibi. Segons les primeres estimacions, l’incendi ha cremat entre 8 i 10 hectàrees i manté una evolució favorable.

Durant la vesprada de dimecres, els mitjans aeris ja van deixar d’actuar davant la bona resposta del dispositiu i l’estabilització del perímetre. La situació va permetre afrontar la nit amb un seguiment terrestre sobre la zona afectada.

El dispositiu es manté sobre el terreny

Al llarg de la nit han romàs a la zona tres dotacions del consorci de bombers d’Alacant i quatre unitats de bombers forestals. Estos efectius han continuat amb les labors de vigilància i rematada per a evitar possibles reactivacions.

L’operatiu es manté este dijous amb mitjans terrestres, una vegada confirmada la millora de l’incendi. La prioritat ara és assegurar completament la zona i culminar l’extinció del foc.

El foc es va declarar a la serra del Maigmó

L’incendi es va declarar en una àrea situada a les faldes del Maigmó, un entorn forestal del municipi de Tibi. Les previsions actuals apunten que l’afectació se situa entre les 8 i les 10 hectàrees.

Els serveis d’emergència destaquen que el comportament del foc ha sigut positiu en les últimes hores. Això ha permés reduir els recursos aeris i centrar els esforços en el control definitiu del perímetre.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les Arts estrena ‘Les filles de Bernarda’, una nova coproducció de dansa amb Taiat Dansa

Les Arts estrena el 17 d’abril ‘Les filles de Bernarda’, una proposta de dansa, música en viu i documental dins de Dansa València.

La Comunitat Valenciana lidera la compra d’habitatge per part d’estrangers no residents a Espanya

La Comunitat Valenciana va concentrar el 40 % de les compres d’habitatge de persones estrangeres no residents en el segon semestre de 2025.

El temps a la Comunitat Valenciana: pujen les temperatures i es manté l’oratge estable

La Comunitat Valenciana viurà dijous i divendres amb cel poc núvol i temperatures a l’alça, amb brumes al litoral i vent fluix.

Intervingut un patinet elèctric que arribava a quasi 90 km/h i conduït per un menor

La Policia Local de Castelló intervé un patinet elèctric que arribava a 89,9 km/h i tramita tres sancions al conductor menor d’edat.

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.