15.3 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

Iniciativa-Compromís crida a eixir a l’ofensiva davant els escàndols de PP, PSOE i Vox

Iniciativa-Compromís encoratja a les esquerres a eixir a l’ofensiva per a oferir una alternativa al caos que atribuïx a la mala gestió i als escàndols de PP, PSOE i Vox, i proposa un front comú que trasllade a la ciutadania que la política és una ferramenta útil.

Ponències i calendari congressual

La Mesa Nacional d’Iniciativa-Compromís ha aprovat les ponències política, estatutària i d’aliances que se sotmetran al debat de la militància de cara al sèptim Congrés del partit ecosocialista, que se celebrarà el 28 de març de 2026. Amb este pas s’obri un període de discussió en els col·lectius locals i comarcals durant les pròximes setmanes, en el qual es podran presentar esmenes abans de l’aprovació definitiva en el Congrés.

En eixe conclave també s’abordarà la renovació dels òrgans de direcció del partit i s’ha triat el lema ‘L’impuls de les esquerres’. La direcció interpreta que el procés congressual ha de servir per a rearmar l’organització, ordenar prioritats i aclarir el seu perfil polític en un context que descriuen com a complex i de fatiga social.

Les ponències proposen una alternativa des de l’esquerra ecofeminista i valencianista que situa el bon viure en el centre. Entre els seus eixos destaquen la transformació ecosocial justa, la defensa dels drets i les llibertats —incloent feminisme, antiracisme i drets digitals i lingüístics—, i una visió valencianista oberta, municipalista, europeista i internacionalista. Amb esta base, Iniciativa-Compromís busca reconstruir una majoria social progressista capaç de recuperar el govern i avançar cap a un País Valencià més just, sostenible i sobirà.

En el pla organitzatiu, el document planteja enfortir el partit mitjançant el creixement de la militància, l’extensió territorial, la formació, la transparència i una comunicació més eficient. També es preveu consolidar el municipalisme i el paper dins de la coalició Compromís, palanques que la formació considera clau per a traduir el seu treball en resultats electorals i en capacitat de govern.

Crítiques a PP, PSOE i Vox i cridada a cooperar

Els portaveus d’Iniciativa-Compromís, Aitana Mas i Alberto Ibáñez, han explicat que la ciutadania necessita certeses i una eixida a la situació política que es viu. Segons han assenyalat, ací són molt conscients del que suposa un govern del PP, ‘i no sols per la seua nefasta i negligent gestió de la dana, sinó també per les retallades massives en servicis públics, privatització d’empreses públiques, supressió de drets o inacció davant el canvi climàtic’.

Advertixen així mateix de l’alternativa d’extrema dreta, ‘amb situacions #greu com el saqueig de la solidaritat de la gent en la dana que només és la punta de l’iceberg del que representa l’acció política de Vox’, i de ‘la corrupció i el masclisme del PSOE, amb un paper important de socialistes valencians’.

A partir d’eixe diagnòstic, defenen que ‘davant esta situació de caos, d’inoperància i de cansament social’ toca eixir a l’ofensiva, reorganitzar a les esquerres transformadores, cooperar i posar-se en un front comú per a fer entendre que la política és útil. En paral·lel, establixen una estratègia proactiva d’aliances per a un context de fragmentació progressista i avanç reaccionari, amb l’objectiu de construir majories estables i transformadores.

La proposta d’aliances fixa com a metes avançar en drets socials, feminisme i una transició ecològica justa, a més de reforçar l’autogovern valencià. La formació sosté que articular estes prioritats des del territori i el municipalisme pot oferir solucions concretes i recuperar la confiança d’una ciutadania que demanda resultats tangibles.

Últimes notícies

Beltrán: ‘Vam ficar el gol, ens vam anar arrere i li vam donar la pilota a ells’

Lucas Beltrán va considerar injusta la derrota del València per 2-1 davant l'Atlètic. Va admetre que, després d'empatar, l'equip va recular i va cedir la possessió, la qual cosa va facilitar el punt decisiu.

2-1: Griezmann decidix a l’Atlètic amb un control i zurdazo davant el València

L'Atlètic es va imposar 2-1 al València gràcies a una acció tècnica de Griezmann a 16 minuts del final. Koke va obrir el marcador i Beltrán va empatar abans del colp definitiu.

Obra d’art de Griezmann decidix el 2-1 de l’Atlètic davant el València

Antoine Griezmann va segellar amb un control i zurdazo el 2-1 de l'Atlètic davant el València després de l'empat de Beltrán. Koke va obrir el marcador i el VAR va intervindre dos vegades.

El Consorci de Bombers de València eleva a 245 els efectius per l’alerta taronja de pluges

El Consorci de Bombers de València ha activat el reforç per alerta taronja i eleva de 175 a 245 els efectius per a afrontar pluges i tempestes. Es demana extremar precaucions, evitar zones inundables i assegurar elements exteriors.

Emergències aconsella limitar desplaçaments i activitats a l’aire lliure per l’alerta de pluges a València

Emergències recomana evitar desplaçaments i ajornar activitats a l'aire lliure davant pluges i tempestes que començaran a mitjanit, amb fins a 170 l/m² en 12 hores.

El PSPV-PSOE demana a Toni González que dimitisca com a alcalde d’Almussafes

La direcció del PSPV-PSOE ha reclamat a Toni González que deixe l'Alcaldia i entregue la seua acta, i ha sol·licitat una gestora en l'agrupació local després de les denúncies. L'alcalde ha deixat els seus càrrecs orgànics i ha demanat suspendre la seua militància, però pretén seguir en el càrrec des del grup mixt.

El València rep al Saragossa de Dubljevic per a afermar el cap de sèrie en la Copa

El València Basket rep al Casademont Zaragoza amb la meta de sumar la seua quarta victòria seguida en l'ACB i consolidar la seua condició de cap de sèrie per a la Copa que es disputa a València.

El València Basket posa a prova la seua reacció en un nou dol davant Saragossa

València Basket es mesura el diumenge a Casademont Zaragoza en la Lliga Femenina Endesa després del colp europeu. Arriba amb la baixa de Raquel Carrera i el possible debut de lliga de Nia Coffey.