Iván, el policia ferit greu al cap ja respon a estímuls i entén quan li parlen

De 600 persones ferides aquesta setmana, 289 són agents policials

De 600 persones ferides esta setmana, 289 són agents policials | València Diari

 

L’agent de la Policia Nacional ferit al cap durant les protestes violentes de Barcelona del passat divendres ja «respon a estímuls». D’eixa manera ho ha anunciat el Sindicat Unificat de Policia (SUP) en les xarxes socials, a on també ha avançat que l’altre agent ferit ha sigut operat del braç dret i, en els pròxims dies, serà traslladat a Galícia per a que continue recuperant-se.

 

«No és vandalisme, sinó terrorisme»

Iván, l’agent natural de Vigo de 41 anys i pare de dos fills, va patir ferides molt greus a conseqüència d’un traumatisme cranioencefàlic provocat per una llamborda, amb complexió de dos vèrtebres i complicacions en els pulmons. Des de divendres ha estat ingressat en l’UCI d’un hospital de Barcelona, a on continua amb respiració assistida i en estat greu, tot i que ha anat evolucionant favorablement. Ara, «respon a estímuls i entén quan li parlen», però encara «continua baix els efectes de la sedació».

 

En diferents punts del territori valencià, moltes persones es manifesten per a donar suport als policies que han resultat ferits durant la  setmana passada en Barcelona. Amb un total de 600 persones ferides, de les que deu estan hospitalitzades –l’agent molt greu i sis persones greus–, i 289 són agents policials; i 199 detinguts, dels que 30 han ingressat a presó, amb un cost de més de 2,7 milions d’euros en danys.

 

Per altra part, la dona d’un dels policies que han resultat ferits i es troben ingressats ha explicat en l’‘ABC’ que el seu home «va ser ferit al cap amb un objecte contundent i gran», però «no saben si va ser una bola o una llamborda», a pesar de què, «l’impacte li va fer perdre el coneiximent i el van rescatar els seus companys». També ha confirmat que l’agent, una volta va recobrar la consciència, li va dir que «mai havia vist una brutalitat i una organització tan bèstia. No ho veia com a vandalisme, sinó com a terrorisme».

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.

Rescatats dos banyistes arrossegats per un fort corrent a la cala del Moraig

Dos persones que feien paddle surf a la cala del Moraig, al Poble Nou de Benitatxell, han sigut rescatades després de quedar arrossegades per forts corrents causats per un canvi sobtat d’oratge. El telèfon mòbil protegit que portaven ha sigut clau per a localitzar-les després de quasi dos hores de búsqueda.

Així afectarà l’oratge a la visió de l’eclipsi solar des de Castelló i Alacant

L’eclipsi solar d’este dimecres es preveu amb cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló i a l’interior nord d’Alacant.

Compromís acusa Catalá de posar els joves a la cua davant el turisme

Compromís assegura que l’infobaròmetre municipal sobre la joventut evidencia greus dificultats per accedir a una vivenda i critica que el govern de Catalá prioritza el turisme. El sondeig mostra que més de la mitat dels jóvens de València encara no s’han emancipat.

La Comunitat Valenciana s’oferix per a ajudar Colòmbia després del terratrémol

La Generalitat ha expressat les seues condolences per les víctimes del terratrémol de Colòmbia i s’ha posat a disposició per a col·laborar en la resposta humanitària, especialment a través de les ONG valencianes que treballen en el país.

Pinedo atura per l’eclipse les seues històriques Corregudes de Joies

La pedania de Pinedo està celebrant les seues Corregudes de Joies, una tradició de més de 180 anys que s’interromprà demà per l’eclipse i es reprendrà dijous a la platja.

Víctor Chust augura un Elche molt compacte i amb fam de LALIGA

El central valencià de l’Elche, Víctor Chust, assegura que es veurà un equip molt compacte i compromés i destaca el rècord de 27.000 abonats per a la nova temporada de LALIGA.