Iván, el policia ferit greu al cap ja respon a estímuls i entén quan li parlen

De 600 persones ferides aquesta setmana, 289 són agents policials

De 600 persones ferides esta setmana, 289 són agents policials | València Diari

 

L’agent de la Policia Nacional ferit al cap durant les protestes violentes de Barcelona del passat divendres ja «respon a estímuls». D’eixa manera ho ha anunciat el Sindicat Unificat de Policia (SUP) en les xarxes socials, a on també ha avançat que l’altre agent ferit ha sigut operat del braç dret i, en els pròxims dies, serà traslladat a Galícia per a que continue recuperant-se.

 

«No és vandalisme, sinó terrorisme»

Iván, l’agent natural de Vigo de 41 anys i pare de dos fills, va patir ferides molt greus a conseqüència d’un traumatisme cranioencefàlic provocat per una llamborda, amb complexió de dos vèrtebres i complicacions en els pulmons. Des de divendres ha estat ingressat en l’UCI d’un hospital de Barcelona, a on continua amb respiració assistida i en estat greu, tot i que ha anat evolucionant favorablement. Ara, «respon a estímuls i entén quan li parlen», però encara «continua baix els efectes de la sedació».

 

En diferents punts del territori valencià, moltes persones es manifesten per a donar suport als policies que han resultat ferits durant la  setmana passada en Barcelona. Amb un total de 600 persones ferides, de les que deu estan hospitalitzades –l’agent molt greu i sis persones greus–, i 289 són agents policials; i 199 detinguts, dels que 30 han ingressat a presó, amb un cost de més de 2,7 milions d’euros en danys.

 

Per altra part, la dona d’un dels policies que han resultat ferits i es troben ingressats ha explicat en l’‘ABC’ que el seu home «va ser ferit al cap amb un objecte contundent i gran», però «no saben si va ser una bola o una llamborda», a pesar de què, «l’impacte li va fer perdre el coneiximent i el van rescatar els seus companys». També ha confirmat que l’agent, una volta va recobrar la consciència, li va dir que «mai havia vist una brutalitat i una organització tan bèstia. No ho veia com a vandalisme, sinó com a terrorisme».

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’acampada per la vivenda a València reubicarà les tendes per no interferir en el 9 d’Octubre

Les persones acampades per la vivenda en la plaça de l’Ajuntament de València reorganitzaran i mouran les més de 500 tendes perquè puguen celebrar-se amb normalitat els actes del 9 d’Octubre. El col·lectiu manté la protesta de forma indefinida fins aconseguir les seues reivindicacions i compta amb coordinació policial per motius de seguretat.

Tres detinguts a Borriana en una vivenda usada per a vendre droga

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones a Borriana acusades de tràfic de drogues i pertinença a grup criminal, després d’un registre en una vivenda on han trobat diverses substàncies estupefaents i material per a la seua distribució.

Mitjans i la Generalitat subscriuen un conveni de col·laboració per a impulsar els mitjans de comunicació valencians

L’acord, dotat amb 10.000 euros, reforça la col·laboració institucional i el compromís de Mitjans amb la representació i defensa del sector de la comunicació a la Comunitat Valenciana

Investigat a Torrent per empadronar estrangers de manera fraudulenta a canvi de diners

Un home de 39 anys ha sigut detingut a Torrent acusat d’empadronar irregularment estrangers en vivendes on no residien, presumptament cobrant fins a 1.000 euros per persona.

Intervenen quasi tona i mitja de cocaïna en un ferri arribat a València des d’Eivissa

L’Agència Tributària ha intervingut 1.420 pastilles de cocaïna, d’un pes pròxim a tona i mitja, en un ferri procedent d’Eivissa cap a València i ha detingut el conductor del vehicle on viatjava la droga.

Diversos veïns atesos per fum en l’incendi d’un edifici a San Vicente del Raspeig

Diversos veïns han hagut de ser atesos per intoxicació de fum després d’un incendi en un edifici de quatre altures al nucli urbà de San Vicente del Raspeig, a la província d’Alacant.

Oporto es quedarà amb l’eixida de The Ocean Race a partir de 2030 i rellevarà Alacant

Oporto serà la nova seu mundial de The Ocean Race des de 2028 i acollirà les eixides de 2030, 2034 i 2038, mentres Alacant manté la partida de 2027 i negocia la seua continuïtat amb la Generalitat Valenciana i l’Ajuntament.

Sanitat generalitzarà la prescripció diferida d’antibiòtics per a evitar tractaments innecessaris

L’Aemps està treballant amb les comunitats autònomes per a estendre la prescripció diferida d’antibiòtics i retirar les caixes de 30 comprimits en 2027, amb l’objectiu de reduir el consum injustificat i frenar les resistències.