11.2 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Iván, el policia ferit greu al cap ja respon a estímuls i entén quan li parlen

De 600 persones ferides aquesta setmana, 289 són agents policials

De 600 persones ferides esta setmana, 289 són agents policials | València Diari

 

L’agent de la Policia Nacional ferit al cap durant les protestes violentes de Barcelona del passat divendres ja «respon a estímuls». D’eixa manera ho ha anunciat el Sindicat Unificat de Policia (SUP) en les xarxes socials, a on també ha avançat que l’altre agent ferit ha sigut operat del braç dret i, en els pròxims dies, serà traslladat a Galícia per a que continue recuperant-se.

 

«No és vandalisme, sinó terrorisme»

Iván, l’agent natural de Vigo de 41 anys i pare de dos fills, va patir ferides molt greus a conseqüència d’un traumatisme cranioencefàlic provocat per una llamborda, amb complexió de dos vèrtebres i complicacions en els pulmons. Des de divendres ha estat ingressat en l’UCI d’un hospital de Barcelona, a on continua amb respiració assistida i en estat greu, tot i que ha anat evolucionant favorablement. Ara, «respon a estímuls i entén quan li parlen», però encara «continua baix els efectes de la sedació».

 

En diferents punts del territori valencià, moltes persones es manifesten per a donar suport als policies que han resultat ferits durant la  setmana passada en Barcelona. Amb un total de 600 persones ferides, de les que deu estan hospitalitzades –l’agent molt greu i sis persones greus–, i 289 són agents policials; i 199 detinguts, dels que 30 han ingressat a presó, amb un cost de més de 2,7 milions d’euros en danys.

 

Per altra part, la dona d’un dels policies que han resultat ferits i es troben ingressats ha explicat en l’‘ABC’ que el seu home «va ser ferit al cap amb un objecte contundent i gran», però «no saben si va ser una bola o una llamborda», a pesar de què, «l’impacte li va fer perdre el coneiximent i el van rescatar els seus companys». També ha confirmat que l’agent, una volta va recobrar la consciència, li va dir que «mai havia vist una brutalitat i una organització tan bèstia. No ho veia com a vandalisme, sinó com a terrorisme».

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un estudi conclou que el part en l’aigua reduïx intervencions i millora els resultats

Un estudi de l'UJI i Fisabio a l'Hospital de La Plana associa el part en l'aigua amb més parts vaginals espontanis, menys instrumental i millors resultats neonatals enfront de l'epidural. Les dades reforcen que la immersió afavorix la fisiologia del part i reduïx la medicalització en embarassos de baix risc

Pérez Llorca insistix al Govern que autoritze la Llei de Costas valenciana després del temporal

El president ha reiterat en FITUR la seua petició perquè l'Executiu done llum verda a la norma i poder actuar davant els danys en el litoral. També ha anunciat 2 milions per a un pla de millora de platges.

Pérez Llorca lamenta que en la Comunitat no s’hagen complit més de la mitat de les millores ferroviàries

El president ha assegurat que en la Comunitat Valenciana no s'han complit més de la mitat de les previsions de millora ferroviària i ha reclamat complir els compromisos, amb especial focus en Rodalia.

Cinc anys de presó en mòdul psiquiàtric per intentar matar a un taxista a Elda

L'Audiència d'Alacant ha imposat cinc anys per temptativa d'assassinat a l'autor de l'atac a un taxista a Elda després d'un acord amb la Fiscalia. Complirà la pena en el mòdul psiquiàtric per alteració psíquica benvolguda com a eximent incompleta.

Pérez Llorca cita el dimarts als síndics de Les Corts per a arribar a acords

El president ha convocat el 27 de gener als síndics de PSPV, Compromís i Vox al Palau per a una ronda de treball. Busca acords i apel·la al respecte institucional.

Detinguts a València dos jóvens per segrestar un home i demanar 15.000 euros per a alliberar-lo

La Policia Nacional ha detingut a València a dos hòmens de 23 i 25 anys per retindre a un altre en un domicili i exigir-li 15.000 euros per a alliberar-lo. La víctima col·laborava en estafes per 'phishing' i va ser retinguda quan va voler abandonar l'organització.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promocionar la Comunitat Valenciana en mercats exterior i nacional

El president ha anunciat una inversió extraordinària de 10 milions que se suma al pla anual fins a 19 milions per a promocionar la Comunitat a Espanya i fora. Presentat durant el Dia de la Comunitat Valenciana en Fitur, serà la major campanya publicitària de la Generalitat.

Veïns de Sagunt han denunciat abandó institucional després de la borrasca Harry

L'Associació Veïnal de Almardà, Corint i Malva-rosa ha denunciat que la borrasca Harry ha evidenciat un abandó institucional i una erosió imparable. Exigixen defenses reals, un pla tècnic i l'execució urgent del projecte de regeneració.