19.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Iván, el policia ferit greu al cap ja respon a estímuls i entén quan li parlen

De 600 persones ferides aquesta setmana, 289 són agents policials

De 600 persones ferides esta setmana, 289 són agents policials | València Diari

 

L’agent de la Policia Nacional ferit al cap durant les protestes violentes de Barcelona del passat divendres ja «respon a estímuls». D’eixa manera ho ha anunciat el Sindicat Unificat de Policia (SUP) en les xarxes socials, a on també ha avançat que l’altre agent ferit ha sigut operat del braç dret i, en els pròxims dies, serà traslladat a Galícia per a que continue recuperant-se.

 

«No és vandalisme, sinó terrorisme»

Iván, l’agent natural de Vigo de 41 anys i pare de dos fills, va patir ferides molt greus a conseqüència d’un traumatisme cranioencefàlic provocat per una llamborda, amb complexió de dos vèrtebres i complicacions en els pulmons. Des de divendres ha estat ingressat en l’UCI d’un hospital de Barcelona, a on continua amb respiració assistida i en estat greu, tot i que ha anat evolucionant favorablement. Ara, «respon a estímuls i entén quan li parlen», però encara «continua baix els efectes de la sedació».

 

En diferents punts del territori valencià, moltes persones es manifesten per a donar suport als policies que han resultat ferits durant la  setmana passada en Barcelona. Amb un total de 600 persones ferides, de les que deu estan hospitalitzades –l’agent molt greu i sis persones greus–, i 289 són agents policials; i 199 detinguts, dels que 30 han ingressat a presó, amb un cost de més de 2,7 milions d’euros en danys.

 

Per altra part, la dona d’un dels policies que han resultat ferits i es troben ingressats ha explicat en l’‘ABC’ que el seu home «va ser ferit al cap amb un objecte contundent i gran», però «no saben si va ser una bola o una llamborda», a pesar de què, «l’impacte li va fer perdre el coneiximent i el van rescatar els seus companys». També ha confirmat que l’agent, una volta va recobrar la consciència, li va dir que «mai havia vist una brutalitat i una organització tan bèstia. No ho veia com a vandalisme, sinó com a terrorisme».

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Retards en L1 i L2 de Metrovalencia per un senglar en les vies

La presència d'un senglar en les vies entre Burjassot, Entroncament i Campanar ha obligat a reduir la velocitat i ha generat demores en L1 i L2, mentres el Seprona intenta capturar-ho.

Rescaten a un matrimoni atrapat en esfondrar-se el sostre de la seua vivenda a Elda

Un matrimoni ha sigut rescatat després de quedar atrapat per la solsida del sostre de la seua vivenda de dos plantes a Elda. Els dos han sigut traslladats a l'hospital després de la primera assistència.

Localitzen en el Palau de Llíria ‘La Camusa’ de Sorolla, desapareguda des dels 70

La Policia Nacional ha recuperat el retrat 'La Camusa' de Joaquín Sorolla en el Palau de Llíria, al costat de dos obres de José Moreno Carbonero. Les peces van pertànyer a l'extinta Societat Espanyola d'Amics de l'Art i passaran a la disposició de l'Estat en constatar-se la seua titularitat pública.

Catorze artistes valencians exploren el cos en ‘Cos. Resistència. Combat’

L'esbarzer de la Saïdia inaugura este divendres 'Cos. Resistència. Combat', amb 14 artistes valencians que exploren el cos com a territori de resistència des de l'esport, la sexualitat i la guerra. La mostra recorre a fotografia, il·lustració, escultura, videoart i performance i inclou un homenatge a Roberta Marrero.

Localitzen en el Palau de Llíria el quadre de Sorolla ‘La Camusa’, desaparegut en els 70

La Policia ha recuperat el retrat d'Isabel de Borbó pintat per Sorolla, al costat de dos obres de Moreno Carbonero, després de rastrejar la seua procedència a Llíria. Les peces van pertànyer a l'extinta Societat Espanyola d'Amics de l'Art i passaran a la disposició de l'Estat.

El BOE detalla la Comissió Mixta després de la dana i fixa la seua estrena el 18 de febrer

El BOE publica el Reial decret que crea la Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana en la Comunitat Valenciana. La primera reunió està prevista per al 18 de febrer.

Kenneth encara el Benidorm Fest com a favorit amb ‘Els ulls no mentixen’

L'artista arriba al compte arrere del Benidorm Fest com un dels més votats en reproduccions amb 'Els ulls no mentixen', a punt del milió, i promet un directe explosiu.

Detinguts a València un notari i dos advocats per espoli a una octogenària amb alzheimer

La Policia Nacional ha arrestat a València a un notari, dos advocats i altres dos persones pel presumpte espoli del patrimoni d'una dona de 80 anys amb alzheimer. Les operacions van incloure vendes infravalorades, doble assessorament i un intent de suprimir el seu usdefruit.