Iván, el policia ferit greu al cap ja respon a estímuls i entén quan li parlen

Ejemplo de shortcode con estilo
De 600 persones ferides esta setmana, 289 són agents policials | València Diari   L’agent de la Policia Nacional ferit al cap durant les protestes violentes de Barcelona del passat divendres ja «respon a estímuls». D’eixa manera ho ha anunciat el Sindicat Unificat de Policia (SUP) en les xarxes socials, a on també ha avançat […]
De 600 persones ferides aquesta setmana, 289 són agents policials

De 600 persones ferides esta setmana, 289 són agents policials | València Diari

 

L’agent de la Policia Nacional ferit al cap durant les protestes violentes de Barcelona del passat divendres ja «respon a estímuls». D’eixa manera ho ha anunciat el Sindicat Unificat de Policia (SUP) en les xarxes socials, a on també ha avançat que l’altre agent ferit ha sigut operat del braç dret i, en els pròxims dies, serà traslladat a Galícia per a que continue recuperant-se.

 

«No és vandalisme, sinó terrorisme»

Iván, l’agent natural de Vigo de 41 anys i pare de dos fills, va patir ferides molt greus a conseqüència d’un traumatisme cranioencefàlic provocat per una llamborda, amb complexió de dos vèrtebres i complicacions en els pulmons. Des de divendres ha estat ingressat en l’UCI d’un hospital de Barcelona, a on continua amb respiració assistida i en estat greu, tot i que ha anat evolucionant favorablement. Ara, «respon a estímuls i entén quan li parlen», però encara «continua baix els efectes de la sedació».

 

En diferents punts del territori valencià, moltes persones es manifesten per a donar suport als policies que han resultat ferits durant la  setmana passada en Barcelona. Amb un total de 600 persones ferides, de les que deu estan hospitalitzades –l’agent molt greu i sis persones greus–, i 289 són agents policials; i 199 detinguts, dels que 30 han ingressat a presó, amb un cost de més de 2,7 milions d’euros en danys.

 

Per altra part, la dona d’un dels policies que han resultat ferits i es troben ingressats ha explicat en l’‘ABC’ que el seu home «va ser ferit al cap amb un objecte contundent i gran», però «no saben si va ser una bola o una llamborda», a pesar de què, «l’impacte li va fer perdre el coneiximent i el van rescatar els seus companys». També ha confirmat que l’agent, una volta va recobrar la consciència, li va dir que «mai havia vist una brutalitat i una organització tan bèstia. No ho veia com a vandalisme, sinó com a terrorisme».

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Centre del Carme dedica a Halloween una visita a l’obra de Segrelles

El Centre del Carme ha organitzat per al 28 d’octubre una visita guiada sobre el terror en l’obra de José Segrelles. L’exposició es podrà vore fins a gener de 2027.

Alicante Smartphone Film Festival repartirà 2.000 euros en premis al novembre

El festival celebrarà la cinquena edició del 16 al 21 de novembre a Alacant, amb projeccions, tallers i més de 200 curtmetratges rebuts.

Pérez Llorca reclama que Feijóo incorpore veus valencianes al Govern

Juanfran Pérez Llorca ha defensat que Alberto Núñez Feijóo compte amb valencians en un futur Govern i ha demanat diàleg després de les eleccions generals del 29 de novembre.

La Universitat d’Alacant liderarà una aliança de 11 universitats europees

La Universitat d’Alacant ha assumit la presidència de T4EU amb una agenda centrada en la innovació blava i verda i la cooperació entre universitats.

Gil Lázaro situa el 29N entre «Espanya i canvi» o «Sánchez i caos»

El candidat de Vox al Congrés per València ha defensat el seu missatge per al 29 de novembre i ha avançat una campanya intensa, encara que és «moderadament optimista».

Les explotacions afectades per la dana Adam podran rebre ajudes de fins a 15.000 euros

La Generalitat ha convocat sis milions d’euros per a les explotacions agrícoles i ramaderes afectades per la dana Adam. Les sol·licituds es podran presentar del 2 de novembre a l’1 de febrer de 2027.

Elx troba un capitell andalusí dels segles X i XI als Banys Àrabs

Les excavacions als Banys Àrabs d’Elx han recuperat un capitell andalusí dels segles X i XI i un fust de pedra calcària. Les peces s’estudien al MAHE.

Morant alerta del coste de desacreditar la ciencia y la investigación

Diana Morant ha reivindicat a Vitoria la ciència davant del negacionisme i ha advertit dels efectes de retallar la investigació i perdre talent.