500 manifestants en solidaritat amb l’independentisme català en València

Imatge de la manifestació independentista de València del 20 d'octubre

Imatge de la manifestació independentista de València del 20 d’octubre | Agències

 

Una protesta en la plaça de l’Ajuntament de València ha reivindicat, durant la vesprada d’este diumenge, la «llibertat dels presos polítics» i ha condemnat la «repressió», segons paraules dels assistents, que s’aplica en Catalunya.

 

Els manifestants s’han congregat en el centre de la Ciutat de València a partir de les 19.00 hores d’este diumenge, en una mobilització impulsada per Esquerra Republicana del País Valencià, Esquerra Valenciana i Jovent Republicà al País Valencià. La convocatòria no s’havia comunicat a la Delegació del Govern, segons han informat fonts de la mateixa.

 

Les persones que s’han ajuntat en la zona han corejat consignes com ‘Esta sentència també és violència’ i ‘Solidaritat amb el poble català’, a banda de crits contra l’actuació policial d’esta setmana passada en Barcelona, arran del caos registrat en Catalunya.

 

 

 

Poc després de començada esta concentració, cap a les 20.00 hores, un grup aïllat de contramanifestants s’ha congregat davall del balcó de l’Ajuntament i ha desplegat banderes d’Espanya. Agents de la Policia Nacional han format un cordó policial entre els dos grups per a evitar incidents.

 

D’una part, els simpatitzants amb els líders independentistes han corejat missatges com ‘Amb eixa bandera farem una foguera’ i, per un l’altre, els contramanifestants han contestat ‘Som valencians, mai catalans’. Finalment, els contramanifestants s’han retirat. Posteriorment, la concentració ha derivat en una marxa que ha anat pel carrer de les Barques en direcció cap al carrer de Colom.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Rafa Mir, condemnat a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

La Secció Quarta de l'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions, i ha imposat també dos anys de presó a un segon acusat, també futbolista i amic seu. La sentència no és ferma i fixa indemnitzacions econòmiques per a les víctimes.

Sara Sorribes confia a tornar al seu màxim nivell: encara em queda corda

La tenista castellonenca Sara Sorribes assegura que encara li queda corda per a competir al màxim nivell després de la seua retirada temporal i manté com a objectiu tornar a representar Espanya i ser als Jocs de Los Angeles 2028.

Rafa Mir, condemnat a 8 anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

L'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a 8,5 anys de presó per un delicte d'agressió sexual i un altre de lesions. Un segon acusat ha rebut 2 anys de presó i tots dos hauran d'indemnitzar les víctimes amb més de 70.000 euros.

Rafa Mir és condemnat a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

La Secció Quarta de l'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a huit anys i mig de presó per un delicte d'agressió sexual i un altre de lesions, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

La nova campanya ‘En mi silla mando yo’ reivindica l’autonomia real de les persones amb diversitat funcional

Codifiva presentarà divendres en el MuVIM la campanya 'En mi silla mando yo', que defensa l'autonomia de les persones amb discapacitat més enllà de la mobilitat física i reclama un canvi en la mirada social.

Catalá admet en el Congrés que el pla municipal va fallar el dia de la DANA a València

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reconegut en la comissió del Congrés que investiga la riuada del 29 d’octubre de 2024 que el pla d’actuació municipal va fallar perquè no contemplava risc d’inundació en les pedanies del sud més afectades, on van morir 17 persones.

València Basket inicia la final de la Lliga Endesa amb pista a favor davant el Barcelona

València Basket i Barcelona reediten des de dijous la final de la Lliga Endesa de 2003, però ara amb factor pista taronja i més experiència per als valencians.

CCOO alerta d’un possible control horari al professorat en juliol sense pacte previ

CCOO-PV denuncia que Educacio vol implantar sistemes de control horari al professorat en juliol sense negociacio ni cobertura normativa clara, mentre la Conselleria assegura que no hi ha novetats respecte a altres cursos.