500 manifestants en solidaritat amb l’independentisme català en València

Imatge de la manifestació independentista de València del 20 d'octubre

Imatge de la manifestació independentista de València del 20 d’octubre | Agències

 

Una protesta en la plaça de l’Ajuntament de València ha reivindicat, durant la vesprada d’este diumenge, la «llibertat dels presos polítics» i ha condemnat la «repressió», segons paraules dels assistents, que s’aplica en Catalunya.

 

Els manifestants s’han congregat en el centre de la Ciutat de València a partir de les 19.00 hores d’este diumenge, en una mobilització impulsada per Esquerra Republicana del País Valencià, Esquerra Valenciana i Jovent Republicà al País Valencià. La convocatòria no s’havia comunicat a la Delegació del Govern, segons han informat fonts de la mateixa.

 

Les persones que s’han ajuntat en la zona han corejat consignes com ‘Esta sentència també és violència’ i ‘Solidaritat amb el poble català’, a banda de crits contra l’actuació policial d’esta setmana passada en Barcelona, arran del caos registrat en Catalunya.

 

 

 

Poc després de començada esta concentració, cap a les 20.00 hores, un grup aïllat de contramanifestants s’ha congregat davall del balcó de l’Ajuntament i ha desplegat banderes d’Espanya. Agents de la Policia Nacional han format un cordó policial entre els dos grups per a evitar incidents.

 

D’una part, els simpatitzants amb els líders independentistes han corejat missatges com ‘Amb eixa bandera farem una foguera’ i, per un l’altre, els contramanifestants han contestat ‘Som valencians, mai catalans’. Finalment, els contramanifestants s’han retirat. Posteriorment, la concentració ha derivat en una marxa que ha anat pel carrer de les Barques en direcció cap al carrer de Colom.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Villarreal busca a la Ceràmica la primera victòria davant un Betis en ratxa

El Villarreal rep este dilluns un Betis en plena eufòria, després de tres derrotes seguides, sense poder fallar més en Lliga. El conjunt verd-i-blanc arriba amb molta moral després de batre el Real Madrid i el Lille en Champions.

Noves ajudes de 5,6 milions per a comprar més de 1.200 vehicles elèctrics

Ivace+i ha concedit 5,6 milions d’euros per a la compra de 1.249 vehicles elèctrics dins del programa Moves 2025, amb subvencions de fins a 7.000 euros per vehicle. La Conselleria d’Indústria destaca que el transport és el sector amb més consum d’energia a la Comunitat Valenciana.

Nou servici a Dénia per a controlar el dolor agut després de grans cirurgies

L’Hospital Universitari de Dénia ha posat en marxa una Unitat de Dolor Agut per a pacients hospitalitzats després de cirurgies majors, amb tècniques avançades de control del dolor i seguiment personalitzat durant l’ingrés.

El Castelló signa el millor inici lluny de Castalia en 104 anys

El CD Castellón ha guanyat els tres primers partits com a visitant en LaLiga Hypermotion, fita inèdita en els seus 104 anys, i es manté líder en solitari abans de rebre el Tenerife a Castalia.

Morcillo assegura que l’Elx competirà sense por davant el Madrid

Javier Morcillo, migcampista de l’Elx, garantix que l’equip competirà al màxim davant el Real Madrid este dimarts al Martínez Valero i agraïx el suport incondicional de l’afició franjiverda.

Rescaten amb helicòpter un cavall que havia caigut a un estany a Cullera

Els bombers han alçat amb un helicòpter un cavall que havia quedat atrapat en un estany del Brosquil, a Cullera, i no podia eixir pel seu propi peu. L’animal es troba en bon estat i ja ha sigut retornat al seu amo.

Diumenge assolellat i amb temperatures en lleu ascens a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge una jornada majoritàriament assolellada, amb temperatures màximes en lleuger ascens i vent fluix que girarà a llevant a migdia.

Un incendi en una vivenda de Dénia obliga a evacuar un edifici de cinc altures

Un incendi declarat en una vivenda de l’avinguda Ramón Ortega de Dénia ha obligat a desallotjar un edifici de cinc altures. Una família ha sigut atesa per inhalació de fum, però els residents han pogut tornar després a casa.