Vídeos: Dos detinguts i dos policies ferits en la manifestació independentista de València

Policies reduint manifestant independentista en València

Policies reduint manifestant independentista en València | Agències

 

Dos persones han sigut detingudes en la manifestació convocada este divendres de vesprada en València contra la sentència dels líders del ‘Procés’ català. A més, dos agents de la Policia que han resultat ferits amb contusions han sigut traslladats a un centre hospitalari, tot i que el seu estat no presenta gravetat, han informat fonts de la Delegació del Govern.

 

Les mateixes fonts han afegit que, d’altra part, se sancionarà a les persones que han cridat a través de les xarxes socials a assistir a una contramanifestació d’ultradreta en resposta a la primera, ja que es tracta d’una acció que no havia sigut comunicada i, per tant, no tenia els permisos adequats.

 

Manifestació independentista València 18 octubre 2019

Manifestació independentista en València 18 octubre 2019 | Agències

 

El col·lectiu ‘Solidàries contra la repressió’ havia convocat per a esta vesprada en la plaça dels Pinazos, a on es troba la Delegació del Govern en ple centre de la Ciutat de València, una concentració per a denunciar el que qualifiquen com a «repressió de l’Estat i la Generalitat de Catalunya». Allí s’han reunit per a mostrar el seu suport a la «revolta popular catalana», tal com es llegia en pancartes que s’han exhibit al costat d’algunes banderes independentistes.

 

 

Cordó policial per a evitar que es trobaren

En resposta a eixa convocatòria, els ‘Grups de Defensa de València havien animat a «prendre la plaça abans que ells, si no vols que en València passe demà el que està passant en Catalunya». També el partit extremista España 2000 havia cridat a acudir amb un missatge en internet del seu president, José Luis Roberto, que afirmava: «Jo estaré esta vesprada plantant cara al separatisme ¿I tu?».

 

Això ha fet que coincidiren els dos grups, cosa que ha obligat a la Policia Nacional a formar un cordó de seguretat per a evitar incidents en trobar-se. També s’ha desplaçat fins al lloc el delegat del Govern, Juan Carlos Fulgencio.

 

 

Els ultres portaven ensenyes d’Espanya i una bandera de la Falange i cridaven consignes com «Unidad nacional» o «Viva España». Per l’altra part, els participants de la manifestació autoritzada responien amb càntics com «Vosaltres, feixistes, sou els terroristes».

 

Una volta la contraprotesta s’ha dissolt, part dels manifestants a favor dels líders independentistes han continuat la marxa pel carrer de Colom, el carrer de Xàtiva i fins a la plaça de Sant Agustí. Ha sigut ja en el final de la manifestació, en el moment en què la Policia els ha demanat que ocuparen només un carril de la calçada per a començar a tancar l’acte, quan han començat a registrar-se moments de tensió i incidents, com espentes i insults.

 

 

Dos detinguts i dos policies ferits

De fet, a l’altura d’un cèntric pàrquing de la plaça de Sant Agustí en el cantó esquerre del carrer de Xàtiva, la Policia ha reduït a un xic que ha saltat damunt de l’esquena d’un agent que, en eixe moment, havia immobilitzat en terra a un altre manifestant per a evitar problemes, tal com es pot vore en els vídeos, ja que la multitud havia començat a increpar-los.

 

En les imàtgens es pot sentir com els manifestants que quedaven en la zona no paraven d’insultar a les forces de l’ordre al crit de «Fill de putes». A més, segons fonts del lloc dels fets, alguns jóvens han intentat tallar la carretera amb tanques i bolcar contenidors. Finalment, la jornada ha acabat amb dos jóvens detinguts i dos agents ferits que, tot i que no presenten gravetat, han necessitat atenció hospitalària.

 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.