Vídeos: Dos detinguts i dos policies ferits en la manifestació independentista de València

Policies reduint manifestant independentista en València

Policies reduint manifestant independentista en València | Agències

 

Dos persones han sigut detingudes en la manifestació convocada este divendres de vesprada en València contra la sentència dels líders del ‘Procés’ català. A més, dos agents de la Policia que han resultat ferits amb contusions han sigut traslladats a un centre hospitalari, tot i que el seu estat no presenta gravetat, han informat fonts de la Delegació del Govern.

 

Les mateixes fonts han afegit que, d’altra part, se sancionarà a les persones que han cridat a través de les xarxes socials a assistir a una contramanifestació d’ultradreta en resposta a la primera, ja que es tracta d’una acció que no havia sigut comunicada i, per tant, no tenia els permisos adequats.

 

Manifestació independentista València 18 octubre 2019

Manifestació independentista en València 18 octubre 2019 | Agències

 

El col·lectiu ‘Solidàries contra la repressió’ havia convocat per a esta vesprada en la plaça dels Pinazos, a on es troba la Delegació del Govern en ple centre de la Ciutat de València, una concentració per a denunciar el que qualifiquen com a «repressió de l’Estat i la Generalitat de Catalunya». Allí s’han reunit per a mostrar el seu suport a la «revolta popular catalana», tal com es llegia en pancartes que s’han exhibit al costat d’algunes banderes independentistes.

 

 

Cordó policial per a evitar que es trobaren

En resposta a eixa convocatòria, els ‘Grups de Defensa de València havien animat a «prendre la plaça abans que ells, si no vols que en València passe demà el que està passant en Catalunya». També el partit extremista España 2000 havia cridat a acudir amb un missatge en internet del seu president, José Luis Roberto, que afirmava: «Jo estaré esta vesprada plantant cara al separatisme ¿I tu?».

 

Això ha fet que coincidiren els dos grups, cosa que ha obligat a la Policia Nacional a formar un cordó de seguretat per a evitar incidents en trobar-se. També s’ha desplaçat fins al lloc el delegat del Govern, Juan Carlos Fulgencio.

 

 

Els ultres portaven ensenyes d’Espanya i una bandera de la Falange i cridaven consignes com «Unidad nacional» o «Viva España». Per l’altra part, els participants de la manifestació autoritzada responien amb càntics com «Vosaltres, feixistes, sou els terroristes».

 

Una volta la contraprotesta s’ha dissolt, part dels manifestants a favor dels líders independentistes han continuat la marxa pel carrer de Colom, el carrer de Xàtiva i fins a la plaça de Sant Agustí. Ha sigut ja en el final de la manifestació, en el moment en què la Policia els ha demanat que ocuparen només un carril de la calçada per a començar a tancar l’acte, quan han començat a registrar-se moments de tensió i incidents, com espentes i insults.

 

 

Dos detinguts i dos policies ferits

De fet, a l’altura d’un cèntric pàrquing de la plaça de Sant Agustí en el cantó esquerre del carrer de Xàtiva, la Policia ha reduït a un xic que ha saltat damunt de l’esquena d’un agent que, en eixe moment, havia immobilitzat en terra a un altre manifestant per a evitar problemes, tal com es pot vore en els vídeos, ja que la multitud havia començat a increpar-los.

 

En les imàtgens es pot sentir com els manifestants que quedaven en la zona no paraven d’insultar a les forces de l’ordre al crit de «Fill de putes». A més, segons fonts del lloc dels fets, alguns jóvens han intentat tallar la carretera amb tanques i bolcar contenidors. Finalment, la jornada ha acabat amb dos jóvens detinguts i dos agents ferits que, tot i que no presenten gravetat, han necessitat atenció hospitalària.

 

 

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El travesser i el VAR frenen al Llevant davant un Getafe que seguix amb vida

El Llevant va acariciar el gol amb un tret al travesser de Kareem Tunde i va veure com el VAR anul·lava una expulsió i una miqueta en un 0-0 que manté viu al Getafe.

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.

Tres anys i deu mesos de presó per cremar el cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai

L'Audiència d'Alacant condemna a un home a tres anys i deu mesos de presó per incomplir de forma reiterada una orde d'allunyament i calar foc al cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai, a més d'imposar-li una indemnització econòmica.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació de societats i encadena set mesos consecutius de creixement empresarial.