L’IVF reedita en 2026 la línia per al sector agroalimentari i amplia els terminis fins a 10 anys

L’Institut Valencià de Finances (IVF) ha reeditat per a 2026 la línia de finançament destinada a empreses de la indústria i cadena agroalimentària, amb l’objectiu d’impulsar la transformació del sector i reforçar la seua competitivitat.

La principal novetat d’aquesta edició és l’ampliació del termini de les operacions, que es podrà estendre fins a deu anys, una mesura orientada a reduir la pressió financera i a donar més marge per a planificar i executar inversions.

El director general de l’IVF, Enrique Montes, ha destacat que l’ampliació fins a deu anys “hace que la línea responda mejor a las necesidades reales del sector agroalimentario. Queremos facilitar que las empresas puedan abordar proyectos sólidos y bien estructurados, con un horizonte temporal más amplio y mayor flexibilidad para ejecutar sus inversiones, mejorar su competitividad y reforzar su presencia en los mercados internacionales”.

2,2 milions d’euros

La línia disposa d’una dotació de 2,2 milions d’euros, aportada per la Conselleria d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, que es destinarà a subvencionar el tipus d’interés aplicat a estes operacions. Això permetrà que les empreses accedisquen a crèdits en condicions especialment avantatjoses.

Des de la primera convocatòria, posada en marxa en agost de 2025, la resposta del sector ha sigut elevada. “El interés que ha despertado la convocatoria en el sector confirma la necesidad y solidez de este instrumento financiero, y avala su reedición. Además, evidencia el buen funcionamiento de la colaboración entre departamentos del Gobierno valenciano para orientar recursos hacia sectores estratégicos para nuestra economía, como es el agroalimentario”, ha afirmat Montes.

“También pone de manifiesto la capacidad del IVF para adaptar su cartera de productos a las prioridades económicas del Consell, actuando como un instrumento financiero transversal al servicio del tejido productivo valenciano”, ha conclòs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mercadona dona 3.083 tones d’aliments en 2025 a entitats socials de la Comunitat Valenciana

Mercadona ha donat 3.083 tones d'aliments en 2025 a entitats socials de la Comunitat Valenciana, equivalents a 51.376 carros. L'acció s'emmarca en el seu pla contra el desaprofitament i es complementa amb 550 equips donats a 130 organitzacions.

Anabel Alonso rebrà el Pi d’Honor 2026 en la 24 Mostra de Teatre de l’Alfàs

Anabel Alonso rebrà el Pi d'Honor 2026 el 29 de març en la 24 Mostra de Teatre de l'Alfàs del Pi. El municipi aprofitarà el festival per a presentar L'Alfàs 2026. Any Cultural

Jarillo-Herrero demana ambició i risc perquè Espanya atraga als millors científics

El físic del MIT reclama un sistema més meritocràtic, amb salaris competitius i carreres estables, per a captar talent global i fer ciència de primer nivell.

València Basket busca vols per al retorn a Espanya del seu júnior des d’Abu Dhabi

El València Basket intenta assegurar un vol perquè el seu equip júnior torne des d'Abu Dhabi després del tancament de l'espai aeri per la tensió regional. El club coordina amb Exteriors, ambaixades i aerolínies i evita rutes per carretera per la saturació de fronteres

EVAP llança EXPERTA, la xarxa que connecta i dona visibilitat a dones en tecnologia

EVAP ha llançat EXPERTA, una plataforma per a identificar i promoure professionals femenines d'innovació i tecnologia. El directori connectarà talent amb esdeveniments, mitjans i institucions per a augmentar la seua presència en panells i espais de decisió.

3i4 publica tres poemaris inèdits de Vicent Andrés Estellés

Edicions 3i4 ha inclòs 'Homenatges', 'Homenatge a Ronsard' i 'Pinacoteca' en el Volum 13 de l'Obra Completa revisada. El pla passa a 14 toms amb un últim dedicat a la prosa memorialística.

Chiva ha completat la rehabilitació del barri de Bechinos i reforça la seua protecció enfront de riuades

Chiva ha culminat la revitalització del barri de Bechinos, el nucli més antic del municipi, amb obres per a resistir futures riuades sense perdre el seu caràcter. El projecte, finançat amb fons estatals després de la DANA de 2024, inclou millores de drenatge, repavimentació i reforços estructurals.

Naixen els primers pollets d’òbila comuna del programa de Bioparc València

Bioparc València ha acollit les primeres eclosions d'òbila comuna dins del seu programa de conservació. La cria se supervisa per cambres per a evitar empremta humana i preparar la reintroducció en zones periurbanes.