14 C
València
Divendres, 5 desembre, 2025

Una jove se suïcida després de patir ciberassetjament: va denunciar els fets dos vegades

La Guàrdia Civil i el jutjat d’instrucció de la Carolina, a Jaén, investiguen els fets que van portar a una jove de 20 anys a llevar-se la vida, el passat 28 de desembre, en el municipi de Jaén de Navas de San Juan. Tot apunta al fet que la jove patia ciberassetjament. Un fet que va arribar a denunciar fins a dos ocasions i en el qual ara se centra la investigació.

Segons fonts de la Guàrdia Civil, la jove va arribar a interposar un total de dos denúncies. La primera vegada que va reclamar davant els Cossos de Seguretat va ser a l’agost. Va denunciar que algú li havia suplantat la seua identitat en la xarxa social Instagram. La segona, una ampliació de la primera, la va interposar per una sèrie de cartells que es van col·locar al carrer.

La jove es va llevar la vida una setmana després d’acudir al jutjat

 

Així mateix, segons fonts pròximes al cas, el 21 de desembre des del jutjat es va citar a les parts, inclosa una persona sospitosa de ser l’autora de la suplantació d’identitat, i la família va eixir a mesura que per com anaven les investigacions. No obstant això, dies després, el 28 de desembre, la jove es va llevar la vida.

L’Ajuntament de Navas de San Juan (Jaén) ha convocat per a divendres que ve, 7 de gener, a les 17.30 hores, una concentració en suport a la família de la jove, segons ha explicat a EFE el president del Consell Consultiu de la Fundació Internacional de Drets Humans, que es troba acompanyant a la família, Luis Francisco Sánchez, qui ha manifestat el seu màxim respecte cap a la Justícia i la Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, però lamenta que, segons ells, no s’actuara amb més celeritat.

 

024, el número d’atenció telefònica contra el suïcidi

 

El Govern ha sol·licitat el número 024 perquè siga el número d’atenció telefònica contra el suïcidi. La mesura està publicada en el Boletín Oficial del Estado com a part del Pla d’Acció 2021-2024 de Salut Mental del Ministeri de Sanitat. No obstant això encara no està operatiu.

L’objectiu d’aquesta línia d’ajuda és, segons el que ha publicat el BOE, proporcionar atenció telefònica a totes les persones amb pensaments, ideacions o risc de conducta suïcida. El 024 serà d’abast nacional, anònim, gratuït i confidencial.

Últimes notícies

La Generalitat trasllada a les Corts que prorrogarà els Pressupostos de 2025

La Generalitat ha comunicat a les Corts que el pressupost de 2026 no entrarà en vigor l'1 de gener i que es prorrogaran els comptes de 2025, ja en preparació. Compromís ha criticat la decisió amb duresa.

Jupol denuncia una greu agressió a un policia en l’estació d’Alacant

Un agent de la Brigada Mòbil va patir un fort colp en la cara durant un servici en l'estació i va ser atés en un hospital sense ingrés. Jupol vincula el cas a l'escassetat de jupetins antibales i advertix d'un risc evitable; el presumpte agressor va ser detingut després de trobar-se-li un ganivet i un cúter

Bernabé acusa a Pérez Llorca d’impostura i de projectar una falsa normalitat en el seu discurs

Pilar Bernabé ha desqualificat el discurs de presa de possessió de Juanfran Pérez Llorca com 'molta impostura' i 'falsa normalitat'. Advertix de continuïtat de les polítiques pactades per PP i Vox, critica la baixada d'impostos i li insta a aplicar la Llei de Vivenda.

Vox ha avisat que fiscalitzarà a Pérez Llorca i l’oposició ha ratllat el seu discurs de retòric i curt

Vox ha avisat que no dona un xec en blanc a Juanfran Pérez Llorca i que ho fiscalitzarà des d'ara mateix, mentres PSOE i Compromís han criticat un discurs breu i retòric.

Els allotjaments extrahoteleros mantenen l’avanç a l’octubre i encarixen preus

Les pernoctacions en allotjaments extrahoteleros van augmentar un 4,3% a l'octubre i els preus van seguir a l'alça. Apartaments i cámpines van tirar del creixement; els albergs van cedir.

Els Delinqüentes es reunixen 15 anys després i anuncien gira 2026: València el 17 d’abril

Els Delinqüentes es reuniran en 2026 per a celebrar el 25 aniversari del seu debut amb una gira per Espanya. València acollirà el 17 d'abril un concert en el Roig Arena i Madrid ja va esgotar entrades.

Etta Eyong es perdria el dol davant la Reial Societat per la seua convocatòria amb Camerun

El davanter del Llevant ha sigut convocat per Camerun per a la Copa d'Àfrica i es perdria el partit del 20 de desembre davant la Reial Societat. El seu retorn dependrà del recorregut de la seua selecció i la seua presència el 4 de gener davant el Sevilla és complexa.

La recuperació de les aus costaneres a Europa avança, però de manera desigual

Una anàlisi amb més de 56.000 observacions al llarg de quasi 70 anys ha constatat una millora mitjana en la riquesa i abundància d'aus costaneres a Europa, encara que amb fortes diferències regionals i temporals.