Una jove se suïcida després de patir ciberassetjament: va denunciar els fets dos vegades

La Guàrdia Civil i el jutjat d’instrucció de la Carolina, a Jaén, investiguen els fets que van portar a una jove de 20 anys a llevar-se la vida, el passat 28 de desembre, en el municipi de Jaén de Navas de San Juan. Tot apunta al fet que la jove patia ciberassetjament. Un fet que va arribar a denunciar fins a dos ocasions i en el qual ara se centra la investigació.

Segons fonts de la Guàrdia Civil, la jove va arribar a interposar un total de dos denúncies. La primera vegada que va reclamar davant els Cossos de Seguretat va ser a l’agost. Va denunciar que algú li havia suplantat la seua identitat en la xarxa social Instagram. La segona, una ampliació de la primera, la va interposar per una sèrie de cartells que es van col·locar al carrer.

La jove es va llevar la vida una setmana després d’acudir al jutjat

 

Així mateix, segons fonts pròximes al cas, el 21 de desembre des del jutjat es va citar a les parts, inclosa una persona sospitosa de ser l’autora de la suplantació d’identitat, i la família va eixir a mesura que per com anaven les investigacions. No obstant això, dies després, el 28 de desembre, la jove es va llevar la vida.

L’Ajuntament de Navas de San Juan (Jaén) ha convocat per a divendres que ve, 7 de gener, a les 17.30 hores, una concentració en suport a la família de la jove, segons ha explicat a EFE el president del Consell Consultiu de la Fundació Internacional de Drets Humans, que es troba acompanyant a la família, Luis Francisco Sánchez, qui ha manifestat el seu màxim respecte cap a la Justícia i la Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, però lamenta que, segons ells, no s’actuara amb més celeritat.

 

024, el número d’atenció telefònica contra el suïcidi

 

El Govern ha sol·licitat el número 024 perquè siga el número d’atenció telefònica contra el suïcidi. La mesura està publicada en el Boletín Oficial del Estado com a part del Pla d’Acció 2021-2024 de Salut Mental del Ministeri de Sanitat. No obstant això encara no està operatiu.

L’objectiu d’aquesta línia d’ajuda és, segons el que ha publicat el BOE, proporcionar atenció telefònica a totes les persones amb pensaments, ideacions o risc de conducta suïcida. El 024 serà d’abast nacional, anònim, gratuït i confidencial.

Últimes notícies

Investiguen un conductor enxampat a 218 km/h a l’A-3 prop d’Utiel

La Guàrdia Civil ha investigat un home de 39 anys que conduïa un turisme de gamma alta a 218 km/h per l’A-3 a l’altura d’Utiel, més de 80 km/h per damunt del límit. El cas s’ha remés al jutjat de guàrdia de Requena i pot comportar penes de presó, multa, treballs en benefici de la comunitat i retirada del permís.

La intel·ligència artificial obliga a repensar qui paga l’Estat del benestar

L’expansió de la intel·ligència artificial pot desplaçar centenars de milers de llocs de treball a Espanya i forçar un canvi profund en el model de finançament de la Seguretat Social, hui basat sobretot en les cotitzacions sobre l’ocupació humana.

Estrasburg admet la demanda del fill de la vídua de la CAM per l’absolució de Miguel López

El Tribunal Europeu de Drets Humans ha admés a tràmit la demanda de Vicente Sala Martínez contra l’absolució del seu cunyat, Miguel López, pel crim de María del Carmen Martínez a Alacant en 2016.

El Villarreal C es posa líder en solitari del grup VI de Tercera Federació

El Villarreal C ha aprofitat l’empat del Torrent a Atzeneta per situar-se líder en solitari del grup VI de Tercera Federació després d’una tercera jornada amb triomfs d’Hércules B, Acero, Atlético Levante, Soneja i Vall de Uxó.

Detenen a Alacant la parella d’una dona assassinada a ganivetades a Leganés

La Policia Nacional ha detingut a la província d’Alacant un home de 35 anys com a presumpte autor de la mort violenta de la seua parella, una dona de 34 anys, trobada sense vida dissabte en una vivenda de Leganés. No constaven denúncies prèvies entre la víctima i el detingut.

Últims respirs d’estiu a la Comunitat Valenciana: estabilitat i màximes a l’alça

La Comunitat Valenciana enceta la setmana que dona pas a la tardor amb oratge estable, cels poc nuvolosos, màximes en ascens i vent fluix, una situació que Aemet preveu que es repetisca dimarts.

Detingut a Alacant per la mort violenta de la seua parella a Leganés

La Policia Nacional ha detingut a la província d'Alacant un home acusat de matar la seua parella, una dona de 34 anys, el dissabte passat a Leganés. El pare de la víctima va trobar el cos amb signes de violència en el domicili.

La Reial Sociedad s’emporta un triomf agònic a Mestalla amb Remiro de protagonista

La Reial Sociedad ha guanyat 2-3 al Valencia CF a Mestalla en un partit boig. Un paradó final d’Alex Remiro ha evitat l’empat després d’un final frenètic.