Mastodon
25.7 C
València
Divendres, 5 setembre, 2025

Una jove se suïcida després de patir ciberassetjament: va denunciar els fets dos vegades

La Guàrdia Civil i el jutjat d’instrucció de la Carolina, a Jaén, investiguen els fets que van portar a una jove de 20 anys a llevar-se la vida, el passat 28 de desembre, en el municipi de Jaén de Navas de San Juan. Tot apunta al fet que la jove patia ciberassetjament. Un fet que va arribar a denunciar fins a dos ocasions i en el qual ara se centra la investigació.

Segons fonts de la Guàrdia Civil, la jove va arribar a interposar un total de dos denúncies. La primera vegada que va reclamar davant els Cossos de Seguretat va ser a l’agost. Va denunciar que algú li havia suplantat la seua identitat en la xarxa social Instagram. La segona, una ampliació de la primera, la va interposar per una sèrie de cartells que es van col·locar al carrer.

La jove es va llevar la vida una setmana després d’acudir al jutjat

 

Així mateix, segons fonts pròximes al cas, el 21 de desembre des del jutjat es va citar a les parts, inclosa una persona sospitosa de ser l’autora de la suplantació d’identitat, i la família va eixir a mesura que per com anaven les investigacions. No obstant això, dies després, el 28 de desembre, la jove es va llevar la vida.

L’Ajuntament de Navas de San Juan (Jaén) ha convocat per a divendres que ve, 7 de gener, a les 17.30 hores, una concentració en suport a la família de la jove, segons ha explicat a EFE el president del Consell Consultiu de la Fundació Internacional de Drets Humans, que es troba acompanyant a la família, Luis Francisco Sánchez, qui ha manifestat el seu màxim respecte cap a la Justícia i la Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, però lamenta que, segons ells, no s’actuara amb més celeritat.

 

024, el número d’atenció telefònica contra el suïcidi

 

El Govern ha sol·licitat el número 024 perquè siga el número d’atenció telefònica contra el suïcidi. La mesura està publicada en el Boletín Oficial del Estado com a part del Pla d’Acció 2021-2024 de Salut Mental del Ministeri de Sanitat. No obstant això encara no està operatiu.

L’objectiu d’aquesta línia d’ajuda és, segons el que ha publicat el BOE, proporcionar atenció telefònica a totes les persones amb pensaments, ideacions o risc de conducta suïcida. El 024 serà d’abast nacional, anònim, gratuït i confidencial.

Últimes notícies

Incendi al costat de zona urbana a Oliva seguix actiu després de cinc hores

El foc declarat abans de les 16.00 hores a Oliva continua actiu cinc hores després. Activat el nivell 1 del pla, amb cort temporal de la CV-683 i operatiu terrestre nocturn.

Seguix actiu l’incendi al costat d’una zona urbana a Oliva (València)

L'incendi de vegetació declarat poc abans de les 16.00 al costat d'una zona urbana d'Oliva continua actiu cinc hores després. Es va activar la situació 1 i no va ser necessari desallotjar una residència.

Carcaixent registra la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana: 39,5 °C

Carcaixent lidera la calor en la Comunitat amb 39,5 °C, seguida per Xàtiva (38,4) i Ontinyent (37,8). Aemet preveu un descens notable de les màximes este divendres.

Aemet activa l’avís taronja per pluges en el litoral de Castelló este divendres

El litoral de Castelló estarà en avís taronja per pluges este divendres de 6.00 a 16.00, amb fins a 40 l/m² en una hora. Abans, de 4.00 a 6.00, regirà avís groc.

La plaça de la Reina acull ‘Criatures de l’Oceà’, la gran mostra de fotografia submarina

Meduses, cavallets marins i criatures de les profunditats protagonitzen l'exposició d'Enrique Talledo en la plaça de la Reina, dins de ValenciaPhoto.

Puig acusa a Mazón de lideratge soscavat després de la dana i el PP li retorna el colp

Ximo Puig sosté que el Consell arrossega una hipoteca moral i reputacional després de la gestió de la dana i qüestiona a Carlos Mazón. El PP contraataca, culpa al Govern central i exigix ajudes urgents.

El Consell retrau a Aemet i defén que va decidir amb la informació disponible en la DANA

El Consell sosté que durant la DANA del 29 d'octubre va prendre decisions amb les dades disponibles. Després d'un informe d'Emergències i l'aclariment de Aemet sobre la regió muntanyenca de Conca, reclama explicacions.

Incendi de vegetació al costat de zona urbana a Oliva activa la situació 1

Un foc de vegetació declarat prop d'àrees habitades a Oliva (València) obliga a activar la situació 1 del Pla d'Incendis Forestals. Sis mitjans aeris i equips terrestres treballen en la seua extinció.