12.7 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Una jove se suïcida després de patir ciberassetjament: va denunciar els fets dos vegades

La Guàrdia Civil i el jutjat d’instrucció de la Carolina, a Jaén, investiguen els fets que van portar a una jove de 20 anys a llevar-se la vida, el passat 28 de desembre, en el municipi de Jaén de Navas de San Juan. Tot apunta al fet que la jove patia ciberassetjament. Un fet que va arribar a denunciar fins a dos ocasions i en el qual ara se centra la investigació.

Segons fonts de la Guàrdia Civil, la jove va arribar a interposar un total de dos denúncies. La primera vegada que va reclamar davant els Cossos de Seguretat va ser a l’agost. Va denunciar que algú li havia suplantat la seua identitat en la xarxa social Instagram. La segona, una ampliació de la primera, la va interposar per una sèrie de cartells que es van col·locar al carrer.

La jove es va llevar la vida una setmana després d’acudir al jutjat

 

Així mateix, segons fonts pròximes al cas, el 21 de desembre des del jutjat es va citar a les parts, inclosa una persona sospitosa de ser l’autora de la suplantació d’identitat, i la família va eixir a mesura que per com anaven les investigacions. No obstant això, dies després, el 28 de desembre, la jove es va llevar la vida.

L’Ajuntament de Navas de San Juan (Jaén) ha convocat per a divendres que ve, 7 de gener, a les 17.30 hores, una concentració en suport a la família de la jove, segons ha explicat a EFE el president del Consell Consultiu de la Fundació Internacional de Drets Humans, que es troba acompanyant a la família, Luis Francisco Sánchez, qui ha manifestat el seu màxim respecte cap a la Justícia i la Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, però lamenta que, segons ells, no s’actuara amb més celeritat.

 

024, el número d’atenció telefònica contra el suïcidi

 

El Govern ha sol·licitat el número 024 perquè siga el número d’atenció telefònica contra el suïcidi. La mesura està publicada en el Boletín Oficial del Estado com a part del Pla d’Acció 2021-2024 de Salut Mental del Ministeri de Sanitat. No obstant això encara no està operatiu.

L’objectiu d’aquesta línia d’ajuda és, segons el que ha publicat el BOE, proporcionar atenció telefònica a totes les persones amb pensaments, ideacions o risc de conducta suïcida. El 024 serà d’abast nacional, anònim, gratuït i confidencial.

Últimes notícies

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.

Gayà reivindica el seu compromís després de decidir el Getafe-València amb un gol

El capità del València va marcar en el 84 el 0-1 davant el Getafe i va defendre el seu compromís amb el club. Gayà va recordar que lluita per l'escut des dels onze anys i va destacar el caràcter de l'equip.

Gayà reivindica el seu compromís després de decidir el Getafe-València amb un gol

El capità del València va marcar en el 84' el 0-1 a Getafe i va respondre als dubtes sobre el seu lliurament. Va detallar el pla de la jugada i el tram final de sofriment.

Gayà decidix en el 84 i dona aire al València a Getafe

El València va véncer 0-1 en el Coliseum amb una miqueta tardà de José Luis Gayà després de passada de Ugrinic. Corberán va firmar el seu primer triomf a domicili i guanya oxigen.

Van der Poel domina a Benidorm i reforça el lideratge en la Copa del Món; Orts, tercer

Van der Poel va guanyar a Benidorm després de rodar en solitari des de la primera volta i va enfortir el seu lideratge. Nys va ser segon i Felipe Orts va acabar tercer, a 34 segons

Gayà rescata al València amb un gol en el 84 en el Coliseum

Un gol de José Luis Gayà en el minut 84 va donar al València un 0-1 clau en el Coliseum i va alleujar a Carlos Corberán. El Getafe va prolongar la seua mala ratxa.