11.9 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Sis joves denuncien submissió química en les Festes de la Vall d’Uixó

L’Ajuntament de la Vall d’Uixó ha informat en xarxes socials que diverses noies han denunciat suposades burxades per submissió química durant les Festes de la localitat.

Ahir transcendia la informació després d’un comunicat del consistori, en el qual especificava que durant les Festes diverses joves havien hagut de ser ateses per suposades burxades per a controlar la seua voluntat, (submissió química) encara que les analítiques han donat negatiu.

L’Ajuntament informava en xarxes socials que durant “les passades dues nits s’han produït diversos casos de dones que han tingut la sensació d’haver rebut una burxada en la zona de les carpes de les penyes en Festes i han acudit en el Centre de Salut, on les analítiques toxicològiques han estat negatives”.

Davant una situació d’aquest tipus, “recomanem dirigir-se a la Policia Local o resta de cossos de seguretat, que estan a la seua disposició en tot moment. La Policia Local ha reforçat la seguretat durant tota la setmana, especialment en la zona d’oci nocturn i també es disposa d’un Punt Violeta en la plaça del Mercat”.

https://www.facebook.com/ajlavallduixo/photos/a.489411277824569/5192776937487956/?type=3

El primer cas es va detectar en el FIB

El primer cas de suposada submissió química en la Comunitat Valenciana és el d’una jove de Dénia que va denunciar sofrir una burxada durant el Festival Internacional de Benicàssim (FIB).

Segons va informar ahir el diari Levante-EMV, la jove va acudir al punt violeta del festival, després de la burxada, però a penes va ser atesa. Afirma que va ser un grup de cinc o sis joves els que li van punxar en passar pel seu costat.

La noia va denunciar els fets en el Jutjat de Dénia i va acudir a l’hospital on li van fer una analítica en què no li van detectar cap substància tòxica en l’organisme i li van aplicar el protocol de burxada accidental, a més d’oferir-li el suport que necessitava.

Últimes notícies

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.

Luis Castro va lamentar que el penal de Mbappé va canviar el partit

El tècnic del Llevant va atribuir el 2-0 a un punt d'inflexió en la pena màxima transformada per Mbappé i va lamentar no capitalitzar les primeres ocasions.

Iván Romero va lamentar la baixada després del penal i va defendre l’actitud del Llevant

El davanter del Llevant va lamentar la derrota 2-0 davant el Reial Madrid, va assegurar que el seu equip va tindre les millors ocasions i que el penal de Mbappé va canviar el partit.

Emergències llança un avís especial per pluges fortes i temporal marítim des del dilluns

El Centre de Coordinació d'Emergències ha emés un avís especial per temporal marítim, pluges fortes i vent des del dilluns a la vesprada en la Comunitat Valenciana. Aemet preveu un episodi amb precipitacions molt persistents, ratxes molt fortes i neu copiosa en muntanya.

Reial Madrid 2-0 Llevant: triomf en el caos amb gols de Mbappé i Asencio

El Reial Madrid es va imposar 2-0 al Llevant després d'un primer temps de xiulets i dubtes. L'entrada de Güler i Mastantuono va canviar el guió i l'equip va reaccionar.

València atorgarà la Medalla d’Or a la Real Germanor de Sant Antoni Abad

L'Ajuntament concedirà la seua màxima distinció a la Real Germanor de Sant Antoni Abad. El lliurament serà el 9 d'Octubre, després de rebre el títol de 'Real' i a les portes del seu 75 aniversari.