La falla Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026

La falla Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026, una figura del conjunt ‘Onírica’ realitzada per l’artista Pedro Santaeulalia i dissenyada per Josete Santaeulalia per a la falla gran de la comissió. Amb este resultat, la candidatura de la comissió s’ha imposat entre les presentades i obté el reconeixement que evita que la peça creme en la nit final. La distinció arriba en plena setmana gran i situa a ‘Onírica’ com un dels referents de l’exercici.

L’elecció d’este ninot culmina la designació de les dos figures que se salvaran del foc en la Cremà del 19 de març: una de la falla gran i una altra de la infantil. El veredicte tanca la fase reservada als indults i marca un abans i un després per a la comissió, que ja sap quina peça conservarà íntegra com a memòria de l’obra muntada enguany. També reforça el protagonisme del monument principal del casal en subratllar l’acolliment que ha tingut la seua proposta artística.

Tram final cap a la Cremà

L’anunci precedix a l’elecció de la millor falla infantil d’enguany, que es coneixerà en unes hores. Eixa pròxima fallada encadena les fites del calendari faller i concentra l’atenció de les comissions a mesura que s’aproximen els actes definitius. Amb la distinció ja confirmada, Sueca-Literat Azorín afronta els últims dies amb la tranquil·litat d’haver assegurat l’indult d’una de les seues peces més visibles.

La figura indultada pertany a ‘Onírica‘, l’aposta creativa per a la falla gran firmada per Pedro Santaeulalia, amb disseny de Josete Santaeulalia. La coordinació entre autor i dissenyador s’ha traduït en una escena que, en ser indultada, quedarà a resguard del foc i consolidarà el record de la proposta presentada per la comissió en 2026.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.

Un Raig llançat rep a un Llevant urgit per puntuar

El Llamp encadena sis partits sense perdre i es mesura el dilluns (21.00) a un Llevant penúltim, que necessita sumar per a acostar-se a la salvació després de l'ensopegada de l'Elx.

Diego Ventura reafirma a València el seu lideratge en el rejoneo

El rellonejador sevillà va tallar dos orelles en la matinal de Falles i va eixir a coll després de dos faenes de precisió i ajust. Cartagena i Vicens van quedar molt per davall.

35 intervencions pel vent a València fins a les 16.00, amb caigudes de branques, antenes i tanques

Els bombers han atés 27 avisos a la ciutat i 8 a la província pel vent, amb ratxes de fins a 103 km/h i avisos taronja i groc.

València es rendix a la mascletà que obri la Setmana Gran de les Falles 2026

La Pirotècnia Valenciana de Llanera de Ranes ha inaugurat la Setmana Gran amb un tret trepidant que ha dibuixat la bandera d'Espanya i la Senyera. La jornada, seguida des del balcó per Sara García, ha tancat amb un terratrémol final i 66 assistències de Creu Roja.

Les entitats culturals valencianes ja poden optar a les ajudes d’Europa Creativa

La convocatòria d'Europa Creativa està oberta fins al 5 de maig de 2026 per a projectes culturals transnacionals. Inclou dos categories i sol·licitud en línia.

Acte vandàlic en la Falla Plaça Prado de Gandia: destrossen diversos ninots i roben peces

La Falla Plaça Prado de Gandia ha denunciat un acte vandàlic durant la nit de la plantà que ha deixat diversos ninots danyats i peces sostretes. La comissió ha demanat respecte i civisme.