14.7 C
València
Dilluns, 3 novembre, 2025

La Policia Nacional ha rescatat a un ancià semiinconsciente en l’incendi de la seua vivenda a Sagunt

La Policia Nacional ha rescatat esta matinada a un veí de 89 anys que estava semiinconsciente i amb gran dificultat per a respirar per la inhalació de fum després de l’incendi declarat en la seua vivenda del Port de Sagunt. L’home presenta cremades en diverses parts del cos i ha sigut traslladat a un hospital, mentres que diversos agents han necessitat atenció per inhalació de fum i per les ferides patides durant l’obertura de la porta.

Els fets han ocorregut sobre les 03.45 hores, quan una patrulla de seguretat ciutadana ha detectat una densa quantitat de fum que eixia del balcó d’un quart pis i ha distingit la silueta d’una persona a l’interior. Davant la urgència, els policies han sol·licitat el suport de bombers i servicis sanitaris i han accedit a l’edifici per a comprovar l’estat del resident.

Evacuació i primers auxilis

Després de trucar a la porta sense obtindre resposta, els agents han hagut de derrocar-la després de diversos intents. A l’interior han localitzat a l’ancià amb les constants vitals molt febles, l’han tret a l’exterior i li han practicat maniobres de primers auxilis fins a l’arribada del personal sanitari. La prioritat ha sigut estabilitzar a l’afectat i reduir l’exposició al fum, que dificultava la respiració tant del veí com dels propis policies.

De manera paral·lela, altres agents han procedit al desallotjament preventiu de l’edifici, de sis altures, per a allunyar als residents del focus de l’incendi i garantir un accés segur als equips d’emergència. El desplegament ha permés ordenar l’eixida dels veïns mentres s’intervenia en la quarta planta, on es trobava el pis sinistrat.

El Consorci de Bombers de València ha intervingut per a sufocar el foc en la vivenda situada en la plaça Ramon de la Sota, amb dos dotacions i un sergent de Sagunt. L’actuació coordinada de policies, bombers i sanitaris ha permés atendre amb rapidesa a l’afectat i contindre l’incident sense conseqüències majors per a la resta del veïnat.

Últimes notícies

Concentració a València reconeix un any de lluita per les víctimes de la DANA

Diversos centenars de persones s'han reunit en la Plaça de la Verge per a agrair el suport dels moviments socials a les víctimes de la DANA. La jornada ha coincidit amb la renúncia de Carlos Mazón com president de la Generalitat.

Mazón formalitza en Les Corts la seua renúncia com president de la Generalitat

Carlos Mazón ha registrat la seua renúncia com president de la Generalitat en Les Corts, després d'anunciar-la al matí. S'activa el relleu i el calendari d'investidura.

Una concentració reconeix un any de suport a les víctimes de la DANA a València

Diversos centenars de persones s'han concentrat en la Plaça de la Verge per a agrair un any de suport a les víctimes de la DANA, coincidint amb la renúncia de Mazón.

Tristesa i alleujament en la cúpula del PP per la dimissió de Carlos Mazón

La renúncia del president valencià ha coincidit amb la reunió mensual del PP a Gènova, marcada per absències i per un to contingut. Dirigents l'han qualificada d'inevitable.

Vilaplana declara que Mazón no va saber el que ocorria ni va mostrar pressa el 29-O

La periodista ha assegurat davant la jutgessa que el president va atendre crides i missatges durant el menjar del 29-O però no va escoltar el seu mòbil sonar, i que el va veure tranquil en eixir cap a l'aparcament. No ha aportat el tiquet del pàrquing i facilitarà la matrícula perquè l'empresa confirme l'hora.

Baldoví acusa a Mazón de ser un president indigne fins a l’últim dia

Baldoví ha acusat a Mazón d'intentar difuminar la seua culpa per la DANA i de faltar al respecte a les Corts i a les víctimes al no registrar la seua renúncia. Ha advertit que, segons ell, Vox decidirà el relleu en la Generalitat.

Víctimes de la DANA veuen la dimissió de Mazón com primer pas i demanen presó

Col·lectius d'afectats han celebrat la renúncia com un èxit de la dignitat valenciana, però han advertit que seguiran fins a depurar responsabilitats penals i polítiques.

Mazón dimitix com president després d’assumir errors en la dana i seguirà en funcions fins al seu relleu

Carlos Mazón ha anunciat la seua dimissió un any després de la dana que va deixar 229 morts a València. Assumix errors, diu que ja no pot més i seguirà en funcions fins que Les Corts trien successor.