La Subdelegació del Govern a València va informar este dissabte que els barrancs de la província circulen amb un cabal considerat òptim. Així i tot, l’alerta taronja per pluges continua activa i es demana extremar la precaució davant un episodi que continua i pot deixar acumulats que compliquen la mobilitat i provoquen incidències puntuals.
El balanç arriba després d’una reunió de coordinació i seguiment del temporal celebrada al matí. Segons el seguiment realitzat, ha plogut durant tota la nit i les precipitacions persistixen en la zona de La Safor, mentres el nucli més actiu de la tempesta es desplaça cap al litoral nord de la província. Després d’hores de pluja continuada, el terreny tendix a saturar-se i augmenta el risc d’escorrenties ràpides en zones baixes i llits.
Recomanacions i vigilància
La Subdelegació insta a extremar la vigilància en els punts dels municipis amb infraestructures de drenatge deficitàries, especialment xarxes de clavegueram. Encara que els barrancs no registren incidències, es reforçarà la presència i col·laboració de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat en llits i carreteres on les embassades i les acumulacions d’aigua estan dificultant la circulació de vehicles.
Es recorda a la població que ha de seguir els canals oficials d’informació, telefonar al 112 només en cas d’emergència i evitar desplaçaments que no siguen essencials. També s’aconsella no accedir a guals o zones inundables i retirar els vehicles d’eixos punts per a previndre danys si es produïxen crescudes sobtades.
Emergències de la Generalitat ha emés un avís especial per pluges i ha demanat als ajuntaments activar mesures preventives en el seu àmbit. Entre elles, convocar el CECOPAL per a coordinar recursos, parar atenció als avisos, reforçar la senyalització i tallar el pas en guals negats, informar de la situació de risc en àrees d’acampada o altres esdeveniments i fer seguiment de les necessitats de persones majors, dependents i amb mobilitat reduïda. Estes actuacions busquen anticipar-se als problemes derivats de la persistència de la pluja i facilitar una resposta ràpida si la situació empitjora.
Encara que el cabal dels barrancs és ara favorable, l’evolució de l’episodi dependrà de les pròximes hores. La recomanació general és mantindre la prudència fins que remeten les precipitacions i es desactive l’alerta.