La taula de la comissió d’investigació de la DANA en Les Corts Valencianes ha decidit incorporar a les víctimes en el procés de compareixences, una decisió que no estava contemplada inicialment en el pla de treball. Esta mesura ha sigut rebuda amb entusiasme pels grups de l’oposició, especialment PSPV i Compromís, els qui a més han exigit que la intervenció de les víctimes no es demore i siguen les primeres a aportar el seu testimoniatge.
El 26 de maig, la taula va tramitar un escrit conjunt presentat per PP i Vox per a sol·licitar a la Conselleria de Justícia l’enviament d’un llistat amb les associacions de víctimes, ja constituïdes o en procés de constitució legal. Esta informació ja ha sigut remesa, i per això s’ha cursat la invitació perquè estes associacions compareguen davant la comissió en el menor temps possible.
Compromís i PSPV defensen a les víctimes
José Muñoz, síndic del PSPV, va qualificar este avanç com una gran victòria per a les víctimes de la DANA, comprometent-se a pressionar perquè siguen les primeres a intervindre durant les sessions de la comissió.
Crítica a la estrategia del PP i Vox
D’altra banda, Isuara Navarro, síndica adjunta de Compromís, va criticar l’estratègia del PP i Vox que va considerar dilatòria i assenyalant un pla absurd que implica demanar informació a organismes estatals sobre qüestions competència de la Generalitat. Navarro va insistir que l’escolta a les víctimes ha de ser prioritària en l’agenda de la comissió.
Un pas per garantir la veu de les víctimes
Esta inclusió de les víctimes en la comissió d’investigació representa un pas significatiu per a garantir que la seua experiència i perspectiva siguen escoltades, contribuint a una investigació més completa amb la intenció d’esclarir les conseqüències de la DANA a la regió valenciana.