22.3 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Llogar un cotxe aquest estiu resulta difícil, per què?

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) recorda que la reducció de l’oferta de vehicles de lloguer de l’any passat podria repetir-se aquest estiu. En 2021 el motiu va ser la pandèmia, que va obligar moltes companyies a vendre bona part de la seua flota. I enguany les dificultats per a llogar podrien repetir-se a conseqüència de la falta de subministraments de microxips, puix que limita la possibilitat d’adquirir nous vehicles, segons adverteix la patronal del sector.

Amb la finalitat d’anticipar-se a una possible falta d’oferta de vehicles de lloguer durant aquest estiu, OCU recomana reservar com més prompte millor. Moltes companyies ofereixen polítiques de cancel·lació flexible, sense càrrecs fins dos dies abans del començament previst del lloguer, especialment quan es contracta a través de la pàgina web. En qualsevol cas, abans de contractar res, és més que aconsellable comparar preus entre diferents companyies (hi ha comparadors en línia que faciliten la tasca) i sol·licitar el precontracte bàsic de lloguer, amb les seues clàusules i excepcions.

A l’hora de triar una pòlissa, OCU recorda que no es pot obligar a ampliar la cobertura bàsica de l’assegurança obligatòria. Encara que pot ser recomanable, ja que un 7% dels usuaris adverteix d’accidents o incidències durant l’ús del cotxe, segons una enquesta de l’organització que recull quasi 14.000 experiències de lloguer. En qualsevol cas, si es contractarà, convé comprovar que la franquícia no és excessiva: no són rars les assegurances a tot risc amb franquícies superiors als 1.000 euros.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.